Nová Elantra má výbavu od luxusních sourozenců

Hyundai Motor představil na autosalonu v Los Angeles nový model Elantra 2017. Jeden z vůbec nejprodávanějších modelů automobilky nabídne nový aerodynamičtější design, živější a zároveň úspornější pohonné jednotky, lepší jízdní vlastnosti, a soubor nadstandardních bezpečnostních prvků. Do prodeje na americkém trhu má přijít v lednu nadcházejícího roku.
Nová Elantra má výbavu od luxusních sourozenců

Vzhledově dominantní je typická šestiúhelníková maska chladiče v kombinaci s moderními dynamickými adaptivními xenonovými světlomety a vertikálně uloženými LEDkami pro denní svícení. Boční linii vozu zvýrazňuje zřetelný profil a prémiový vzhled podtrhují 17palcová litá kola. Nový model je oproti svému předchůdci o dva centimetry delší a dva a půl centimetru širší.  

Interiér vozu nabídne kvalitní materiály a některé nejnovější technologie převzaté z o třídu vyšších modelů. Jde především o nejrůznější bezpečnostní asistenty jako je sledování jízdního pruhu (Lane Keep Assist) nebo systém detekce překážek před vozem, který v kombinaci s automatickým bržděním dokáže snížit rychlost v případě blížící se překážky. Standardem je sedm airbagů včetně kolenního u řidiče. Samozřejmostí potom systémy kontroly stability a trakce, stejně jako monitor tlaku v pneumatikách.

Nová Elantra dostane také dva nové benzínové motory. Prvním je dvoulitrový čtyřválec Nu MPI, který při 6 200 otáčkách poskytuje 142 k a točivý moment 178 Nm při 4 500 otáčkách. Na výběr bude jak manuální, tak automatická šestistupňová převodovka. Druhý motor je úplně nová přeplňovaná čtrnáctistovka Kappa GDI. Nový čtyřválec poskytuje 128 k při 5 500 otáčkách za minutu a velmi slušných 211 Nm točivého momentu při 3 700 otáčkách za minutu. Motor bude spojen se sedmistupňovou automatickou dvojspojkovou převodovkou EcoShift.

Ve voze jsou k dispozici jak pokročilý multimediální systém, tak i konektivita na té nejvyšší možné úrovni. Audio systém i navigace se ovládají přes dotykové obrazovky a oba systémy jsou vybavené platformou Android Auto pro bezproblémové a intuitivní ovládání nejčastěji používaných funkcí chytrých telefonů.

TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice

Renault Mégane Grandtour GT dCi

Úsporných vozů s vizáží ostrých verzí se na českém trhu najde spousta. Zkoušený Mégane GT dCi je jedním z nich, jedna věc nám na něm ale nesedí. A motor to není.

23.  11.  2017 | Jan Mička | 32 příspěvků
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků