Výsledek robustnějšího Sandera není nejlepší, vůči mnohem dražším autům má ale Dacia navrch.
Španělský motoristický web km77 se již roky zabývá prováděním standardizovaného losího testu. Zkouška prověřující stabilitu vozu při náhlém vyhnutí se překážce a navrácení do jízdního pruhu tak nyní čekala i novou generaci Dacie Sandero, přesněji v robustnější verzi Stepway. A přestože zvýšený hatchback zrovna neexceloval, v testu nakonec porazil i některá silná jména.
Pro bezchybné projetí vyznačené trasy dosáhlo Sandero maximální rychlosti 73 km/h. Už při této rychlosti se projevila vyšší světlá výška a měkce naladěný podvozek houpavými pohyby karoserie při změně směru, kdy vůz částečně uskakoval do strany. Km77 však zmiňuje, že pro řidiče působil manévr bezpečně bez větších problémů.
Limity podvozku vyššího Sandera se znatelně ukázaly při vyšších rychlostech, přičemž v 78 až 80 km/h se vůz takzvaně „nevešel“ mezi kužely a řidič nezvládl návrat do výchozího pruhu. Nutno ale zmínit, že ovladatelností a stabilitou si nová generace Sandera Stepway razantně polepšila oproti předchůdci (srovnání lze vidět ve videu).
Ta nejlepší auta v losím testu zvládají stabilní průjezd v rychlostech kolem 80 km/h. Se svou rychlosti 73 km/h ale Sandero Stepway zvládlo porazit i o dost dražší vozy velkých značek. Dacia si tak podala i poslední generaci Volkswagenu Golf, která dosáhla nejvyšší rychlosti 69 km/h. Ještě hůř si v minulosti vedla druhá generace Mercedesu CLA s bezpečnou rychlostí jen 66 km/h.
Ve zkoušce slalomu si Dacia vedla také dobře bez shození kuželu, ačkoliv bylo opět zmiňováno měkké naladění podvozku, kroucení karoserie a častá aktivace ESC, to však nemělo zasahovat do řízení přílišně a výrazně nezpomalilo průjezd tratí.