Nová Elantra má výbavu od luxusních sourozenců

Hyundai Motor představil na autosalonu v Los Angeles nový model Elantra 2017. Jeden z vůbec nejprodávanějších modelů automobilky nabídne nový aerodynamičtější design, živější a zároveň úspornější pohonné jednotky, lepší jízdní vlastnosti, a soubor nadstandardních bezpečnostních prvků. Do prodeje na americkém trhu má přijít v lednu nadcházejícího roku.
Nová Elantra má výbavu od luxusních sourozenců

Vzhledově dominantní je typická šestiúhelníková maska chladiče v kombinaci s moderními dynamickými adaptivními xenonovými světlomety a vertikálně uloženými LEDkami pro denní svícení. Boční linii vozu zvýrazňuje zřetelný profil a prémiový vzhled podtrhují 17palcová litá kola. Nový model je oproti svému předchůdci o dva centimetry delší a dva a půl centimetru širší.  

Interiér vozu nabídne kvalitní materiály a některé nejnovější technologie převzaté z o třídu vyšších modelů. Jde především o nejrůznější bezpečnostní asistenty jako je sledování jízdního pruhu (Lane Keep Assist) nebo systém detekce překážek před vozem, který v kombinaci s automatickým bržděním dokáže snížit rychlost v případě blížící se překážky. Standardem je sedm airbagů včetně kolenního u řidiče. Samozřejmostí potom systémy kontroly stability a trakce, stejně jako monitor tlaku v pneumatikách.

Nová Elantra dostane také dva nové benzínové motory. Prvním je dvoulitrový čtyřválec Nu MPI, který při 6 200 otáčkách poskytuje 142 k a točivý moment 178 Nm při 4 500 otáčkách. Na výběr bude jak manuální, tak automatická šestistupňová převodovka. Druhý motor je úplně nová přeplňovaná čtrnáctistovka Kappa GDI. Nový čtyřválec poskytuje 128 k při 5 500 otáčkách za minutu a velmi slušných 211 Nm točivého momentu při 3 700 otáčkách za minutu. Motor bude spojen se sedmistupňovou automatickou dvojspojkovou převodovkou EcoShift.

Ve voze jsou k dispozici jak pokročilý multimediální systém, tak i konektivita na té nejvyšší možné úrovni. Audio systém i navigace se ovládají přes dotykové obrazovky a oba systémy jsou vybavené platformou Android Auto pro bezproblémové a intuitivní ovládání nejčastěji používaných funkcí chytrých telefonů.

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků