Nová Dacia Sandero ve velké galerii: Ani levnější verze nevypadá vůbec špatně!

Nová generace Dacie Sandero o sobě dala společně se sedanem Logan poprvé oficiálně vědět už koncem září. Na osobní setkání zatím nedošlo, konečně si ale můžeme novinky prohlédnout alespoň v pořádné galerii.

Je dost možné, že kdyby ve světě neřádila druhá vlna čínské chřipky, patrně bychom vám už přinesli alespoň první statické dojmy z nové generace Dacií Sandero a Logan. Situace je taková, jaká je, a přestože se vozy v plné parádě ukázaly už koncem září, na várku pořádných fotek jsme si museli počkat až do včerejška. Dacia to ale naštěstí vzala jedním vrzem a k obří galerii připojila také technická data.

Nová Dacia Sandero oficiálně: Standard low-costu míří výše, LPG verze nechybí

Nová Dacia Sandero oficiálně: Standard low-costu míří výše, LPG verze nechybí

Jak jsme uvedli již dříve, Dacie Sandero i Logan stojí na modulární platformě CMF, kterou používá například i alianční bratříček Renault Clio. Nový základ pomohl zvýšit torzní tuhost, zlepšit akustiku a snížit vibrace díky pevnější struktuře, zvětšit rozchod kol až o 41 mm a umožnil zvýšit bezpečnost díky zahrnutí nových aktivních a pasivních asistenčních systémů.

Nová Dacia Logan oficiálně: Má obří kufr, litrové turbo s CVT a chytrou konektivitu

Nová Dacia Logan oficiálně: Má obří kufr, litrové turbo s CVT a chytrou konektivitu

Každá z dílčích změn je vítaná a pro setrvání Dacie na evropských trzích nutná, navíc nové generace sandera i loganu vzhledově dost prokoukly a nabídnou prvky výbavy, o kterých se majitelům starších dacií třeba ani nesnilo.

Ve standardní výbavě se objevuje palubní počítač, multifukční volant s voličem omezovače rychlosti, světelný senzor nebo i držák smartphonu. Vyšší výbavy mají automatickou klimatizaci, vyhřívání předních sedaček, elektrickou parkovací brzdu, přední i zadní parkovací senzory včetně zadní kamery nebo senzor deště.

Dacia Duster mohla vypadat i takto. Starý koncept má od dnešního SUV daleko

Dacia Duster mohla vypadat i takto. Starý koncept má od dnešního SUV daleko

V závislosti na úrovni výbavy bude v Sanderu buď infotainment Media Control s možností konektivity smartphonů pro přístup k mobilním aplikacím navigace, hudby nebo zpráv (funkce lze ovládat přes multifunkční volant nebo hlasem), nebo vrcholný systém Media Nav s 8palcovou dotykovou obrazovku se zabudovanou navigací, bezdrátovou konektivitou rozhraní Apple CarPlay nebo Android Auto. Lze přes něj nastavovat bezpečností a asistenční funkce vozu a jeho součástí je audiosystém s šesti reproduktory.

Nejlevnější kombi v ČR má Dacia. Krásné není, přesto se o něj Češi možná porvou

Nejlevnější kombi v ČR má Dacia. Krásné není, přesto se o něj Češi možná porvou

Interiér působí modernějším a svěžím dojmem, měl by nabídnout pohodlnější sedadla či volant s větším rozsahem nastavení. Dacie jsou stále navrženy s velkým důrazem na nízkou cenu, alespoň podle prvních fotek a referencí to ale nevytrubují do světa. LED světlomety jsou standardem všech výbav, a pokud jste si mysleli, že Dacia v první fázi ukazuje jenom to nejlepší, byli jste na omylu.

TEST Dacia Duster 1.0 TCe LPG: Přesně tuhle bych si klidně koupil!

TEST Dacia Duster 1.0 TCe LPG: Přesně tuhle bych si klidně koupil!

Modré sandero s černými zrcátky a registrační značkou W-130-JZ má totiž prostřední výbavu Essential a musí se obejít například bez textilního obložení přístrojovky (to má až vrcholná linie Comfort), vzhledem k předpokládané nízké ceně to ale pořád není žádná tragédie. Pokud někdo půjde vyloženě po nejnižší ceně, zvolí linii Access, která by měla mít nelakované nárazníky či 15palcová ocelová kola.

Minitest Dacia Duster 1.0 TCe Prestige: V plné výbavě za cenu holé Fabie Combi!

Minitest Dacia Duster 1.0 TCe Prestige: V plné výbavě za cenu holé Fabie Combi!

Nabídka pohonných jednotek bude složena ze samých litrových tříválců. Základní atmosférický agregát SCe 65 (49 kW, 95 N.m) bude vyhrazen jen loganu a sanderu, oplastované a zvýšené Sandero Stepway jej mít nebude. Motor má nepřímé vstřikování paliva, neobejde se však bez částicového filtru.

Dacia Logan: Základní technická data motorů
Motor SCe 65 TCe 90 TCe ECO-G 100
Zdvihový objem [cm3] 999 999 999
Válce/ventily 3/4 3/4 3/4
Největší výkon [kW/min-1] 49/6300 67/5500 74/5000, 67/3750
Točivý moment [N.m/min-1] 95/3600 160(142)/3750 170/2000, 160/3750
Převodovka 5M 6M (CVT) 6M
Maximální rychlost [km/h] 160 180 (172) 186, 181
Zrychlení 0-100 km/h [s] 16,7 11,6 (13,8) 11,6
Spotřeba [l/100 km] 5,2 5,1 (5,7) 6,9; 5,3
Údaje v závorkách platí pro CVT, vyšší hodnoty u motoru ECO-G platí pro provoz na plyn

Přeplňovaný motor TCe 90 (67 kW) lze kombinovat s manuální převodovkou i automatem CVT a k radosti šetřílků Dacia nezapomněla ani na verze spalující LPG. Jednotka ECO-G má rozdílný výkon při provozu na benzin (67 kW) a plyn (74 kW). Vždy je kombinovaná s manuální šestistupňovou převodovkou a k 50litrové nádrži na benzin má i stejně objemnou nádrž na plyn.

Dacia Sandero:  Základní technická data motorů
Motor SCe 65 TCe 90 TCe ECO-G 100
Zdvihový objem [cm3] 999 999 999
Válce/ventily 3/4 3/4 3/4
Největší výkon [kW/min-1] 49/6300 67/5500 74/5000, 67/3750
Točivý moment [N.m/min-1] 95/3600 160(142)/3750 170/2000, 160/3750
Převodovka 5M 6M (CVT) 6M
Maximální rychlost [km/h] 158 178 (169) 183, 179
Zrychlení 0-100 km/h [s] 16,7 11,7 (13,4) 11,6
Spotřeba [l/100 km] 5,2 5,1 (5,7) 6,9; 5,3
Údaje v závorkách platí pro CVT, vyšší hodnoty u motoru ECO-G platí pro provoz na plyn, pro verzi Stepway není nabízen motor SCe 65

Dacia

Dacia je rumunská automobilka, která od roku patří do skupiny Renault. Byla založena v roce 1966 a už v té době s Renaultem spolupracovala.

V portfoliu Dacie jsou zejména vozy nižší cenové kategorie, například i terénní Dacia Duster, která v roce 2017 dostala již druhou generace.

Dacia LoganDacia Sandero • Dacia Duster • Dacia Lodgy • Dacia Dokker

TEST Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4x4 Black Edition: Ta nejčernější myslí jen zeleně

Toyota RAV4 Hybrid Black Edition

Současná generace Toyoty RAV4 se vzdala naftového motoru. Oblíbené SUV koupíte buď s ryze benzinovým, nebo hybridním pohonem, přičemž elektrifikovaná verze nedávno dorazil na český trh v atraktivním provedení Black Edition. Vyzkoušeli jsme tu nejlepší možnou konfiguraci.

včera | Jan Mička | 38 příspěvků
TEST BMW X6 xDrive30d: Starbucks, špinavé nohavice a příjemná jízda

BMW X6 xDrive30d

Jednou z největších premiér loňského roku bylo nové BMW X6, obří stylovka pro hordy movitých majitelů, kteří se nebojí expresivního stylu. Zkusili jsme naftový základ v podobě verze xDrive30d.

22.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 64 příspěvků
TEST Lexus LC 500 Convertible: Úžasný grand tourer a můj jeden velký problém

Lexus LC 500 Convertible

LC 500 Convertible je první kabriolet Lexus s plátěnou střechou. Vychází z osmiválcového kupé, které je samo o sobě zárukou hlubokého jízdního zážitku. Může být kabriolet ještě lepší?

20.  11.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků