Nová DS5 dorazila na český trh. Už jí neříkejte Citroen

Vrcholný model nedávno osamostatněné prémiové značky skupiny PSA přichází na trh v modernizovaném provedení. Rozsáhlé změny nečekejte, novou identitu ano.

Na český trh oficiálně vstupuje modernizovaný model DS 5. Už to není Citroen – skupina PSA nedávno vyčlenila produktovou řadu DS do samostatné značky. Svého spojení s Citroenem se ale jen tak nezbaví. I na dnešní tiskové konerenci se to jen hemžilo odkazy na kultovní Citroen DS, od kterého si nová značka půjčila jméno i inspiraci.

Bez dvojitého šípu

Modernizace modelu DS 5 nepřinesla žádné rozsáhlejší technické změny. Nejviditelnější úpravou je nový vzhled přední části, která se vzdala dvojitého šípu. Místo něj dostala novou masku s logem DS. Jiné jsou rovněž přední světlomety, tvořené kombinací xenonových výbojek a diod, a přední nárazník.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Modernizace přinesla nový vzhled přední části s mřížkou a logem DS; komplikovaný design kol navazuje na vzory nabízené pro dosavadní model

V interiéru je hlavní změnou instalace dotykového displeje, jak si doba žádá. Není ale navíc, konstruktéři ubrali 12 tlačítek. Ta, která zůstala, ovšem nadále patří k hlavním lákadlům DS 5. Citro… pardon, značka DS je velice hrdá na dílenské zpracování svých interiérů. Její zástupci na tiskové konferenci upozornili, že hliníkové dekorační lišty jsou skutečně celé z hliníku a že o dodavatele kůže se DS dělí s luxusními britskými značkami Jaguar nebo Aston Martin.

Citroën Traction Avant: svérázný test pasivní bezpečnosti z roku 1934

Citroën Traction Avant: svérázný test pasivní bezpečnosti z roku 1934

Nejdůležitější novinky najdeme v nabídce motorizací. Dieselová část začíná u motoru BlueHDi 120, tedy na výkonu 88 kW (120 k) a točivém momentu 300 Nm. Tato jednotka je spojena se šestistupňovým manuálem, zájemci ho mohou vyměnit za automat EAT 6. Následují dvě verze naftového dvoulitru. Ta slabší nabídne 110 kW (150 k) a 370 Nm, vrcholem je 132 kW (180 k) a 400 Nm, což je stejný motor, který se sem nastěhoval z Peugeotu 308 GT.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
V interiéru přibyl dotykový displej a ubylo tlačítek

Kdo touží po benzinu, ten už může zvolit pouze přeplňovanou šestnáctistovku THP s výkonem 121 kW (165 k) a s točivým momentem 240 Nm.

Konstrukce podvozku se neměnila, DS 5 tedy stále jezdí na vlečené zadní nápravě. Automobilka ale slibuje vyšší komfort odpružení a sníženou hlučnost při přejezdu nerovností díky novým tlumičům pérování.

DS 5 2015: Ceny pro český trh
Motor Výkon (kW/k) Spotřeba (l/100 km) Cena (Kč)
1.6 BlueHDi 120 88/120 3,8 766 900
1.6 THP 165 121/165 5,9 804 900
2.0 BlueHDi 150 110/150 4 808 900
2.0 BlueHDi 180 132/180 4,3 901 900
2.0 HDi Hybrid 120+27/163+37 3,5 1 023 900

Sériová výbava obsahuje kromě jiného elektricky ovládaná, vyhřívaná a sklopná zrcátka, akutické čelní okno, Bluetooth handsfree, LED denní svícení nebo zatmavená boční okna. 

Prémiové ambice

Modely řady DS si za pět let od uvedení na trh našly po celém světě asi půl milionu zákazníků. Do tří let by teď už samostatná značka měla mít na trhu šest modelů a přetahovat se o zákazníky s prémiovými jmény. „Chceme vybudovat z DS skutečnou francouzskou prémiovou značku, která by byla považována za alternativu k německým prémiovým značkám,“ řekl na dnešní tiskové konferenci Olivier Parry, šéf české pobočky PSA.

Citroën DS 6WR: první SUV míří bez pohonu 4x4 nejprve do Číny

Citroën DS 6WR: první SUV míří bez pohonu 4x4 nejprve do Číny

Parry si uvědomuje, že to bude běh na dlouhou trať. Sám hovoří o patnácti letech. V akvizici nových zákazníků mají mladé značce pomoci nejen atraktivní produkty (více než polovina kupců dosavadního Citroenu DS 5 přišla od jiných značek), ale i spolupráce s celebritami jako houslista Jaroslav Svěcený nebo modelka Simona Krainová a také patřičné „rozmazlování“ zákazníků. Firma pro ně připravila pětiletý program servisní péče.

„Těch pět let bude zákazník do auta doplňovat doslova jen benzín a kapalinu do ostřikovačů,“ říká český ředitel značek Citroen a DS František Neuman. „O všechno ostatní se postaráme my.“ Oproti podobným programům jiných výrobců tedy péče DS zahrnuje i provozní kapaliny a spotřební materiál.

První modernizované DS 5 by se měly na českém trhu objevit na přelomu srpna a září.

Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh manažerských sedanů vstupuje jako černý kůň. Je dobré se rozhodnout právě pro tento model?

dnes | Milan Lažanský | 13 příspěvků
Test: Nissan Micra zpět na vrcholu své třídy! Má ale jednu zásadní vadu

Nissan Micra

Po předchozí nevýrazné generaci je Nissan Micra zpátky v plné síle. Vyzkoušeli jsme jej s motorem 0,9 I-GT.

13.  7.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Test Alfy Romeo 4C Spider: Osudová přitažlivost

Alfa Romeo 4C Spider

Alfa Romeo 4C je autem, do kterého se na první pohled zamilujete. Ale víte, jak to se vzletnými láskami bývá. Dost často z nich bývá slušná kocovina…

8.  7.  2017 | Jiří Švamberk | 9 příspěvků