Nová Fabia Combi se zákazníkům líbí

65 komentářů

Petr1968
23. dubna • 21:44

Neserte se do Radka. 3-[ Pravda je taková: Fabie 2 je škaredá kráva a biopaliva jsou zločinem proti lidskosti.:-D:-D:-D

Ivan
23. dubna • 16:52

Co má společného prodej auto v počtu kusů s tím, jestli se dané auto líbí? Znamená to, že to auto si lidé kupují, že se jim líbí, a kdyby se jim nelíbilo, tak by si koupili jiné, které se jim líbí (např. BMW 3, Volvo S60 nebo Mercedec C)?

anawarr
23. dubna • 17:34

né tam samozřejmě jde i o prodej ve svých třídách a v poměru cena/hodnota, ale většinou jsou zvýhodněny auta domácí provinience. ukazatel oblíbenosti fabiaII. bych tedy směřoval na porovnávání prodejnosti na trhu v čr, max. eu, ale s přihlédnutím na celkový prodej aut všech značek v třídě i jednotlivých modelů...

anawarr
23. dubna • 17:29

znamená to, že se supersporty nikomu nelíbí, protože se prodávají v řádu kusů maximálně desítek...;-)

Lukas-e30
23. dubna • 14:04

Ten článek je blud, nad bludy.Zákazníkům s elíbí??? Dělam u konkurenční značky a lidi chodí a kupují konkurenta fabie, protože se jim nelíbí, a to jsou majitelé předchozí fabie, předtim měli škodovky taky......Ty čísla totiž strašně zkreslujou fleetový zákazníci, v mnoha firmách je politika VW group, tudíž se nakupují škodovky......Stačí s epodívat na silnice, a moc soukromých nových fabií jak krátkých tak dlouhých nejezdí, z 90% sou to firemní auta.....

jiri
23. dubna • 14:28

Jen tak na okraj by me zajimalo co si kupuji misto fabky :-P

Lukas-e30
23. dubna • 15:49

se podivej na naše silnice.....třeba dost potkavam clio v kombiku, a dalši maly mrchy v kombikach....

jogurt
23. dubna • 23:33

Odklon díky designu bude nepochybně patrný u soukromých zákazníků a v menších firmách, kde je jasný majitel a na vzhledu firemních vozů mu záleží. paradoxně ale neočekávám odchod od značky, spíše přidá peníze a koupí Octavie Tour, takže Škoda auto neprodělá. U fleetových vozů, které tvoří významný podíl prodejů, na vzhledu nezáleží a tam nahrbená velryba půjde na odbyt stejně jako dosud.

anawarr
23. dubna • 15:04

kupují asi smart 0,8 turbo.... :-D:-D:-D

Cjert
23. dubna • 13:42

Muzete mi rict, kde autor vzal tyhle cisla ??
Protoze pokud se podivate na statistiky svazu dovozcu automobilu, tak tam se o prodeji fobie mluvi uplne jinak.. aneb ze za prvni 3 mesice letosniho roku bylo prodano 6 tisic fobii.. cili nevim kde sebrali ty cisla 60 tisic a 19 tisic.. mam pocit ze nekde bude chyba.. :-D

Radek Ondrášík
23. dubna • 20:43

6tis. bylo prodáno v rámci OA v české republice. Daná čísla v článku hovoří o celkových prodejích Fabie, tedy nejen v ČR. Takže chyba bute tam.

Fénix56
23. dubna • 12:58

Pane Duchoň, prosím zrovna od Vás mne tento článek opravdu mrzí. Pozvolna sklouzáváte na trapně bulvární úroveň pana Ondrášika:-( :-/ Škoda že jste aspoň nepřipsal, jak Škoda uměle podpírá v tuzemsku neúspěšný model Fabie II akcí "Jděte za štěstím" či jak se to jmenuje. Vzhledem k tomu že to je nový model, tak prodeje rozhodně neplní očekávání. Přitom z počátku jste byl dobrý autor, nezkažený se zdravým náhledem kterého to aj bavilo. A teď takhle. Už chybí jen prohlášení správně úlysného manažera/politika. Který v každém prohlášení stejně pochválí výsledky své práce, ve zbylé půlce řekne co chce říct a teprve poslední věta se neutrálně dotkne vašeho dotazu. Takže opět zavírám a pádím ke konkurenci ach jo.:-P

Radek Ondrášík
23. dubna • 20:46

Pozdravujte tam. Prostě se s tím smiřte, že AR je takové. Nic jiného vám nezbude. Pokud vám to nevoní, běžte tam, kde vám to voňet bude. Nechápu, proč být jako ostatní, k čemu to je, když bude 20 serverů úplně stejných.Někteří si hrají na seriozni medium, jiní to tolik nehrotí a berou to více osobně. Co je na tom špatného?Jinak kolega Duchoň je i nadále skvělým redaktorem, kterého nám mohou závidět všichni konkurenti. A stejně jako všichni lidé na světě, tak i on se vyvíjí. A buďme rádi, že i on má svůj názor a nespokojí se se suchými účelovými informacemi, kterými nás automobilky zásobují.

Fénix56
25. dubna • 4:05

Ano, pan Duchoň je skvělý redaktor to všecka čest B-] Ale prostředí ovlivňuje a někdo nejmenovaný ho tam pozvolna kazí:-P Což je škoda, proto jsem rád, že dotyčný na sebe upozornil:-D ...Tu zas někdo něco nepochopil, ok tedy znova: Nechci aby všichni byli stejní, naopak, je třeba být lepší a osobní individuální přístup je vítán. A právě že pan Duchoň z počátku prezentval své vlastní názory, ke všemu zdavé a správné:-) Jenže poslední dobou právě začal sklouzávat k tendenčním a populistickým, proto se zlobím, že na něj máte špatný vliv:-|

jogurt
23. dubna • 23:27

Milý AP, Váš kolega Duchoň až na svůj občasný úlet od češtiny k brněnštině skutečně zpravidla píše dobře. Ientokrát ovšem zejména v titulku uletěl na úroveň stejné novinářské spodiny, jakou je například rytmus života nebo MF Dnes (ve stejném dementním stylu jako "Fabia se líbí..." psala předvčerejší MF Dnes blábol na téma, že viníkem hromadné havárie na D1 byl jeden řidič osobního vozu). Je škoda, že právě on se přidal stupidním a zkreslujícím titulem článku na cestu publicistického hnoje. Skoro se začínám obávat, že v redaci AR začíná řádit nějaká epidemie.......

OnLi
23. dubna • 12:53

Dikuzí se účastnim jen vyjímečně, ale v tomto případě mi to nedá! Krom klasického hatchbacku Fabie II. neznam hnusnější auto! Ruku na srdce tam ve škodovce a kousek soudnosti. Design je čistě individuální záležitostí, ale tvrdit u fábií, že se líbí je moc!

anawarr
23. dubna • 14:59

to jsi asi ještě neviděl nového superb-a ;-)

atsalv
23. dubna • 12:33

někdo, když je mu nevolno a cití, že by i zvracel, tak si pomůže tím, že si strčí prst do krku.....no mě třeba stačí podívat se na škodu fabii a jí podobné---:-).....

Hugooo
23. dubna • 10:03

Možná tak tomu, co to stvořil 3-[ . Měli by to přejmenovat za Fóbii..

_Teddy_
23. dubna • 9:00

Netusim, ako autor prisiel na tu myslienku, ze sa nova fabia-kombi paci. Podla vyssich cisel celkoveho predaja? Lenze tie su ovplyvnene vstupom na rusky, ukrajinsky a cinsky trh! Ked si zoberiete len europu, kde uz Skoda posobi, tak predaje Skodovky poklesli (za 3 mesiace 2008, oproti rovnakemu obdobiu 2007 o 2.2%). A to je ale celkovy predaj znacky! Pokial vezmeme len male vozy (t.j. iba Fabiu), pokles je az o 7.9% (t.j. celkovy vysledok skody vyrazne vylepsuju vyborne predaje Octavie a Roomsteru). Tak mi z toho vemi nevychadza, ze by sa nova Fabia (ci uz kratka, alebo kombi) az tak pacila. Aj ked je pravda, ze z tych dvoch verzii je kombik "znesitelnejsi"...

