Nová Elantra má výbavu od luxusních sourozenců

Hyundai Motor představil na autosalonu v Los Angeles nový model Elantra 2017. Jeden z vůbec nejprodávanějších modelů automobilky nabídne nový aerodynamičtější design, živější a zároveň úspornější pohonné jednotky, lepší jízdní vlastnosti, a soubor nadstandardních bezpečnostních prvků. Do prodeje na americkém trhu má přijít v lednu nadcházejícího roku.
Nová Elantra má výbavu od luxusních sourozenců

Vzhledově dominantní je typická šestiúhelníková maska chladiče v kombinaci s moderními dynamickými adaptivními xenonovými světlomety a vertikálně uloženými LEDkami pro denní svícení. Boční linii vozu zvýrazňuje zřetelný profil a prémiový vzhled podtrhují 17palcová litá kola. Nový model je oproti svému předchůdci o dva centimetry delší a dva a půl centimetru širší.  

Interiér vozu nabídne kvalitní materiály a některé nejnovější technologie převzaté z o třídu vyšších modelů. Jde především o nejrůznější bezpečnostní asistenty jako je sledování jízdního pruhu (Lane Keep Assist) nebo systém detekce překážek před vozem, který v kombinaci s automatickým bržděním dokáže snížit rychlost v případě blížící se překážky. Standardem je sedm airbagů včetně kolenního u řidiče. Samozřejmostí potom systémy kontroly stability a trakce, stejně jako monitor tlaku v pneumatikách.

Nová Elantra dostane také dva nové benzínové motory. Prvním je dvoulitrový čtyřválec Nu MPI, který při 6 200 otáčkách poskytuje 142 k a točivý moment 178 Nm při 4 500 otáčkách. Na výběr bude jak manuální, tak automatická šestistupňová převodovka. Druhý motor je úplně nová přeplňovaná čtrnáctistovka Kappa GDI. Nový čtyřválec poskytuje 128 k při 5 500 otáčkách za minutu a velmi slušných 211 Nm točivého momentu při 3 700 otáčkách za minutu. Motor bude spojen se sedmistupňovou automatickou dvojspojkovou převodovkou EcoShift.

Ve voze jsou k dispozici jak pokročilý multimediální systém, tak i konektivita na té nejvyšší možné úrovni. Audio systém i navigace se ovládají přes dotykové obrazovky a oba systémy jsou vybavené platformou Android Auto pro bezproblémové a intuitivní ovládání nejčastěji používaných funkcí chytrých telefonů.

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků