Fiat připravuje malé SUV vycházející ze studie Simba, Citroen testuje MPV verzi z modelu C4, BMW chystá ostré novinky M5 Touring a M6 Cabrio, Audi A4 Cabrio dostane facelift, Mercedes-Benz zvýší výkon modelu CLS a fotografové nachytali nový Mini Cooper.
Kapitoly článku:
Tip: Nezapomeňte se podívat na naše špionážní videa: Aston Martin V8 Vantage, BMW M6, BMW řady 3 C+C, Fiat Punto, Mercedes-Benz ML, Mercedes-Benz třídy G, Mercedes-Benz třídy R, Mitsubishi Lancer Evo 9, Porsche 911 Carrera Turbo, Porsche Cayman, Range Rover Sport a Toyota TXS. Další špionážní fotografie najdete v naší speciální rubrice.
Fiat Simba
Na ženevském autosalonu představil Fiat před dvěma lety studii Simba, která stojí na základu malé Pandy. Od ní se liší zvýšeným podvozkem, odlišnými předními světlomety (dvojitá světla ve stylu Škody Yeti) či jinak ztvárněné zadní světlomety. A zdá se, že tato studie se dostane do výroby, alespoň dle špionážních fotografií. Je vhodné poznamenat, že Simba není totéž co Panda 4x4, což je patrné už z porovnání vzhledu. Jaké budou přesné rozdíly v technice můžeme zatím jen odhadovat...
Studie Fiat Simba
Foto: © Automedia
Citroen C4 „Picasso“
Po vzoru Renaultu Scénic se i nová generace Picassa objeví ve dvou provedeních, pěti a sedmimístném. Novinka bude postavena na novém vozu nižší střední třídy C4, přičemž už nebude tak kulatá jako současná generace - to je ostatně patrné ze špionážních fotografií i přesto, že je vůz hodně maskován. Sedmimístná verze bude delší a měla by nabízet i lepší variabilitu vnitřního prostoru. Mezi výbavou najdeme také panoramatickou střechu, která výrazným způsobem prosvětlí interiér. Premiéru si nové Picasso odbude možná už na letošním autosalonu ve Frankfurtu.
Foto: © Automedia
BMW M5 Touring
Emkovou řadu BMW brzy rozšíří ostré pětkové kombi. BMW pravděpodobně chce nabídnout silný motor a agresivní vzhled i zákazníkům, kteří by si klasickou verzi nekoupili. U nás se jistě M5 kombi stane rozšířenější díky možnosti odečíst DPH po homologaci na N1.
M5 kombi dostane stejné spojlery a kola jako sedan, to znamená devatenáctky, vpředu s pneumatikami 255/40, vzadu 285/35. Adaptivnímu podvozku bude možné měnit charakteristiku s režimy Normal, Sport a Comfort, silnému řidičskému zážitku pomůže proměnné řízení, jehož účinek se bude měnit rovněž s nastavením tuhosti tlumení.
Pod kapotou bude dnes už téměř standardní motoru 5.0 V10 s výkonem 507 koní (373 kW) a točivým momentem 520 Nm (více ve starším článku). S tímto motorem zrychlí M5 na stovku pod pět sekund a dvoustovku udělá za patnáct. Maximální rychlost je omezena na 250 km/h, skutečné maximum vozu však leží za hranicí 300 km/h. Motor bude kombinován se sedmistupňovou sekvenční převodovkou SMG.
Foto: © Automedia
BMW M5 sedan
BMW M6 Cabrio
Na trhu se ještě ani nestačilo usídit kupé M6 a BMW už chystá oteveřenou verzi. Vzhled bude kombinací běžného šestkové kabria, z něhož si vezme plátěnou, elektricky sklápěnou střechu, a M6 kupé, z něhož dostane dvojité koncovky výfuku, nové spojlery apod. Pod kapotou bude bušit desetiválcové srdce s objemem pět litrů a výkonem 373 kW (507 k). Síla motoru se bude přenášet na zadní kola pomocí sedmistupňové sekvenční převodovky SMG. BMW M6 kupé stojí na českém trhu 3 320 000 Kč, kabrio se bude proto cenově pohybovat přes 3,5 milionu korun (připlatek za otevřenou verzi standardní šestky činí 254 tisíc).
Tip: Představení BMW M6
Foto a ilustrace: © Automedia
BMW M6