Po boku nového Sandera přijíždí i malý sedan Logan, který využívá všech předností svého sourozence, zatímco nabízí větší kufr.
Společně s uvedením nové generace hatchbacku Sandero představuje rumunská Dacia také jeho sourozence, malý sedan Logan. Designové prvky jako nové LED světlomety s výraznou grafikou a další změny se nachází i tady, díky více skloněnému čelnímu sklu, většímu rozvoru a celkově i délce (4396 mm) však nyní působí silueta sedanu o něco štíhleji. LED světlomety jsou nyní standardem ve všech úrovních výbavy.
Větší rozvor se u sedanu projevuje také prostornější kabinou, přičemž objemově se zvětšil také zavazadlový prostor na 528 litrů – 18 litrů navíc vůči odchozí generaci a o 200 litrů více oproti novému Sanderu. Pro usnadnění manipulace se zavazadly byla nákladová hrana kufru snížena o 19 mm.
Nový Logan i hatchback Sandero stojí na nové modulární platformě CMF od mateřského Renaultu, kterou používá například i poslední Clio. Dacia tak zmiňuje u nových vozů zvýšenou torzní tuhost, nižší hmotnost, kdy lepší ovladatelnost a stabilitu zajišťuje nová přední náprava, upravený posilovač a převodka řízení, kdežto díky novému uložení motoru se zapracovalo na snížení vibrací od motoru.
Identicky Sanderu jsou další zásadní změny Loganu viditelné v interiéru, který nyní působí mnohem modernějším a kvalitnějším dojmem. Nové přední sedačky jsou pohodlnější a společně s volantem mají větší rozsah nastavení polohy, u vyšších výbav pak nechybí středová opěrka.
Ve standardní výbavě se objevuje palubní počítač, multifukční volant s voličem omezovače rychlosti, světelný senzor nebo i držák smartphonu. Vyšší výbavy mají automatickou klimatizaci, vyhřívání předních sedaček, elektrickou parkovací brzdu, přední i zadní parkovací senzory včetně zadní kamery nebo senzor deště.
V závislosti na úrovni výbavy bude v Loganu buď menší infotainment Media Control s možností konektivity smartphonů pro přístup k mobilním aplikacím navigace, hudby nebo zpráv. Funkce lze přitom bezpečně ovládat přes multifunkční volant nebo hlasem. Vrcholný systém Media Nav má poté 8palcovou dotykovou obrazovku se zabudovanou navigací, bezdrátovou konektivitou rozhraní Apple CarPlay nebo Android Auto, lze přes něj nastavovat různé bezpečností a asistenční funkce vozu a jeho součástí je audiosystém s šesti reproduktory.
Bezpečnostním standardem nového Loganu je šest airbagů, předpínače bezpečnostních pasů, eCall systém a rovněž předkolizní asistent s automatickým brzděním v případě detekování překážky před vozem. Dále může být ve výbavě i sledování mrtvého úhlu nebo asistent rozjezdu do kopce.
Ani nabídkou motorů se Logan neodlišuje od nového Sandera. Základem je atmosférický litrový tříválec SCe 65 (48 kW/65 k) párovaný výhradně s pětistupňovou manuální převodovkou. Výkonnější verzí je přeplňovaný litrový tříválec TCe 90 (66 kW/90 k), který bude dostupný s novou šestistupňovou manuální převodovkou nebo automatem CVT.
Motorizace TCe 100 Bi-Fuel (74 kW/ 100 k) pak označuje rovněž litrový přeplňovaný tříválec, ovšem schopný pracovat kromě benzinu i na LPG. Zde je možností pouze šestistupňová manuální převodovka. U všech jednotek je mimochodem standardem Stop&Start systém.
Ty nejdůležitější informace, cenu a datum uvedení na trh, si však nakonec Dacia zatím nechává pro sebe. Rovněž uvidíme, zda automobilka nakonec uvede v nové generace i praktičtější kombi MCV. Letos v březnu od mluvčí českého zastoupení Dacie zaznělo, že v rámci obnovy modelové řady bude i tento model nahrazen.