Skyline
23. dubna • 9:04

To by ale nevypadalo tak pozitivne, kdyby se clanek jmenoval "Fabia se nelibi, Skodu zachranuje Rusko a Cina". Opet ukazka toho, jaci jsou novinari odbornici a jak jen papouskuji, co jim PR nakuka...

Posraldescu
23. dubna • 9:19

A nebo Fabii zachranuji dva nejvetsi a nejrychleji rostouci trhy ;-) Btw. mas odkaz na nejake statistiky, ktere ukazuji, ze se Schadewerke na zapadnich trzich (pro Slovaky zapad je smerem od vas k nam) vyrazne snizuji prodeje Fabie?

Skyline
23. dubna • 9:38

Viz prispevek teddyho.Aby bylo mozne jasat nad prodeji v Rusku a Cine, bylo by dobre videt, jak se tam dari dalsim, nemyslis? Nebo zijes ve skodifkarske iluzi, ze jedina Skoda tam proda vic, ne loni?

_Teddy_
23. dubna • 10:00

Napr. rusky trh vzrastol v roku 2007 v porovnani s rokom 2006 celkove o 35.9%
Cinsky trh (2007 oproti 2006) o 21.7%
Ukrajinsky trh vzrastol za 1-2/2008 (oproti 1-2/2007) o 95.5% (!)
V podstate vsetky hlavne automobilky si vydatne odkrajuju z tohto "kolaca" a preto im rastu celkove predaje. Naproti tomu, predaje za celu europu (vratane vychodnej) klesli za 2007 (oproti 2006) o 1.7%.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
anawarr
23. dubna • 14:55

ono, když se tam v roce 2006 prodá nula nula nic (nemyslím tamější domácí automobilky), tak se pak v roce 2007 20ti% nárust docílí velmi snadno :-D:-D

_Teddy_
23. dubna • 15:20

Vsak presne to mam na mysli: viac nez celkovy narast predaja (ktory dosiahli vdaka vstupu na nove trhy) by sme si mali vsimnut vyvoj predaja na trhoch, kde uz skodovka ma vybudovanu poziciu. A od toho by sme skor mohli dedukovat nieco na temu oblubenost novej Fabie...

Posraldescu
23. dubna • 10:02

Hmm ... a z techto cisel jsi vycetl, ze se se FII lidem nepaci? :-D

Skyline
23. dubna • 10:09

Takze prodeje Fabie v Evrope poklesly o 7.9%, z cehoz normalnimu cloveku vychazi, ze zakaznici asi zas tak nadseni nejsou. Ze se Skode podarilo najit odbyt jinde je myslim trochu jina story. Nicmene me neprekvapuje, ze michani jablek s hruskama se ti libi vic. Pohlednout pravde do oci by bylo prilis bolestive, ze? A plky o dacii si schovej pro ty, kteri nikdy neklikli na "forum garaz".

Posraldescu
23. dubna • 10:20

Asi nejsem normalni clovek, jelikoz se mi FII libi. Chapu, ze ve Tvych "nezaujatych" ocich jsem diky tomuto nazoru spodina lidstva, ale nastesti mi to zily netrha. My Rumuni jsme proste jina natura B-]Btw. tu Dacii 1300 opravdu vlastnim, muzu te v ni povozit ... anebo radeji ne jeste bys zanevrel na tu svoji rejzi a co potom :-)

Skyline
23. dubna • 10:39

Dalsi skodifkar, co neumi cist. Prosim o citaci, kde jsem napsal, ze komu se libi Fabia, neni normalni. Prvni odstavec je tedy zcela mimo a mohl sis ho odpustit, aspon bys ze sebe neudelal blbce.Ja ti verim, ze ji vlastnis. To ale nebyla pointa, ze? Jinak Dacii 1300 znam, parkrat jsem s ni jel. Je to jedno z aut, diky kterym mam naopak rejzi velmi rad (idealne sunkovou, nebo kari).

