Nová generace 308 je blízko a čekejte víc sportovních verzí, zaznívá z Peugeotu

Přímo od vedení francouzské automobilky zaznívají plány do budoucna. Nezní vůbec špatně.

Rozšíření modelové nabídky, více karosářských verzí a ostrá varianta pro každý model v portfoliu značky. Takto se dají shrnout informace, které viceprezident Peugeotu Jean-Phillipe Imparato sdělil v rozhovoru s britským magazínem Auto Express. A jedné vysoce očekávané novinky bychom se měli dočkat už zanedlouho.

Už v březnu máme totiž podle Imparata poprvé oficiálně slyšet o nové generaci Peugeotu 308. Zda půjde o samotnou premiéru či pouhý začátek vlny upoutávek, to zatím nespecifikoval. Maskované prototypy hatchbacku se už však prohánějí po silnicích. Hrstku detailů o nové 308 jsme už přinesli společně s neoficiálním renderem designu od ruského webu Kolesa.

Nový Peugeot 308 by mohl vypadat takto. Plug-in hybrid nabídne okolo 300 koní

Nový Peugeot 308 by mohl vypadat takto. Plug-in hybrid nabídne okolo 300 koní

Právě novou generací 308 chce přitom Imparato rozjet novou strategii uvádění novinek v příštích letech. „Každý rok chceme mít velkou premiéru pro každý z našich regionů,“ uvedl s dodatkem, že součástí budou i premiéry zbrusu nových modelů v rámci rozšiřování portfolia značky.

V každém případě má Imparato rovněž plán pro sportovní varianty modelů, čímž potvrzuje dřívější slova nově založené divize PSE (Peugeot Sport Engineering). Se startem nového plug-in hybridu 508 PSE má v budoucnu přijít řada dalších podobně laděných vozu. „U každého auta, počínaje 508, se budeme snažit uvést jeho výkonnou/sportovní verzi,“ uvedl viceprezident. S velkou pravděpodobností se tedy dočkáme i vrcholné 308 PSE.

Neužije vás na drahé doplňky? Stylově vás doplní i Peugeot, jeho hodinky vypadají skvěle

Neužije vás na drahé doplňky? Stylově vás doplní i Peugeot, jeho hodinky vypadají skvěle

Imparato nakonec zmínil, že cílem Peugeotu je mířit do vyšších tříd automobilového trhu, a to právě i v rámci elektrifikace. V roce 2020 prodala značka 32 % všech svých vozů v nejvyšších úrovních výbavy GT-Line a GT. V této cestě vidí Imparato potenciál pro růst. Podíl luxusněji specifikovaných vozů v prodejích tak bude chtít automobilka v následujících letech navýšit.

Peugeot

Peugeot je největší francouzská automobilka, od roku 2021 patřící do skupiny Stellantis.

Rodinná firma vznikla už v roce 1810, roku 1858 přijala svůj typický znak. První vozítko, kterému lze říkat automobil, Peugeot vyrobil v roce 1899.

Peugeot 108 • Peugeot 208 • Peugeot 308 • Peugeot 2008 • Peugeot 3008 • Peugeot 5008 • Peugeot 508 SW • Peugeot Rifter • Peugeot Traveller • Peugeot Boxer

Nová Škoda Fabia je luxusnější. Už jsme ji řídili, bude to největší malé auto na trhu

Škoda Fabia IV 1.0 TSI DSG

Čtvrtá generace Škody Fabia je za rohem, představí se už v květnu, od léta si ji budete moci objednat v rámci předprodeje a s podzimem dorazí na showroomy a k prvním zákazníkům.

včera | Jiří Baborský | 65 příspěvků
TEST Volkswagen Golf GTE 1.4 PHEV: Dobrý přítel bohatého pendlera

Volkswagen Golf GTE

Plug-in hybridní GTE je nejvýkonnější eko verzí Volkswagenu Golf. Slibuje úsporný provoz i vysoký výkon, jak ale funguje v podmínkách české zimy?

24.  2.  2021 | Richard Herbich | 26 příspěvků
TEST Kia e-Soul 64 kWh: Sladký život s volty a ampéry i v třeskutých mrazech?

Kia e-Soul 64 kWh

První generace Kie Soul se světu představila už v roce 2008 a pro značku představovala důležitý milník. V té době Kia nabízela vcelku fádně vypadající picanta, ria nebo cee’dy a funky krabička na čtyřech kolech byla konečně vozem, po které bylo možné toužit.

21.  2.  2021 | Richard Herbich | 42 příspěvků