Nová Dacia Sandero má konečně české ceny! Zdražila, ale pořád je hodně levná

Rumunský low-cost už oficiálně míří na český trh. Spoléhá výhradně na tříválce, nechybí verze na LPG ani robustnější Stepway.

Nová generace hatchbacku Dacia Sandero (a sedanu Logan) se nám oficiálně představila na konci minulého září, posléze jsme si mohli novinku prohlédnout ve velké galerii a nedávno se v ní i konečně projet. Teď už míří levná ikona rumunské značky do prodeje, české zastoupení totiž zveřejnilo kompletní ceníky.

Hlavním titulkem je základní cena 239.900 Kč (dříve od 211.400 Kč s motorem SCe/54 kW), za kterou pořídíte Sandero ve výchozí úrovni Access, a to výhradně s nejslabším atmosférickým tříválcem 1.0 SCe (49 kW/67 k) a manuální pětistupňovou převodovkou. Na podobu úplně základního Sandera jsme se mohli podívat už dříve a nelakované nárazníky mu nechybí.

Nová Dacia Sandero dorazila do Česka. Už jsme ji řídili, je vůbec ještě low-cost?

Nová Dacia Sandero dorazila do Česka. Už jsme ji řídili, je vůbec ještě low-cost?

V dalších oblastech si ale nová generace polepšila, takže v základu čekejte LED světlomety, světelný senzor, omezovač rychlosti, asistent krizového brzdění, 6 airbagů, palubní počítač s monochromatickým displejem, detekci tlaků v pneumatikách, ISOFIX, elektricky ovládaná přední okna nebo výškově nastavitelný volant. Manuální klimatizaci ale v základu stále nečekejte. Výbavu také nelze rozšířit žádným z nabízených příplatkových paketů.

Nové Sandero sází pouze na tříválce o objemu jednoho litru. Zlatou střední cestou je tak přeplňovaný motor 1.0 TCe (67 kW/91 k) s manuálním šestikvaltem, začínající u střední výbavy Essential za 274.900 Kč. V této úrovni je nicméně k dispozici i výkonnější verze motoru o síle 74 kW (100 koní) pracující rovněž na LPG. Počítejte s cenou od 289.900 Kč.

Dacia teď nabízí Duster i v užitkové verzi N1. Pohon 4x4 tak vychází ještě levněji

Dacia teď nabízí Duster i v užitkové verzi N1. Pohon 4x4 tak vychází ještě levněji

Výbava Essential už zajistí lakované nárazníky, 15palcová ocelová kola s poklicemi zůstávají (ač v jiném designu) a navíc přichází sklopné dělené zadní sedadlo, tempomat, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, rádio DAB s ovládáním na volantu, dvěma reproduktory, Bluetooth a možností propojení s aplikacemi Dacia Media Control. Za balíček 8palcového infotainmentu s rozhraním Apple CarPlay/Android Auto přes kabel, čtyř reproduktorů a odnímatelného držáku chytrého telefonu si můžete připlatit 7000 Kč. Za manuální klimatizaci pak 10.000 Kč.

Nejvyšší výbava Comfort obsahuje nabídku všech zmíněných motorů a přidává možnost automatické převodovky CVT pro 1.0 TCe (67 kW/91 k) od ceny 334.900 Kč. Výše už pak základní cena Sandera nemíří. Každopádně je však i tato vrcholná úroveň dostupná s nejslabším 1.0 SCe od ceny 279.900 Kč.

Evropským Autem roku 2021 bude jeden z těchto vozů! Šanci má i Dacia Sandero

Evropským Autem roku 2021 bude jeden z těchto vozů! Šanci má i Dacia Sandero

Comfort přidává navíc zmíněný 8palcový infotainment, dále 15palcová litá kola, zrcátka a kliky v barvě karoserie, textilní potah palubní desky a loketních opěrek v předních dveřích, volant potažený umělou kůží, dešťový senzor, přední mlhovky, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zpětná zrcátka, manuální klimatizaci, výškově a podélně nastavitelný volant nebo loketní opěrku pro řidiče.

Systém sledování mrtvého úhlu, navigaci, přední i zadní parkovací senzory s kamerou, automatickou klimatizaci, bezklíčový přístup, elektronickou parkovací brzdu a další prvky si pak nechává Dacia za příplatek v řadě paketů s cenami od 7000 do 15.000 Kč. Ve výsledku tak může být nové Sandero i docela slušně a moderně vybaveno.

Dacia Sandero: Technická data a české ceny
Motorizace SCe 65 TCe 90 TCe 100 LPG
Zdvihový objem [cm3] 999 999 999
Válce/ventily 3/4 3/4 3/4
Největší výkon [kW/min-1] 49/6300 67/4600-5000(4500-5000) 74/4600-5000
Točivý moment [N.m/min-1] 95/3600 160(142)/2100-3750(1750-4500) 170/2000-3500
Převodovka 5M 6M(CVT) 6M
Maximální rychlost [km/h] 158 178(169) 183
Zrychlení 0-100 km/h [s] 16,7 11,7(13,4) 11,6
Provozní hmotnost [kg] 1090-1111 1127-1147
(1162-1174)
1182-1205
Spotřeba [l/100 km] 5,2-5,5 5,1-5,5(5,7-6,0) 5,3-5,6;6,9-7,3*
Cena Access [Kč] 239.900 - -
Cena Essential [Kč] - 274.900 289.900
Cena Comfort [Kč] 279.900 299.900
(334.900) 
314.900
Údaje v závorkách platí pro verzi s automatickou převodovkou CVT.
*LPG

Příplatek za Stepway není moc

Do prodeje už nicméně míří i robustněji řešená verze Stepway standardně doplněná o ochranné plasty na karoserii, zvýšenou světlou výšku o 41 mm či střešní nosiče. Nabídka výbav a motorizací má oproti standardnímu Sanderu dva rozdíly – Stepway není dostupný v základní výbavě Access a základní atmosférický motor 1.0 SCe mizí rovněž z výbavy Comfort.

Dacia údajně nahradí Lodgy sedmimístným SUV. Půjde o první hybrid značky?

Dacia údajně nahradí Lodgy sedmimístným SUV. Půjde o první hybrid značky?

Cenovky Sandera Stepway tedy začínají na úrovni Essential s motorem 1.0 TCe (67 kW/91 k) a manuální převodovkou od 304.900 Kč (dříve stála s turbomotorem 286.400 Kč). Za klíčové výhody Stepway tak dáte navíc 30.000 Kč vůči standardnímu Sanderu se stejným motorem a výbavou. Nejvýše pak tlačí základní cenu vrcholný Stepway Comfort s motorem 1.0 TCe (67 kW/91 k) a převodovkou CVT. Tato specifikace vyjde na minimálně 369.900 Kč.

Dacia Sandero Stepway: Technická data a české ceny
Motorizace TCe 90 TCe 100 LPG
Zdvihový objem [cm3] 999 999
Válce/ventily 3/4 3/4
Největší výkon [kW/min-1] 67/4600-5000(4500-5000) 74/4600-5000
Točivý moment [N.m/min-1] 160(142)/2100-3750(1750-4500) 170/2000-3500
Převodovka 6M(CVT) 6M
Maximální rychlost [km/h] 172(163) 177
Zrychlení 0-100 km/h [s] 12(14,2) 11,9
Provozní hmotnost [kg] 1152-1211
(1197-1234)
1209-1251
Spotřeba [l/100 km] 5,6-5,8(6,2-6,4) 5,8-6,0;7,4-7,7*
Cena Essential [Kč] 304.900 319.900
Cena Comfort [Kč] 334.900
(369.900)
349.900
Údaje v závorkách platí pro verzi s automatickou převodovkou CVT.
*LPG

Dacia Sandero

Dacia Sandero je hatchback od rumunské značky. V roce 2020 se Dacia Sandero představila již ve třetí generaci. Značka auto popisuje jako prostorné, jednoduché a robustní.

3. generace • Test Dacia Sandero Stepway 0.9 TCe • Dacia Sandero RS

TEST Subaru BRZ Final Edition: Devět let nás učilo tlačit na pilu. Teď už naposledy

Subaru BRZ Final Edition

Subaru již devátým rokem připomíná, že teď je ten správný čas na pořízení řidičského kupé za hodně dobré peníze. Kdo i letos zaváhá, nejspíš bude mít na nějakou dobu smůlu.

13.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 32 příspěvků
TEST Audi e-tron 55 quattro Sportback: Tichý a hodně nápadný žrout elektřiny

Audi e-tron 55 quattro SB

Audi e-tron jsme tu měli už předloni. Tenkrát jsme s ním vyrazili do Rakouska a zažili pár neočekávaných dobrodružství. Dnes tu máme elegantnější verzi Sportback. Do žádných akcích se ale nehrneme, mrkneme na jeho schopnosti hezky v domácích podmínkách.

10.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 118 příspěvků
Renault Captur E-Tech v dlouhodobém testu: Povedený start! Rychlík to ale není

Renault Captur E-Tech 160 (1. díl)

Testovací auta se u nás zpravidla zdrží necelý týden. S plug-in hybridním Renaultem Captur však máme troch větší plány.

8.  1.  2021 | Jan Mička | 14 příspěvků