Posraldescu
23. dubna • 11:00

"kde jsem napsal, ze komu se libi Fabia, neni normalni" A pisu ja snad, ze jsi to nekde napsal? Asi nejsem sam kdo nezvlada cteni ;)
Nechci ti radit (urcite mas dost sveho rozumu) ale na podrazdene nervy je dobry Lexaurin.

Skyline
23. dubna • 11:21

Jo tak ty mas problemy i s tim, co pises :-D"Chapu, ze ve Tvych "nezaujatych" ocich jsem diky tomuto nazoru spodina lidstva"Prave, ze jsi doted nepochopil (a jako skodifkar to chapat ani nemuzes), ze v mych ocich nekdo, komu se Fabia libi, neni spodina lidstva. Nebud vztahovacnej, premyslej a casem na to treba prijdes a ani ten Lexaurin nebudes potrebovat:-DB-]

Posraldescu
23. dubna • 11:25

A spodina lidstva automaticky neni normalni? Proc? Btw. ja lexaurin neuzivam, vim co je to za svinstvo :)

Posraldescu
23. dubna • 9:51

Prodeje Schadewerke celosvetove rostou, tak nevim co resite. Ze se proda mene aut v hornich Uhrech je IMHO sumak.
Btw. ja mam Dacii 1300, takze jsem spis daciafkar :-P

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Skyline
23. dubna • 10:12

Tohle me pobavilo :-D :-D :-D Ja vedel, ze ten argument jednou prijde :-D :-D Jooo, kdyz nekdo napise "Civiku se celosvetove proda vic nez Golfu", tak se docka reakce "to nikoho nezajima, dulezity je evropsky trh" :-D :-D A najednou "Evropa nikoho nezajima, dulezite je Rusko" :-) :-DJiste, ze je dulezity celkovy prodej, ale ten tady nikdo nezpochybnuje, ze?:-P

Posraldescu
23. dubna • 10:22

Rikas Civic? To poutove auticko jeste nekdo kupuje?

Skyline
23. dubna • 10:41

Aaaa, klasika :-D Argumenty dosly, hura na off-topic flame a navazeni se do Civiku :-D :-D Jak kolovratek :-D

Posraldescu
23. dubna • 10:46

Ja snad necim argumentoval? Flejmuju uz od zacatku B-]

Skyline
23. dubna • 10:54

Skodifkarske motto, ktere by se melo tesat do kameneB-]

Posraldescu
23. dubna • 11:03

Hned po Tvuj nick, ten uz je tam davno vytesany. Flamer krici: chytte flamera :)

_Teddy_
23. dubna • 9:36

Cerpam z Automotive Industry News (to ma predplatene firma), a statistik AECA a JATO. Povazujem to za seriozne zdroje, v ich cislach su len velmi male rozdiely...

Sem napište své jméno
23. dubna • 7:17

Pokusim se predbehnout skajlajna: blabla ... skodifkari ... naprcana velryba ... skodifkari ... (asi 50 smajliku)

bojler
23. dubna • 7:51

:-D zaujatost, klapky na ocich, vysoka cena, nudne auto, zezadu korejec - todle je asi tak Ondrasik..

antičobol
23. dubna • 11:33

:-D:-D:-D

furgon
23. dubna • 9:02

Odkdy je Ondrasik zaujetej? :-D

Pepa
23. dubna • 13:50

od doby kdy si nedal bacha a před bojlerem oddálil řiť ode zdi :-D

Radek Ondrášík
23. dubna • 9:30

od furt

furgon
23. dubna • 9:02

zaujatej:-O

KL
23. dubna • 8:49

cena urcite ne...spocitej si to za dobu "zivota" auta, kolik dostanes pri prodeji a vyjde ti jednoznacne nejlepsi pomer cena/vykon => s timhle opatrne, cisla nelzou, ale muzes rict, ze zakladni cena je vyssi, ja bych rekl prumerna, ale pri propoctu ti vzdycky vyjde nejlip, to je marny =>> zbytek trhu koupis mozna "levneji", ale auto jako celek je f coudu, ve Fabce aspon vsechno funguje od zacatku do konce a to je treba pro me ZISK, byt nepenezni;)

Radek
23. dubna • 13:23

Za základní cenu má auto jen volant a kola, základní motor nebudu komentovat, to už mockrát okomentovali jiní. Když vezmu u Škodovkářů největšího outsidera Hyudai Getz a porovnám s krátkou Fábií ve všech parametrech realně a ne jako placenou reklamu firmy Škoda, vyjde mi jako lepší a výhodnější, v jednom časopise jsem viděl článek jak tento automobil dopadl po rozebrání po 115 000 km - vše vykazovalo normální opotřebení.
Přemýšlet u auta pokud ho kupuji nové, za kolik ho budu jednou prodávat je zavádějící, situace se může výrazně změnit. Navíc my ho kupujeme na deset a více let. Nevidím důvod pokud bych měl Fábii I, proč ji vyměnit za II, radši bych tu starou dojezdil až na doraz. Možná že v příští generaci nebude Fábie tak vzhledově nevydařená.
Ale každý ať si udělá jak chce.

jiri
23. dubna • 14:26

Znam jednoho co vymenil F1 s najetymi 35tis km za novou F2. Ale je to duchodce a hracicka. Jinak to nema zadny smysl. Stejny podvozek, stejne motory, misto oddelene optiky ve F1 zase stare H4. Design naroubovany z roomstera aby s tim bylo co nejmin prace ...
Cesta do pekel

aphex
23. dubna • 9:14

Jednu z tech úžasných Fábek jsem sedlal a musim konstatovat, že vše funguje opravdu od začátku do konce, pokud koncem považujeme konec záruční doby...pak se vše tak sralo, že z toho bylo hodně drahé auto a to ani moc nenajelo...

x12345678
23. dubna • 11:11

jenže tady se bavíme o Fabii DRUHÉ generace.
Pokud bych měl zhodnotit své zkušenosti s jedinou Fabií 1, kterou jsem do firmy koupil, konkrétně s modelem Combi Classic 1,4 z roku 2001 , výbava centrál, el. okna, mlhovky, rádio, klimatizace, pak bych po necelých sedmi letech provozu, řekl, že to byla investice špatná a to především díky technickým evergreenům Fabie 1, k nimž se po záruce výrobce nechtěl znát( kabelový svazek servořízení rozleptaný kapalinou z ostřiovače, přední příčný stabilizátor s plastovými kroužky) a zásluhu na "NE" má též zoufalá dynamika přetěžkého vozu). Na rozdíl od všech Octavií, které tu byly a jsou a s kterými bez výjimky nebyly naprosto žádné problémy. Když ke špatným (statisticky jeden vůz je nic, to uznávám) zkušenostem s generací první přičtu pro mne neakceptovatelný design druhé generace, znamená to, že Fabia 2 se v naší firmě neobjeví.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jiri
23. dubna • 14:19

"kabelový svazek servořízení rozleptaný kapalinou z ostřiovače"To auto nechodilo do servisu?????
Tohle automaticky preventivne opravovali v ramci sevisnich prohlidek.
Moje auto s pohnutu histotrii, zabavene leasingovkou to nemelo, tak jsem si to v servisu nechal za 150Kc osetrit.

jarda
24. dubna • 17:43

Chodilo, nechodilo do servisu, píše, že se to projevilo až po záruce. U mého služebního lenocha 1,4MPI kombi taky. Asi týden po záruce se rozsvítila kontrolka serva a neposilovalo, hlavně za deště. za sucha to fungovalo. servis odmítl jakoukoliv spoluúčast výrobce na řešení, trefili se až napotřetí. Stabilizátor mě potkal také, někde kolem 50tkm a rovněž krátce po záruce. Bouchalo to vpravo jak kdyby byl utržený tlumič. Oprava - stabilizátor 2600, výměna cca 1000,- kč. Kulance žádná. Ale aspoň tam napodruhé dali nový stabilizátor bez plastových kroužků.

_Teddy_
23. dubna • 15:16

Tento isty problem mala s Fabiou moja kamaratka: obcas jej kontrolka serva ukazovala chybu. Prvy krat jej vymenili olej, druhykrat cele servo (!), az na treti krat sa mrkli na tie kable. Ani vtedy jej ale nepovedali ze tie prve dva razy sa sekli, a tie opravy platila zbytocne. A to bol autorizovany servis Skody, kam pravidelne chodila. Samozrejme, vsetko si to platila zo svojho, pretoze tie chyby boli az po zaruke...

jiri
24. dubna • 10:11

Tak to jsou oslove.
Tohle bylo zname, ze to casem nedela dobrotu. Jako prevence aby to nevzniklo se myslim odmotal svazek a dala se tam jedna uchytka za 5Kc.
Joo kdyz jsou v servisu paka.....

Radek
23. dubna • 13:04

Jeden z mála příspěvků, který hodnotí nezaujatě. Plně se ztotožňuji, auto je předražené s motorem 1.2 HTP je to nákupní kabela a ne auto, ať si tu říká kdo chce co chce.
Vzhled Fábie II neuchvacuje nejenom mě, ale všechny okolo co z nám, s většinou se shodneme, že Fábia I byla hezčí.
Někteří tu počítají, jak je Škodovka cenově výhodná, ale za to co nabízí je drahá a on poklesne i ten nákup ojetin a cena bude muset jít i u ojetin dolů. Tento národ nemůže věčně zůstat slepý a hluchý.
Těším se, až se budou muset v Boleslavi chovat k českému zákazníkovi stejně jako k německému, je to jen otázka, jak rychle procitneme.
Je smutné, že národ, který nasedá ze Š120 do Fábií, který si uměl polovinu práce udělat na autě sám a leckdy vylepšit i nedostatky prvovýroby a že jich bylo, se nechá oblbovat kampaní o náhradních dílech a kvalitě. Na dobré auto nejsou potřeba skoro žádné a neznám na trhu u nás vyloženě špatné auto. Jen u těch ostatních výrobců dostanu více užitné hodnoty, výbavy a auto bude mít opravdový motor. Základní motor ve Fábii je pro druhé auto v rodině na pojížďky na kratší vzdálenosti a ne motor auta pro českou rodinu.
HOWGH

martinV76
23. dubna • 19:51

:-D Chválíš nezaujatost předchozího příspěvku a pak tady vypustíš takový bludy.

Radek Ondrášík
23. dubna • 8:20

měl by ses opravdu začí léčit, protože ti očividně ležím pořádně v hlavě...

Pepa
23. dubna • 13:49

bacha na něj. Jen abys nemusel chodit v jeho blízkosti pr*elí ke zdi :-D

Tom
23. dubna • 8:44

Asi je do Vás zamilovaný ;-)

Tom
23. dubna • 6:15

Si myslím, že kombík je mnohem hezčí, ale nemůžu překousnout jednu věc: zadní svítilny. Jsou takový bezvarý a celý červený a v kombinaci s červeným autem se úplně ztrácí, ale třeba si na to časem zvyknu. Co jiného mi zbyde :-)

Pepa
24. dubna • 15:49

Jedno řešení by bylo. Drátem do voka a nemusíš si zvykat ;-)

jogurt
23. dubna • 7:41

Inu líbí-nelíbí, vnímání vzhledu je věcí ryze individuální, jinak by Marušku od vedle nikdo neoprášil a přesto k tomu došlo.....B-]
A individuálně vnímám, že pokud se někomu nová fabia combi líbí, pak z mého individuálního pohledu je to stejné jako s tou Maruškou. Z mého pohledu je to od škodovky obdobný úlet jako 2CV nebo Bangle BMW7. Ale i ošklivé auto se může prodávat.... třeba v Číně.....

Doporučujeme

Články odjinud