Nová DS5 dorazila na český trh. Už jí neříkejte Citroen

Vrcholný model nedávno osamostatněné prémiové značky skupiny PSA přichází na trh v modernizovaném provedení. Rozsáhlé změny nečekejte, novou identitu ano.

Na český trh oficiálně vstupuje modernizovaný model DS 5. Už to není Citroen – skupina PSA nedávno vyčlenila produktovou řadu DS do samostatné značky. Svého spojení s Citroenem se ale jen tak nezbaví. I na dnešní tiskové konerenci se to jen hemžilo odkazy na kultovní Citroen DS, od kterého si nová značka půjčila jméno i inspiraci.

Bez dvojitého šípu

Modernizace modelu DS 5 nepřinesla žádné rozsáhlejší technické změny. Nejviditelnější úpravou je nový vzhled přední části, která se vzdala dvojitého šípu. Místo něj dostala novou masku s logem DS. Jiné jsou rovněž přední světlomety, tvořené kombinací xenonových výbojek a diod, a přední nárazník.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Modernizace přinesla nový vzhled přední části s mřížkou a logem DS; komplikovaný design kol navazuje na vzory nabízené pro dosavadní model

V interiéru je hlavní změnou instalace dotykového displeje, jak si doba žádá. Není ale navíc, konstruktéři ubrali 12 tlačítek. Ta, která zůstala, ovšem nadále patří k hlavním lákadlům DS 5. Citro… pardon, značka DS je velice hrdá na dílenské zpracování svých interiérů. Její zástupci na tiskové konferenci upozornili, že hliníkové dekorační lišty jsou skutečně celé z hliníku a že o dodavatele kůže se DS dělí s luxusními britskými značkami Jaguar nebo Aston Martin.

Citroën Traction Avant: svérázný test pasivní bezpečnosti z roku 1934

Citroën Traction Avant: svérázný test pasivní bezpečnosti z roku 1934

Nejdůležitější novinky najdeme v nabídce motorizací. Dieselová část začíná u motoru BlueHDi 120, tedy na výkonu 88 kW (120 k) a točivém momentu 300 Nm. Tato jednotka je spojena se šestistupňovým manuálem, zájemci ho mohou vyměnit za automat EAT 6. Následují dvě verze naftového dvoulitru. Ta slabší nabídne 110 kW (150 k) a 370 Nm, vrcholem je 132 kW (180 k) a 400 Nm, což je stejný motor, který se sem nastěhoval z Peugeotu 308 GT.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
V interiéru přibyl dotykový displej a ubylo tlačítek

Kdo touží po benzinu, ten už může zvolit pouze přeplňovanou šestnáctistovku THP s výkonem 121 kW (165 k) a s točivým momentem 240 Nm.

Konstrukce podvozku se neměnila, DS 5 tedy stále jezdí na vlečené zadní nápravě. Automobilka ale slibuje vyšší komfort odpružení a sníženou hlučnost při přejezdu nerovností díky novým tlumičům pérování.

DS 5 2015: Ceny pro český trh
Motor Výkon (kW/k) Spotřeba (l/100 km) Cena (Kč)
1.6 BlueHDi 120 88/120 3,8 766 900
1.6 THP 165 121/165 5,9 804 900
2.0 BlueHDi 150 110/150 4 808 900
2.0 BlueHDi 180 132/180 4,3 901 900
2.0 HDi Hybrid 120+27/163+37 3,5 1 023 900

Sériová výbava obsahuje kromě jiného elektricky ovládaná, vyhřívaná a sklopná zrcátka, akutické čelní okno, Bluetooth handsfree, LED denní svícení nebo zatmavená boční okna. 

Prémiové ambice

Modely řady DS si za pět let od uvedení na trh našly po celém světě asi půl milionu zákazníků. Do tří let by teď už samostatná značka měla mít na trhu šest modelů a přetahovat se o zákazníky s prémiovými jmény. „Chceme vybudovat z DS skutečnou francouzskou prémiovou značku, která by byla považována za alternativu k německým prémiovým značkám,“ řekl na dnešní tiskové konferenci Olivier Parry, šéf české pobočky PSA.

Citroën DS 6WR: první SUV míří bez pohonu 4x4 nejprve do Číny

Citroën DS 6WR: první SUV míří bez pohonu 4x4 nejprve do Číny

Parry si uvědomuje, že to bude běh na dlouhou trať. Sám hovoří o patnácti letech. V akvizici nových zákazníků mají mladé značce pomoci nejen atraktivní produkty (více než polovina kupců dosavadního Citroenu DS 5 přišla od jiných značek), ale i spolupráce s celebritami jako houslista Jaroslav Svěcený nebo modelka Simona Krainová a také patřičné „rozmazlování“ zákazníků. Firma pro ně připravila pětiletý program servisní péče.

„Těch pět let bude zákazník do auta doplňovat doslova jen benzín a kapalinu do ostřikovačů,“ říká český ředitel značek Citroen a DS František Neuman. „O všechno ostatní se postaráme my.“ Oproti podobným programům jiných výrobců tedy péče DS zahrnuje i provozní kapaliny a spotřební materiál.

První modernizované DS 5 by se měly na českém trhu objevit na přelomu srpna a září.

bazar

Citroen C4 Picasso 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 153 434 km
Cena: 130 000 Kč
Citroen C3 Picasso 1,4
Rok výroby: 2009
Stav: 58 755 km
Cena: 134 000 Kč
Citroen Xsara Picasso 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 145 251 km
Cena: 50 000 Kč
Citroen C5 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 151 845 km
Cena: 230 000 Kč
Citroen C4 1,4
Rok výroby: 2014
Stav: 23 018 km
Cena: 230 000 Kč
Citroen C3 1,4
Rok výroby: 2010
Stav: 74 232 km
Cena: 146 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků