Nová Dacia Spring je oficiálně v ČR. Už jsme ji řídili, při jízdě se nelze nezasmát

46 komentářů

Mark28
12. listopadu • 11:08

Za mě je toto jen evoluční krok na cestě k rozumné ceně za elektromobilitu, nic víc a nic míň. Cena je stále příliš vysoká a stále se to spoustě lidí nevyplatí i když pečlivě kalkulují TCO na dekádu... čekám tedy dál s čím příjde konkurence a jak to cenou dál zahýbe.

komik
8. listopadu • 8:33

Proti Sanderu na LPG to nedává smysl. Ale i při této ceně budou situace kdy to bude efektivnější než spalovák, obzvláště v době, kdy nové generace (Fabia, Corsa...) stojí 400+ a s automatem jste na stejné ceně. Pokud to má senior někde na vesnici, jezdí s tím na nákupy, k doktorovi atd.. dobíjí v garáží, nemusí vůbec na benzinku, servis to bude mít minimální.. proč ne. Ve verzi Cargo to bude mnohem zajímavější pro živnostníky, obzláště pokud by to mělo zásuvku na 220v pro nářadí. A v Praze díky parkování .. pecka.

JPP
8. listopadu • 22:00

Někteří senioři někde na vesnici jsou tak vyděšení z cen elektřiny, že když už si pořídili elektrické topení místo původního kotle na uhlí, tak radši vůbec netopí. Je to sice pohodlnější, než přikládání do kotle uprostřed noci, ale běžící elektroměr je pod vlivem mediální masáže o rostoucí ceně energií větší strašák. Umíte si představit, jak by je asi děsilo domácí dobíjení takového "levného" elektromobilu?

10. listopadu • 8:38

Každý jeden senior by využíval nabíjení zdarma u supermarketu,kde si jednou za týden zajede na nákup a Tim pádem by šetřil značné finance. Jenže pro důchodce nejsou finanční pobídky na koupi BEV. A to je špatné. Systém dotací je na zvracení.

JPP
11. listopadu • 22:07

Že by senioři dobíjeli elektromobil u supermarketu jen jednou týdně, když by to bylo zadarmo? Jen jestli by tam spíš nejezdili častěji pro elektriku zadarmo, kterou by pak používali doma místo odběru drahého proudu z rozvodné sítě ... ;-)

zvědavec
10. listopadu • 13:11

Pokud můžeme očekávat, že v budoucnu zrovna supermarketům ceny za energie neporostou (narozdíl od ostatních lidí a firem), určitě budou navždy poskytovat dobíjení zdarma pro všechny, anebo aspoň pro ty "chudé" důchodce s "levným" elektromobilem? ;-)

10. listopadu • 13:57

V rámci marketingu a odpočtu z daní je to jistá věc. Jist stani s nabíječkou bude silný argument nejen pro chudého důchodce ty arogantní nesmysle

Marek71
8. listopadu • 9:17

Jenomže pokud si to koupí senior na vesnici a jezdí s tím na nákupy a k doktorovi, tak za rok najede tak 5000 km (jednoho takovéhou soused, resp. manželský pár máme za sousedy), takže si radši koupí Sandero za půlku a ten rozdíl si užije a procestuje, to se mu nikdy nevrátí.

.Odpověď.
8. listopadu • 11:45

Panebože co ty jsi za koko ta ?!!!?

Mark28
12. listopadu • 11:34

Má pravdu, sandero se teď vyplatí spíš i s ohledem na osmileté TCO. Pořizovací cena je u Springu stále velký problém bez ohledu na to že je nejlevnější je to prostě stále moc. A nesmyslně moc protože víme dobře že v Číně se stejný vůz pod značkou K-ZE prodává pod 200tisíc v přepočtu.

Kuk Vykuk
7. listopadu • 22:07

Tedle plastovej škopek je minimálně o 200 klacků předraženej. Tváří se to jako SUV, ale když vedle toho stojíte tak to není větší než golfovej vozík či dětská hračka. Vozítko asi ok, ale cena je nesmysl. To bude mís smysl až teprve jako vojetina. B-]

Mark28
12. listopadu • 11:32

Souhlas i když mě tedy vychází že by stačilo zlevnit o 150tis a už by se mi s ohledem na TCO a denní dojíždění vyplatil.

thegrid
7. listopadu • 12:57

Design z 90. let za půl míče. Tak určitě.

Mark28
12. listopadu • 11:31

Design je v pohodě, ta cena už ne ...

MirekSt
7. listopadu • 4:39

Na Neviditelnem psu je ironicky clanek : “ Vypíše Čína soutěž o největšího idiota?”
Z textu vybiram : “ Čína sice otevírá jednu uhelnou elektrárnu za druhou, ale klimatickou politiku Západu nikdy nezpochybňuje.…. dnes je to velká bohatá země. I na Západě je nyní dávána za vzor. Sice tam „svoboda jednotlivce“ dostává na frak stejně jako další buržoazní přežitky… A tato osvícená země je nám dokonce vzorem v ochraně klimatu. A kdo ve svých koncentračních táborech vyrábí naše solární panely? Čína. Kde se těží většina neobnovitelných surovin pro ehm... tzv. obnovitelné zdroje? V Číně. Kdo vytváří na trhu falešné kredity, které si pak Evropané kupují jako odpustky za své klimatické hříchy? Čína… Čína na rozdíl od všemožných popíračů podporuje hodné progresivní aktivisty. Průkopníci ekologie z EDF (Environmental Defense Fund) si otevřeli pobočky v Číně a organizují tam pro soudruhy klimatická školení. EDF nestranně informuje o moudré klimatické politice čínských soudruhů. A ti mezitím mají klid na práci se zvyšováním emisí….Čína nejlépe na světě pochopila mechanismus offsetů. Tedy jeden snižuje, zatímco druhý zvyšuje. Zákon zachování. Čína tedy svou ekonomiku nechá růst, ale poskytuje nám citovou podporu, abychom my tu svou ekonomiku zeštíhlili. Za posledních deset let spotřeba ropy v Číně stoupla o 30 %, spotřeba zemního plynu se zdvojnásobila. Dnes Čína zodpovídá za 27 % světových emisí CO2. Ovšem čím více Evropa omezí svou spotřebu těchto surovin, tím více jich zbude na Čínu. Ještě by mohl vypsat nějakou mezinárodní soutěž. Západní státy, které nejvíce pokročí v boji proti uhlíku, by od Číny každý rok dostávaly nějaký dar. Třeba potravinové lístky. Nebo dříví na otop.“
Takze tak. Evropa chce byt pro svet vzorem v ekologii.
Nejen redaktor Autorevue se smeje. Jenze zatimco on se smeje, kdyz jede v elektricke plechovce za pul milionu ( kdo z Vas to ma, panove ), tak zbytek sveta se smeje nam.
Poznamka na konec - v Rakousku uz maji uhlikovou dan pro domacnosti.
Vitejte v komedii - Navrat do budoucnosti. Ja jeste pamatuji casy v komunistickem Ceskoslovensku. Byli jsme fakt chudi a na jedno auto setrila cela rodina pulku zivota..

MirekSt
7. listopadu • 4:48

Omylem jsem vynechal cast z citovanych vet z onoho clanku : “ Nikdy nevyrušujte svého nepřítele, když zrovna dělá nějakou hloupost. Takže čínský pan president tuto politiku samozřejmě podporuje. Na klimatický summit v Glasgow sice nejel, ale poslal jim prý textovku. Že prý jim moc fandí v tom, co dělají. A čínské závazky? Čína se zatím zavázala, že její emise budou dál růst, dokud nedosáhnou vrcholu. Což dává smysl.”

MirekSt
7. listopadu • 5:06

A na uplny konec pridam zaverecny odstavec clanku “ Pekingské tajemství. Čínské burzy pracují s možností krize jako s faktem “ od ekonoma Pavla Kohouta, ktery mne prekvapil, bohuzel neprijemne : “ Čínské burzy tedy pracují s možností finanční krize jako s faktem. Jaké mohou být její dopady pro svět? Pokud čínská ekonomika výrazněji zpomalí, můžeme čekat nedostatek různých výrobků, polotovarů nebo surovin původem z Číny. Výsledkem může být stagnace spojená s inflací. Možná je načase oprášit učebnice popisující vývoj světové ekonomiky v 70. letech. Mimochodem čínské akcie asi nechcete mít ve svém penzijním fondu.” Konec citatu. Moje poznamka - 70 leta v Ceskoslovensku byla dobou, kdy rodina setrila na nove auto pulku zivota. Nevim jak Vam vsem mladsim, ale mne fakt zmrzl usmev na rtech.. c

Lulda
6. listopadu • 20:26

Dát půlmiloše za něco, co má srovnatelnou dynamiku se starou 120kou, no nekup to:-D

Mark28
12. listopadu • 11:28

spousta řidičů vám na dynamiku dlabe, pochopte to už. Jsou to lidé kteří dojíždí z místa A na místo B a je jím úplně jedno jestli to na stovku vytáhnou za 15 nebo za 20 sekund. Žijete ve své moto bublině, vykoukněte z ní občas do reality.

Mark28
12. listopadu • 11:29

Na co tihle prakticky zaměření lidé nedlabou je ale cena a ta je u springu objektivně stále příiš vysoká a to je i jeho jediný vážný nedostatek.

Pikus
6. listopadu • 20:49

Zlatý Aygo...

Max
6. listopadu • 18:07

U aut, které chladí akumulátor pouze vzduchem jako třeba nissan leaf je dost problematická životnost akumulátoru...tady není ani termomanagement...takže to bude fakt auto na 3-4 roky

Mark28
12. listopadu • 11:40

U tohoto auta jde o cenu, minimální výrobní náklady. Minimální výrobní náklady se jim zjevně podařily, levněji to už nejspíš nešlo, škoda jen té ceny, která tomu stále neodpovídá.

petr r. (petrumr)
7. listopadu • 8:45

já mám taky baterku chlazenou vzduchem s filtrem.

.Odpověď.
6. listopadu • 19:10

Ale kdepak. Není to žádný výstřel do neznáma. Je to velice podladěný ověřený produkt, který bude Mít velice překvapivou životnost. Tak jako Americké velkoobjemové motory s výkonem pod 200 koníků. Životnost na věky věků.

Kevil
6. listopadu • 10:29

Jako nákupní taška nesmyslně drahé. Redakce, uvádějte už konečně v technické specifikaci počet válců, nebo jděte do (_!_) B-].

petr r. (petrumr)
7. listopadu • 8:43

a proč by to měli uvádět, když třeba na téhle dácii může být tříválec nebo čtyřválec, samo poháněn elektromotorem jak u hybridních toyot. Kevile co máš za auto, kolik tam máš elektromotorů?

6. listopadu • 8:18

Zasmát se lze leda autorovi.
Možná by se měl vrátit k původní profesí, pokud vůbec někdy něčím byl. Protože tenhle počin je jedna velká ubohost.

LOL
6. listopadu • 9:19

Naopaq. Je to jeden z mála elektrovehiklů, který dává aspoň trochu smysl a dokonce souhlasím s autorem, že kdyby cena byla 300 tisíc, tak by stálo za to masivně o tomto vozítku uvažovat jako o druhém autu do rodiny, nejen pro lidi, kterým nedělá problém koupit auto za 2 mega jednou za 2 roky.
Že to je papírák, neumí gumovat, že 100km/h nedá za 4s, a že sedačky stojí za prd? Na jízdu na nákup a rozvoz dětí to stačí. Z mého pohledu je to jeden z mála opravdu ekologických EV, už jen proto, že neváží 2 tuny.Půl milionu je však stále moc, operák málokdy dává běžným Čechům smysl a i kdyby se stal zázrak a tohle auto lámalo prodejní rekordy, tak stále tu je problém nedostatečné rozvodné sítě, která bude čelit v obytných zónách měst minimálně brownoutům.

JAC
6. listopadu • 9:37

Mitsubishi Space star je také prcek do města, ovšem benzín a hlavně za poloviční cenu.
Takže aby e-Dacia dávala smysl, ta by musela být tak za 150K.

LOL
6. listopadu • 11:00

Ano, ale úspora na každém kilometru je cca 1,50 (počítám 2Kč/km u Mišivbuši - cca 5l na 100km, 0,5Kč/km u Dáčky - 15kW/100km). S městským autem se nenajíždí velké porce kilometrů, za 8 let, což je očekávatelná životnost, se dá očekávat nájezd cca 100 tisíc km, to je cca 150 tis. Kč jen na provozních nákladech za kilometrový průběh. Nezapočítal jsem servisní náklady (olej, filtry, práce) u benzinu. Ale i tak by Dáčka za 300 dávala ekonomický smysl oproti Space Star za 225. V městském provozu dává smysl elektropohon i z důvodu ekologie.Po 8 letech je otázka co bude. Dáčka bude asi hin na baterky, ale u Space Star to vidím podobně, je otázka kolik v té době budou stát PHM (zvýšená daňová zátěž a snížený objem výroby) a hlavně nevíme, jakým způsobem bude řešen prodej ojetých spalováků, zda nebude nějaká drakoničtější varianta ekodaně.Sám rozhodně nejsem příznivcem všeobecné elektromobility (a už vůbec ne dotací v tomto segmentu), ale v tomto konkrétním případě mi dává smysl. Škoda, že ani Dáčka neumí srazit cenu základního EV na těch optimálních 300 tisíc.

Driver
7. listopadu • 15:02

Tato Dáčka s těmito parametry, provedením a se znakem této značky na kapotě má reálnou hodnotu tak maximálně 180 000,- Kč. To je degradace EV.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mark28
12. listopadu • 11:25

Tak kdyby skutečně stála 180 tisíc a klidně se i přímo jmenovala Dacia Degradace jak navrhujete tak bych s naprosto klidným svědomím že dělám skvělý obchod koupil hned tři.

jogurt
7. listopadu • 18:58

Nejen degradace. Průšvih je, když tohle prdítko blokuje hodinu a půl HPC 150kW nabíječku, aby dojelo dalších 150km. Totéž samozřejmě platí i o Citygo iV, Leafech,.... Normální EV nabije tuhle vzdálenost za pár minut, ale musí čekat až se parodie na elektromobil nabije.

Mark28
12. listopadu • 11:25

EV se dobíjí doma v garáži přes noc ... to k vám nedošlo, že?

Odpověď
6. listopadu • 11:08

Takže znovu.
V rámci jednoho města.
Pořizovací náklady . Náklady na provoz. Pojistka. Parkování.
Nevidím důvod si pořídit vlastni auto, pokud to má být pouze jako městské přibližovadlo. Pokud už má někdo toliko peněz, tak si vždy zavolá TAXI a bude mít i větší komfort pokud mu MHD nevyhovuje.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
LOL
7. listopadu • 8:29

Mastná tyč nejezdí vždy všude. Výjezd za hranice města je pak už vyložené dobrodružství.
Jde o efektivitu, rychlost, pohodlí a hlavně svobodu.Argumentace s MHD je asi podobná tomu, že přece nikdo nepotřebuje PC nebo TV, protože v době volna si můžu číst knihu nebo hrát maňáskové divadlo.A každodenní jízda tágem, to je dobrý bizár, zkusil sis to spočítat?

petr r. (petrumr)
7. listopadu • 8:40

Tuhle dacii si koupí lidé co nemají dutou hlavu a na ten parking na vlakáč dojedou a tak nevím co furt máš s tím výjezdem a jednou ročně to taky dojede na letiště, než se odbaví tak si to aji nabijí.

Odpověď
6. listopadu • 9:52

Lístek MHD je rozhodně levnější , pokud už jde jen o to cestování v rámci jednoho města

JirkaK
8. listopadu • 9:16

Ano, pokud jde o dobře fungující MHD v rámci jednoho města. Jenže Česko se neskládá z jedné Prahy a jednoho Brna.
Příklad - zdejší aglomerace skládající se z několika zhruba desetitisícových měst ve vzdálenosti 5 - 8 km od sebe. Cesta autem do práce na vzdálenost cca 16km.
1)Před barákem sednou do auta a za zhruba 20 minut zaparkovat před fabrikou. To samé zpět.
2)Pěšky 2.5km na zastávku vlaku, poté 30 - 40 minut cesta vlakem, poté 1km od nádraží do práce
3)Pěšky 1.5km na stanici autobusu, poté cca 40 minut cesta autobusem, zpravidla vylepšená o jeden přestup, který se díky pravidelnému zpoždění kolem 15 minut stává sázkou do loterie. Poté 0.5km pěšky do práce.
A to nepíšu o tom, že autobusy a vlaky jezdí víceméně jen podle směn ve fabrikách a pokud se v práci zdržíte, nedostanete se odnikud nikam.....

petr r. (petrumr)
7. listopadu • 8:53

Čr má i jiná města než praha kde opravdu mhd je dobrá. Víš, že někdo ve městě má nejbližší zastávku km daleko a výstupní od práce je dva km? Tak to má každý den 6km pěšky a na tohle je elektro nebo hybrid ideál.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Driver
7. listopadu • 14:56

Šestikilometrová denní chůze do práce je zdraví prospěšná. Měl by jí absolvovat úplně každý.

V12
12. listopadu • 10:23

Ano, je zdraviu prospesna, ale 6 km = 2 hodiny. Mas na to cas ?

13. listopadu • 15:57

45 minut svižnou chůzi

Driver
7. listopadu • 15:13

Doplňuji ...SVIŽNÁ chůze...

JAC
6. listopadu • 10:52

Ale ano v podstatě souhlas. Když jsem bydlel ve městě MHD zcela vyhovovala. Nutno dodat tehdy jsem byl single. Nevím jak by to byli s rodinou.

Doporučujeme

Články odjinud