Nová Elantra má výbavu od luxusních sourozenců

Hyundai Motor představil na autosalonu v Los Angeles nový model Elantra 2017. Jeden z vůbec nejprodávanějších modelů automobilky nabídne nový aerodynamičtější design, živější a zároveň úspornější pohonné jednotky, lepší jízdní vlastnosti, a soubor nadstandardních bezpečnostních prvků. Do prodeje na americkém trhu má přijít v lednu nadcházejícího roku.
Nová Elantra má výbavu od luxusních sourozenců

Vzhledově dominantní je typická šestiúhelníková maska chladiče v kombinaci s moderními dynamickými adaptivními xenonovými světlomety a vertikálně uloženými LEDkami pro denní svícení. Boční linii vozu zvýrazňuje zřetelný profil a prémiový vzhled podtrhují 17palcová litá kola. Nový model je oproti svému předchůdci o dva centimetry delší a dva a půl centimetru širší.  

Interiér vozu nabídne kvalitní materiály a některé nejnovější technologie převzaté z o třídu vyšších modelů. Jde především o nejrůznější bezpečnostní asistenty jako je sledování jízdního pruhu (Lane Keep Assist) nebo systém detekce překážek před vozem, který v kombinaci s automatickým bržděním dokáže snížit rychlost v případě blížící se překážky. Standardem je sedm airbagů včetně kolenního u řidiče. Samozřejmostí potom systémy kontroly stability a trakce, stejně jako monitor tlaku v pneumatikách.

Nová Elantra dostane také dva nové benzínové motory. Prvním je dvoulitrový čtyřválec Nu MPI, který při 6 200 otáčkách poskytuje 142 k a točivý moment 178 Nm při 4 500 otáčkách. Na výběr bude jak manuální, tak automatická šestistupňová převodovka. Druhý motor je úplně nová přeplňovaná čtrnáctistovka Kappa GDI. Nový čtyřválec poskytuje 128 k při 5 500 otáčkách za minutu a velmi slušných 211 Nm točivého momentu při 3 700 otáčkách za minutu. Motor bude spojen se sedmistupňovou automatickou dvojspojkovou převodovkou EcoShift.

Ve voze jsou k dispozici jak pokročilý multimediální systém, tak i konektivita na té nejvyšší možné úrovni. Audio systém i navigace se ovládají přes dotykové obrazovky a oba systémy jsou vybavené platformou Android Auto pro bezproblémové a intuitivní ovládání nejčastěji používaných funkcí chytrých telefonů.

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

23.  9.  2018 | Miro Mihálik | 30 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků