Nová dálnice letos odšpuntuje cestu na jih

Řidičům se letos v Česku otevře 40 kilometrů nových dálničních komunikací, což je o 15 kilometrů více než loni. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) především odstraní zřejmě nejhorší dopravní špunt na cestě na jih, když otevře 24 kilometrů dálnice D3 od Tábora po Veselí nad Lužnicí. Dálnice tak obchvátí hustě obydlenou aglomeraci pod Táborem, kde se denně tvoří dlouhé kolony vozidel.
Nová dálnice letos odšpuntuje cestu na jih

Podobně velký a důležitý úsek se na české dálniční síti otevíral naposledy v září 2010, kdy byli motoristé vpuštěni na jihozápadní část velkého pražského okruhu. Prodloužením D3 se uleví nejen řidičům pendlujícím mezi Prahou a Českými Budějovicemi. Radostná novina je to i pro rekreanty mířící do Rakouska, Chorvatska či Itálie. Proto ŘSD naplánovalo otevření dálnice na červen, ačkoli dokončovací práce potrvají až do září.

Budějovickou D3 doplní dva úseky chomutovské R7 u obce Droužkovice v celkové délce 16 kilometrů. 

Klepněte pro větší obrázek

Zatímco na jihu Čech není o smysluplnosti dálnice pochyb, nad chomutovským úsekem kroutí hlavou i někteří úředníci ministerstva dopravy. S nebývalou velkorysostí vzniklo v ploché krajině několik obřích náspů a mimoúrovňových křižovatek, částečně v nové stopě se zde vede i stará silnice číslo sedm. To vše v místech, kde to provoz nevyžaduje a široko daleko není žádná postižená obec. Nová dálnice tedy alespoň zrychlí cestu lyžařům do Krušných hor.

Klepněte pro větší obrázek

Nový šéf ŘSD David Čermák přitom přidává ještě jednu zprávu z těch lepších. Státní investor chce letos výrazně nastartovat přípravu nových staveb, což je činnost, za jejíž absenci byli Čermákovi předchůdci kritizováni. Na nové projekty a výkupy pozemků půjde přes 3,5 miliardy korun, loni to bylo méně než dvě miliardy.

„Chceme dohnat skluz, budeme vcelku intenzivně projektovat,“ uvedl Čermák. Pokud jde o stavby, z větších bude letos pokračovat D8 přes České středohoří, na jaře má začít dlouho očekávaná rekonstrukce D1 mezi Mirošovicemi a Kývalkou a také dostavba stejné dálnice mezi Přerovem a Lipníkem.

S penězi je to ovšem horší. Sněmovna koncem prosince schválila rozpočet Státního fondu dopravní infrastruktury ve výši 64,5 miliardy korun, což je asi o 1,5 miliardy méně než loni. Mírně na necelých 37 miliard si pohorší i ŘSD.

Zdroj: E15.cz
 

Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 3 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků