Nová generace Audi A3: sportovnější kukuč a tři nové motory

Nové Audi A3 je konečně na světě! Po různých fotomontážích a spekulacích byla popelka z Ingolstadtu před několika dny představena oficiálně. Kromě trojice nových motorů přináší zejména sportovnější vzhled. Nic radikálního se však neodehrálo. Bohužel.
Nová generace Audi A3: sportovnější kukuč a tři nové motory

Před několik dny vypustila německá automobilka Audi první oficiální informace o nové generaci modelu kompaktní třídy Audi A3. Kdo by čekal symfonii křiklavých tvarů skloubenou v revoluční vůz, byl by dozajista zklamán. Letmý pohled totiž prozradí, kterým směrem designéři automobilky z Ingolstadtu upírali své zraky. Následování načrtnuté linie konzervativnosti totiž přivedlo na svět vůz, který v mnohém připomíná svého předchůdce. K vidění je množství typických prvků, které jasně ukazují, do jaké rodiny nová A3 patří.

Vedení automobilky označuje novou A3 za originální vůz s opravdovými sportovními ambicemi. Ačkoliv na pozadí tohoto tvrzení stojí nabídka pěti motorů se třemi novinkami, bude nová A3 obhajovat své sportovní zařazení a především zmíněnou originalitu asi velmi těžce. Bez dramatických zásahů do své vizáže totiž ponese sportovní (originální) vzhled na svých bedrech především agresivněji vzhlížející přední část vozu či krátké převisy přední karoserie. Důležitou změnou oproti předchozí verzi je 50 mm větší délka (celkově 4200 mm). Automobil se také protáhl o 30 mm do šířky, zároveň bude i o 10 mm nižší. Rozvor povyrostl o 65 mm. Díky těmto úpravám přibylo více místa pro kolena i oblast ramen.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Audi A3 chce zejména ve žluté vypadat sportovně.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Ačkoli zvenku moc radikální změny nenalezneme, uvnitř objevíme
například nové kruhové výdechy ventilace.

Motory

Zatímco chápání vizáže nové A3 jako sportovnější bude čistě subjektivní záležitostí, motorická stránka jasně naznačuje avizované sportovní ambice. Těm odpovídá také nabídka motorů, která obsáhne tři novinky: turbodiesel 2.0 TDI, zážehový čtyřválec 2.0 FSI s přímým vstřikování benzinu a šestiválec 3.2 V6. Souhrnně se tak v nabídce pohonných jednotek objeví těchto pět agregátů:

  • 1.6, výkon 75 kW/102 k, točivý moment 148 Nm
  • 2.0 FSI,výkon 110 kW/150 k, točivý moment 200 Nm
  • 3.2 V6, výkon 177 kW/241 k, točivý moment 320 Nm (k dispozici od konce roku 2003)
  • 1.9 TDI, výkon 77 kW/105 k, točivý moment 250 Nm
  • 2.0 TDI, výkon 103 kW/140 k, točivý moment 320 Nm

Síla motoru bude standardně přenášena na přední kola. K dispozici bude také systém stálého pohonu všech kol quattro. Na výběr bude mezi pěti, nebo šestistupňovou manuálními převodovkou a za příplatek dodávanou automatickou šestistupňovou převodovkou tiptronic. Pro modely osazené nejvýkonnějším TDI a zážehovým motorem V6 3.2 je připravena přímo řazená sportovní převodovka DSG. Tato převodovka se dvěma automatizovanými spojkami umožní velmi rychlé přeřazení bez přerušení přenášeného výkonu.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Zepředu by laik novou A3 možná ani nepoznal.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Zadní svítilny jsou podobné těm z modelů A4 a A8.

Tři stupně výbavy

Nové Audi A3 bude stejně jako stávající model nabízeno ve třech stupních výbav: Attraction, Ambition, a Ambiente. Všechny modely budou v základu vybaveny elektrickým ovládáním předních oken, dálkově ovládaným centrálním zamykáním nebo výškovým nastavováním sedadla řidiče. Za příplatek bude možno pořídit v této třídě nestandardní elektrické vyhřívání sedadel. O bezpečnost pasažérů se postará elektronický stabilizační systém ESP, aktivní opěrky hlavy u předních sedadel nebo průběžné hlavové airbagy sideguard.

Výčet nadstandardních prvků připravených pro nové Audi A3 zahrnuje sound systém značky BOSE, elektronicky řízenou automatickou klimatizaci s regulací pravé a levé strany, navigační systém, TV přijímač nebo senzor, jenž samočinně zapíná tlumená světla.
 
V České republice bude nové Audi A3 premiérově představeno na brněnském Autosalonu

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků