Nová Elantra má výbavu od luxusních sourozenců

Hyundai Motor představil na autosalonu v Los Angeles nový model Elantra 2017. Jeden z vůbec nejprodávanějších modelů automobilky nabídne nový aerodynamičtější design, živější a zároveň úspornější pohonné jednotky, lepší jízdní vlastnosti, a soubor nadstandardních bezpečnostních prvků. Do prodeje na americkém trhu má přijít v lednu nadcházejícího roku.
Nová Elantra má výbavu od luxusních sourozenců

Vzhledově dominantní je typická šestiúhelníková maska chladiče v kombinaci s moderními dynamickými adaptivními xenonovými světlomety a vertikálně uloženými LEDkami pro denní svícení. Boční linii vozu zvýrazňuje zřetelný profil a prémiový vzhled podtrhují 17palcová litá kola. Nový model je oproti svému předchůdci o dva centimetry delší a dva a půl centimetru širší.  

Interiér vozu nabídne kvalitní materiály a některé nejnovější technologie převzaté z o třídu vyšších modelů. Jde především o nejrůznější bezpečnostní asistenty jako je sledování jízdního pruhu (Lane Keep Assist) nebo systém detekce překážek před vozem, který v kombinaci s automatickým bržděním dokáže snížit rychlost v případě blížící se překážky. Standardem je sedm airbagů včetně kolenního u řidiče. Samozřejmostí potom systémy kontroly stability a trakce, stejně jako monitor tlaku v pneumatikách.

Nová Elantra dostane také dva nové benzínové motory. Prvním je dvoulitrový čtyřválec Nu MPI, který při 6 200 otáčkách poskytuje 142 k a točivý moment 178 Nm při 4 500 otáčkách. Na výběr bude jak manuální, tak automatická šestistupňová převodovka. Druhý motor je úplně nová přeplňovaná čtrnáctistovka Kappa GDI. Nový čtyřválec poskytuje 128 k při 5 500 otáčkách za minutu a velmi slušných 211 Nm točivého momentu při 3 700 otáčkách za minutu. Motor bude spojen se sedmistupňovou automatickou dvojspojkovou převodovkou EcoShift.

Ve voze jsou k dispozici jak pokročilý multimediální systém, tak i konektivita na té nejvyšší možné úrovni. Audio systém i navigace se ovládají přes dotykové obrazovky a oba systémy jsou vybavené platformou Android Auto pro bezproblémové a intuitivní ovládání nejčastěji používaných funkcí chytrých telefonů.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 2 příspěvky
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků