Nová generace Dacie Sandero o sobě dala společně se sedanem Logan poprvé oficiálně vědět už koncem září | Dacia Sandero Comfort Foto: Dacia

Nová generace Dacie Sandero o sobě dala společně se sedanem Logan poprvé oficiálně vědět už koncem září | Dacia Sandero Comfort | Foto: Dacia

Stojí na modulární platformě CMF, kterou používá například i alianční bratříček Renault Clio | Dacia Sandero Comfort Foto: Dacia

Stojí na modulární platformě CMF, kterou používá například i alianční bratříček Renault Clio | Dacia Sandero Comfort | Foto: Dacia

Nový základ pomohl zvýšit torzní tuhost, zlepšit akustiku a snížit vibrace díky pevnější struktuře, zvětšit rozchod kol až o 41 mm a umožnil zvýšit bezpečnost díky zahrnutí nových aktivních a pasivních asistenčních systémů | Dacia Sandero Comfort Foto: Dacia

Nový základ pomohl zvýšit torzní tuhost, zlepšit akustiku a snížit vibrace díky pevnější struktuře, zvětšit rozchod kol až o 41 mm a umožnil zvýšit bezpečnost díky zahrnutí nových aktivních a pasivních asistenčních systémů | Dacia Sandero Comfort | Foto: Dacia

Nové generace sandera i loganu vzhledově dost prokoukly a nabídnou prvky výbavy, o kterých se majitelům starších dacií třeba ani nesnilo | Dacia Sandero Comfort Foto: Dacia

Nové generace sandera i loganu vzhledově dost prokoukly a nabídnou prvky výbavy, o kterých se majitelům starších dacií třeba ani nesnilo | Dacia Sandero Comfort | Foto: Dacia

Ve standardní výbavě se objevuje palubní počítač, multifukční volant s voličem omezovače rychlosti, světelný senzor nebo i držák smartphonu | Dacia Sandero Comfort Foto: Dacia

Ve standardní výbavě se objevuje palubní počítač, multifukční volant s voličem omezovače rychlosti, světelný senzor nebo i držák smartphonu | Dacia Sandero Comfort | Foto: Dacia

Vyšší výbavy mají automatickou klimatizaci, vyhřívání předních sedaček, elektrickou parkovací brzdu, přední i zadní parkovací senzory včetně zadní kamery nebo senzor deště | Dacia Sandero Comfort Foto: Dacia

Vyšší výbavy mají automatickou klimatizaci, vyhřívání předních sedaček, elektrickou parkovací brzdu, přední i zadní parkovací senzory včetně zadní kamery nebo senzor deště | Dacia Sandero Comfort | Foto: Dacia

V závislosti na úrovni výbavy bude v Sanderu buď infotainment Media Control s možností konektivity smartphonů pro přístup k mobilním aplikacím navigace, hudby nebo zpráv ... | Dacia Sandero Comfort Foto: Dacia

V závislosti na úrovni výbavy bude v Sanderu buď infotainment Media Control s možností konektivity smartphonů pro přístup k mobilním aplikacím navigace, hudby nebo zpráv ... | Dacia Sandero Comfort | Foto: Dacia

... nebo vrcholný systém Media Nav s 8palcovou dotykovou obrazovku se zabudovanou navigací, bezdrátovou konektivitou rozhraní Apple CarPlay nebo Android Auto. | Dacia Sandero Comfort Foto: Dacia

... nebo vrcholný systém Media Nav s 8palcovou dotykovou obrazovku se zabudovanou navigací, bezdrátovou konektivitou rozhraní Apple CarPlay nebo Android Auto. | Dacia Sandero Comfort | Foto: Dacia

Interiér působí modernějším a svěžím dojmem, měl by nabídnout pohodlnější sedadla či volant s větším rozsahem nastavení. | Dacia Sandero Comfort Foto: Dacia

Interiér působí modernějším a svěžím dojmem, měl by nabídnout pohodlnější sedadla či volant s větším rozsahem nastavení. | Dacia Sandero Comfort | Foto: Dacia

Dacie jsou stále navrženy s velkým důrazem na nízkou cenu, alespoň podle prvních fotek a referencí to ale nevytrubují do světa | Dacia Sandero Comfort Foto: Dacia

Dacie jsou stále navrženy s velkým důrazem na nízkou cenu, alespoň podle prvních fotek a referencí to ale nevytrubují do světa | Dacia Sandero Comfort | Foto: Dacia

Nabídka pohonných jednotek bude složena ze samých litrových tříválců. | Dacia Sandero Stepway ECO-G Foto: Dacia

Nabídka pohonných jednotek bude složena ze samých litrových tříválců. | Dacia Sandero Stepway ECO-G | Foto: Dacia

Základní atmosférický agregát SCe 65 (49 kW, 95 N.m) bude vyhrazen jen loganu a sanderu, oplastované a zvýšené Sandero Stepway jej mít nebude. | Dacia Sandero Stepway ECO-G Foto: Dacia

Základní atmosférický agregát SCe 65 (49 kW, 95 N.m) bude vyhrazen jen loganu a sanderu, oplastované a zvýšené Sandero Stepway jej mít nebude. | Dacia Sandero Stepway ECO-G | Foto: Dacia

Motor SCe má nepřímé vstřikování paliva, neobejde se však bez částicového filtru. | Dacia Sandero Stepway ECO-G Foto: Dacia

Motor SCe má nepřímé vstřikování paliva, neobejde se však bez částicového filtru. | Dacia Sandero Stepway ECO-G | Foto: Dacia

Přeplňovaný motor TCe 90 (67 kW) lze kombinovat s manuální převodovkou i automatem CVT a k radosti šetřílků Dacia nezapomněla ani na verze spalující LPG. | Dacia Sandero Stepway ECO-G Foto: Dacia

Přeplňovaný motor TCe 90 (67 kW) lze kombinovat s manuální převodovkou i automatem CVT a k radosti šetřílků Dacia nezapomněla ani na verze spalující LPG. | Dacia Sandero Stepway ECO-G | Foto: Dacia

Jednotka ECO-G má rozdílný výkon při provozu na benzin (67 kW) a plyn (74 kW) | Dacia Sandero Stepway ECO-G Foto: Dacia

Jednotka ECO-G má rozdílný výkon při provozu na benzin (67 kW) a plyn (74 kW) | Dacia Sandero Stepway ECO-G | Foto: Dacia

Vždy je kombinovaná s manuální šestistupňovou převodovkou a k 50litrové nádrži na benzin má i stejně objemnou nádrž na plyn| Dacia Sandero Stepway ECO-G Foto: Dacia

Vždy je kombinovaná s manuální šestistupňovou převodovkou a k 50litrové nádrži na benzin má i stejně objemnou nádrž na plyn| Dacia Sandero Stepway ECO-G | Foto: Dacia

Jak se vám líbí Dacia Sandero v prostřední výbavě?| Dacia Sandero Essential Foto: Dacia

Jak se vám líbí Dacia Sandero v prostřední výbavě?| Dacia Sandero Essential | Foto: Dacia

| Dacia Sandero Comfort Foto: Dacia

| Dacia Sandero Comfort | Foto: Dacia

Zezadu vůz trochu připomíná Fiat Bravo| Dacia Sandero Essential Foto: Dacia

Zezadu vůz trochu připomíná Fiat Bravo| Dacia Sandero Essential | Foto: Dacia

| Dacia Sandero Essential Foto: Dacia

| Dacia Sandero Essential | Foto: Dacia

| Dacia Sandero Essential Foto: Dacia

| Dacia Sandero Essential | Foto: Dacia

| Dacia Sandero Essential Foto: Dacia

| Dacia Sandero Essential | Foto: Dacia

| Dacia Sandero Essential Foto: Dacia

| Dacia Sandero Essential | Foto: Dacia

| Dacia Sandero Essential a Stepway Foto: Dacia

| Dacia Sandero Essential a Stepway | Foto: Dacia

| Dacia Sandero Essential a Stepway Foto: Dacia

| Dacia Sandero Essential a Stepway | Foto: Dacia

| Dacia Sandero Stepway ECO-G Foto: Dacia

| Dacia Sandero Stepway ECO-G | Foto: Dacia

| Dacia Sandero Stepway ECO-G Foto: Dacia

| Dacia Sandero Stepway ECO-G | Foto: Dacia

| Dacia Sandero Stepway ECO-G Foto: Dacia

| Dacia Sandero Stepway ECO-G | Foto: Dacia

| Dacia Sandero Stepway ECO-G Foto: Dacia

| Dacia Sandero Stepway ECO-G | Foto: Dacia

| Dacia Sandero Stepway ECO-G Foto: Dacia

| Dacia Sandero Stepway ECO-G | Foto: Dacia

| Dacia Sandero Stepway ECO-G Foto: Dacia

| Dacia Sandero Stepway ECO-G | Foto: Dacia

| Dacia Sandero Stepway ECO-G Foto: Dacia

| Dacia Sandero Stepway ECO-G | Foto: Dacia

| Dacia Sandero Stepway ECO-G Foto: Dacia

| Dacia Sandero Stepway ECO-G | Foto: Dacia

| Dacia Sandero Essential Foto: Dacia

| Dacia Sandero Essential | Foto: Dacia

| Dacia Sandero Essential Foto: Dacia

| Dacia Sandero Essential | Foto: Dacia

| Dacia Sandero Essential Foto: Dacia

| Dacia Sandero Essential | Foto: Dacia

| Dacia Sandero Essential Foto: Dacia

| Dacia Sandero Essential | Foto: Dacia

| Dacia Sandero Essential Foto: Dacia

| Dacia Sandero Essential | Foto: Dacia

| Dacia Sandero Essential Foto: Dacia

| Dacia Sandero Essential | Foto: Dacia

| Dacia Sandero Essential Foto: Dacia

| Dacia Sandero Essential | Foto: Dacia

| Dacia Sandero Essential Foto: Dacia

| Dacia Sandero Essential | Foto: Dacia

| Dacia Sandero Essential Foto: Dacia

| Dacia Sandero Essential | Foto: Dacia

| Dacia Sandero Essential Foto: Dacia

| Dacia Sandero Essential | Foto: Dacia

| Dacia Sandero Essential Foto: Dacia

| Dacia Sandero Essential | Foto: Dacia

| Dacia Sandero Essential Foto: Dacia

| Dacia Sandero Essential | Foto: Dacia

| Dacia Sandero Essential Foto: Dacia

| Dacia Sandero Essential | Foto: Dacia

| Dacia Sandero Essential Foto: Dacia

| Dacia Sandero Essential | Foto: Dacia

| Dacia Sandero Essential Foto: Dacia

| Dacia Sandero Essential | Foto: Dacia

| Dacia Sandero Essential Foto: Dacia

| Dacia Sandero Essential | Foto: Dacia

| Dacia Sandero Essential Foto: Dacia

| Dacia Sandero Essential | Foto: Dacia

| Dacia Sandero Essential Foto: Dacia

| Dacia Sandero Essential | Foto: Dacia

Stojí na modulární platformě CMF, kterou používá například i alianční bratříček Renault Clio | Dacia Sandero Comfort Foto: Dacia
Nový základ pomohl zvýšit torzní tuhost, zlepšit akustiku a snížit vibrace díky pevnější struktuře, zvětšit rozchod kol až o 41 mm a umožnil zvýšit bezpečnost díky zahrnutí nových aktivních a pasivních asistenčních systémů | Dacia Sandero Comfort Foto: Dacia
Nové generace sandera i loganu vzhledově dost prokoukly a nabídnou prvky výbavy, o kterých se majitelům starších dacií třeba ani nesnilo | Dacia Sandero Comfort Foto: Dacia
Ve standardní výbavě se objevuje palubní počítač, multifukční volant s voličem omezovače rychlosti, světelný senzor nebo i držák smartphonu | Dacia Sandero Comfort Foto: Dacia
51
Fotogalerie

Nová Dacia Sandero ve velké galerii: Ani levnější verze nevypadá vůbec špatně!

Nová generace Dacie Sandero o sobě dala společně se sedanem Logan poprvé oficiálně vědět už koncem září. Na osobní setkání zatím nedošlo, konečně si ale můžeme novinky prohlédnout alespoň v pořádné galerii.

Je dost možné, že kdyby ve světě neřádila druhá vlna čínské chřipky, patrně bychom vám už přinesli alespoň první statické dojmy z nové generace Dacií Sandero a Logan. Situace je taková, jaká je, a přestože se vozy v plné parádě ukázaly už koncem září, na várku pořádných fotek jsme si museli počkat až do včerejška. Dacia to ale naštěstí vzala jedním vrzem a k obří galerii připojila také technická data.

Jak jsme uvedli již dříve, Dacie Sandero i Logan stojí na modulární platformě CMF, kterou používá například i alianční bratříček Renault Clio. Nový základ pomohl zvýšit torzní tuhost, zlepšit akustiku a snížit vibrace díky pevnější struktuře, zvětšit rozchod kol až o 41 mm a umožnil zvýšit bezpečnost díky zahrnutí nových aktivních a pasivních asistenčních systémů.

Každá z dílčích změn je vítaná a pro setrvání Dacie na evropských trzích nutná, navíc nové generace sandera i loganu vzhledově dost prokoukly a nabídnou prvky výbavy, o kterých se majitelům starších dacií třeba ani nesnilo.

Ve standardní výbavě se objevuje palubní počítač, multifukční volant s voličem omezovače rychlosti, světelný senzor nebo i držák smartphonu. Vyšší výbavy mají automatickou klimatizaci, vyhřívání předních sedaček, elektrickou parkovací brzdu, přední i zadní parkovací senzory včetně zadní kamery nebo senzor deště.

V závislosti na úrovni výbavy bude v Sanderu buď infotainment Media Control s možností konektivity smartphonů pro přístup k mobilním aplikacím navigace, hudby nebo zpráv (funkce lze ovládat přes multifunkční volant nebo hlasem), nebo vrcholný systém Media Nav s 8palcovou dotykovou obrazovku se zabudovanou navigací, bezdrátovou konektivitou rozhraní Apple CarPlay nebo Android Auto. Lze přes něj nastavovat bezpečností a asistenční funkce vozu a jeho součástí je audiosystém s šesti reproduktory.

Interiér působí modernějším a svěžím dojmem, měl by nabídnout pohodlnější sedadla či volant s větším rozsahem nastavení. Dacie jsou stále navrženy s velkým důrazem na nízkou cenu, alespoň podle prvních fotek a referencí to ale nevytrubují do světa. LED světlomety jsou standardem všech výbav, a pokud jste si mysleli, že Dacia v první fázi ukazuje jenom to nejlepší, byli jste na omylu.

Modré sandero s černými zrcátky a registrační značkou W-130-JZ má totiž prostřední výbavu Essential a musí se obejít například bez textilního obložení přístrojovky (to má až vrcholná linie Comfort), vzhledem k předpokládané nízké ceně to ale pořád není žádná tragédie. Pokud někdo půjde vyloženě po nejnižší ceně, zvolí linii Access, která by měla mít nelakované nárazníky či 15palcová ocelová kola.

Nabídka pohonných jednotek bude složena ze samých litrových tříválců. Základní atmosférický agregát SCe 65 (49 kW, 95 N.m) bude vyhrazen jen loganu a sanderu, oplastované a zvýšené Sandero Stepway jej mít nebude. Motor má nepřímé vstřikování paliva, neobejde se však bez částicového filtru.

Dacia Logan: Základní technická data motorů
Motor SCe 65 TCe 90 TCe ECO-G 100
Zdvihový objem [cm3] 999 999 999
Válce/ventily 3/4 3/4 3/4
Největší výkon [kW/min-1] 49/6300 67/5500 74/5000, 67/3750
Točivý moment [N.m/min-1] 95/3600 160(142)/3750 170/2000, 160/3750
Převodovka 5M 6M (CVT) 6M
Maximální rychlost [km/h] 160 180 (172) 186, 181
Zrychlení 0-100 km/h [s] 16,7 11,6 (13,8) 11,6
Spotřeba [l/100 km] 5,2 5,1 (5,7) 6,9; 5,3
Údaje v závorkách platí pro CVT, vyšší hodnoty u motoru ECO-G platí pro provoz na plyn

Přeplňovaný motor TCe 90 (67 kW) lze kombinovat s manuální převodovkou i automatem CVT a k radosti šetřílků Dacia nezapomněla ani na verze spalující LPG. Jednotka ECO-G má rozdílný výkon při provozu na benzin (67 kW) a plyn (74 kW). Vždy je kombinovaná s manuální šestistupňovou převodovkou a k 50litrové nádrži na benzin má i stejně objemnou nádrž na plyn.

Dacia Sandero:  Základní technická data motorů
Motor SCe 65 TCe 90 TCe ECO-G 100
Zdvihový objem [cm3] 999 999 999
Válce/ventily 3/4 3/4 3/4
Největší výkon [kW/min-1] 49/6300 67/5500 74/5000, 67/3750
Točivý moment [N.m/min-1] 95/3600 160(142)/3750 170/2000, 160/3750
Převodovka 5M 6M (CVT) 6M
Maximální rychlost [km/h] 158 178 (169) 183, 179
Zrychlení 0-100 km/h [s] 16,7 11,7 (13,4) 11,6
Spotřeba [l/100 km] 5,2 5,1 (5,7) 6,9; 5,3
Údaje v závorkách platí pro CVT, vyšší hodnoty u motoru ECO-G platí pro provoz na plyn, pro verzi Stepway není nabízen motor SCe 65

Dacia Sandero

Dacia Sandero je hatchback od rumunské značky. V roce 2020 se Dacia Sandero představila již ve třetí generaci. Značka auto popisuje jako prostorné, jednoduché a robustní.

3. generace • Test Dacia Sandero Stepway 0.9 TCe • Dacia Sandero RS

Doporučujeme

Články odjinud