Nová DS 4 je tady. Okouzlit chce diodami i podvozkem, který čte povrch silnice

Nová generace hodlá svou technikou i stylem bojovat s Mercedesem třídy A nebo BMW řady 1.

Nová DS 4 stojí na upravené verzi platformy EMP2, v níž byly použity kompozitní materiály. Na délku má 4,40 metru, na šířku 1,83 m a střecha leží ve výšce 1,47 metru. Vlajkovou lodí nabídky je plug-in hybridní provedení, které kombinuje benzinový přeplňovaný motor o výkonu 133 kW (180 k) s elektromotorem s 81 kW (110 k), systémový výkon činí 165 kW (225 k).

S DS 3 Crossback E-Tense poprvé v Česku. Tohle bude ještě hodně zajímavé!

S DS 3 Crossback E-Tense poprvé v Česku. Tohle bude ještě hodně zajímavé!

Hybridní ústrojí, které bylo v relativně nedávné době nasazeno do různých modelů DS/Citroën/Opel, umožní ujet až 50 kilometrů v čistě elektrickém režimu. Dále budou nabízeny benzinové verze s 96, 133 a 165 kW a naftový motor BlueHDi s 96 kW. Všechny modely řadí výhradně osmistupňovou automatickou převodovkou.

Uvnitř se lze těšit na průhledový displej, využívající prvky rozšířené reality. Ten zobrazuje své údaje díky optické iluzi způsobem, kdy se nacházejí zhruba čtyři metry před čelním sklem přímo na vozovce. Novinkou bude také infozábavní systém DS IRIS s možností ovládání hlasem nebo gesty skrze obrazovku DS Smart Touch na středové konzole. Zavazadlový prostor má objem 430 l.

Luxusní sedan DS 9 dorazil do Evropy až z Číny. Odhalil techniku i první ceny

Luxusní sedan DS 9 dorazil do Evropy až z Číny. Odhalil techniku i první ceny

S jízdou bude pomáhat asistované řízení DS Drive Assist 2.0, které již známe z modelů DS 3 Crossback a DS 7 Crossback. Pro své fungování využívá přední radar, další radary v rozích vozu a také kameru. Tu používá také systém DS Active Scan Suspension, který „čte“ povrch vozovky a upravuje následně tuhost odpružení nezávisle na každém kole. Dalším užitečným kouskem techniky v nové DS4 bude noční vidění, které umí detekovat osoby nebo zvířata na vzdálenost až 200 metrů.

Maticové LED světlomety jsou děleny do tří modulů, přičemž ten prostřední se umí natočit až do úhlu 33,5 stupně. Nechybí funkce dálkových světel, která neoslňují ostatní řidiče – v závislosti na okolním provozu, rychlosti, úhlu natočení volantu a počasí fungují v jednom z pěti přednastavených režimů. Denní svícení je pak tvořeno 98 diodami.

Koncept DS Aero Sport Lounge je velkým elektrickým SUV s dojezdem přes 650 km

Koncept DS Aero Sport Lounge je velkým elektrickým SUV s dojezdem přes 650 km

„Úkolem DS 4 je nově nadefinovat základy segmentu C-Premium. Obrací se na zákazníky, které přitahují dva typy karoserie: nová SUV-kupé aspirující na úspěšnou budoucnost a tradiční kompaktní hatchbacky. V každé fázi návrhu nás při rozhodování vedla myšlenka přijít s autem, které bude pro oba tyto segmenty atraktivní,“ říká Marion David, produktová ředitelka DS Automobiles.

Nabízeny budou tři různé verze: DS 4, DS 4 CROSS (ve stylu SUV a s terénním režimem asistenční elektroniky) a DS 4 Performance LineDS 4 bude v prodeji ve čtvrtém kvartálu roku 2021.

Citroën

Citroën je nejdůležitější francouzská automobilka, součást skupiny Stellantis.

Společnost v roce 1919 založil André-Gustave Citroën. Byla to první automobilka s masovou sériovou výrobou mimo území USA. Od října 2014 patří pod Citroën také samostatná značka DS, která vyrábí luxusněji zaměřené vozy.

Citroën C1 • Citroën C3 • Citroën C3 AircrossCitroën C-Elysée • Citroën C4 Cactus • Citroën C5 Aircross • Citroën Spacetourer • Citroën BerlingoCitroën Jumper

TEST Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG: Kam se ještě základní GTI nevydalo

Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG

Základní Volkswagen Golf GTI byl vždy střídmou cestou ke každodennímu cestování se sklony k mírnému sportování. Teď už to tak úplně neplatí.

dnes | Vladimír Kadera | 16 příspěvků
TEST Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV 4x4: Nové pořádky bez prokletí

Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV 4x4

Konzervativní crossover se nám proměnil ve výrazný designový povoz, který neumí nebudit emoce. Vyplatila se mu sázka na odvahu?

28.  2.  2021 | Richard Herbich | 34 příspěvků
Nová Škoda Fabia je luxusnější. Už jsme ji řídili, bude to největší malé auto na trhu

Škoda Fabia IV 1.0 TSI DSG

Čtvrtá generace Škody Fabia je za rohem, představí se už v květnu, od léta si ji budete moci objednat v rámci předprodeje a s podzimem dorazí na showroomy a k prvním zákazníkům.

25.  2.  2021 | Jiří Baborský | 72 příspěvků