Nová Dacia Logan oficiálně: Má obří kufr, litrové turbo s CVT a chytrou konektivitu

Po boku nového Sandera přijíždí i malý sedan Logan, který využívá všech předností svého sourozence, zatímco nabízí větší kufr.

Společně s uvedením nové generace hatchbacku Sandero představuje rumunská Dacia také jeho sourozence, malý sedan Logan. Designové prvky jako nové LED světlomety s výraznou grafikou a další změny se nachází i tady, díky více skloněnému čelnímu sklu, většímu rozvoru a celkově i délce (4396 mm) však nyní působí silueta sedanu o něco štíhleji. LED světlomety jsou nyní standardem ve všech úrovních výbavy.

Větší rozvor se u sedanu projevuje také prostornější kabinou, přičemž objemově se zvětšil také zavazadlový prostor na 528 litrů – 18 litrů navíc vůči odchozí generaci a o 200 litrů více oproti novému Sanderu. Pro usnadnění manipulace se zavazadly byla nákladová hrana kufru snížena o 19 mm.

Nová Dacia Sandero oficiálně: Standard low-costu míří výše, LPG verze nechybí

Nová Dacia Sandero oficiálně: Standard low-costu míří výše, LPG verze nechybí

Nový Logan i hatchback Sandero stojí na nové modulární platformě CMF od mateřského Renaultu, kterou používá například i poslední Clio. Dacia tak zmiňuje u nových vozů zvýšenou torzní tuhost, nižší hmotnost, kdy lepší ovladatelnost a stabilitu zajišťuje nová přední náprava, upravený posilovač a převodka řízení, kdežto díky novému uložení motoru se zapracovalo na snížení vibrací od motoru.

Identicky Sanderu jsou další zásadní změny Loganu viditelné v interiéru, který nyní působí mnohem modernějším a kvalitnějším dojmem. Nové přední sedačky jsou pohodlnější a společně s volantem mají větší rozsah nastavení polohy, u vyšších výbav pak nechybí středová opěrka.

Už i Dacia Duster může být stylový stan s kuchyní. Češi za proměnu nechtějí moc

Už i Dacia Duster může být stylový stan s kuchyní. Češi za proměnu nechtějí moc

Ve standardní výbavě se objevuje palubní počítač, multifukční volant s voličem omezovače rychlosti, světelný senzor nebo i držák smartphonu. Vyšší výbavy mají automatickou klimatizaci, vyhřívání předních sedaček, elektrickou parkovací brzdu, přední i zadní parkovací senzory včetně zadní kamery nebo senzor deště.

V závislosti na úrovni výbavy bude v Loganu buď menší infotainment Media Control s možností konektivity smartphonů pro přístup k mobilním aplikacím navigace, hudby nebo zpráv. Funkce lze přitom bezpečně ovládat přes multifunkční volant nebo hlasem. Vrcholný systém Media Nav má poté 8palcovou dotykovou obrazovku se zabudovanou navigací, bezdrátovou konektivitou rozhraní Apple CarPlay nebo Android Auto, lze přes něj nastavovat různé bezpečností a asistenční funkce vozu a jeho součástí je audiosystém s šesti reproduktory.

Renault Arkana nakonec míří i do Česka! O levné SUV-kupé může být velký zájem

Renault Arkana nakonec míří i do Česka! O levné SUV-kupé může být velký zájem

Bezpečnostním standardem nového Loganu je šest airbagů, předpínače bezpečnostních pasů, eCall systém a rovněž předkolizní asistent s automatickým brzděním v případě detekování překážky před vozem. Dále může být ve výbavě i sledování mrtvého úhlu nebo asistent rozjezdu do kopce.

Ani nabídkou motorů se Logan neodlišuje od nového Sandera. Základem je atmosférický litrový tříválec SCe 65 (48 kW/65 k) párovaný výhradně s pětistupňovou manuální převodovkou. Výkonnější verzí je přeplňovaný litrový tříválec TCe 90 (66 kW/90 k), který bude dostupný s novou šestistupňovou manuální převodovkou nebo automatem CVT.

Renault chystá pár elektrických SUV. Techniku bude sdílet s Nissanem Ariya

Renault chystá pár elektrických SUV. Techniku bude sdílet s Nissanem Ariya

Motorizace TCe 100 Bi-Fuel (74 kW/ 100 k) pak označuje rovněž litrový přeplňovaný tříválec, ovšem schopný pracovat kromě benzinu i na LPG. Zde je možností pouze šestistupňová manuální převodovka. U všech jednotek je mimochodem standardem Stop&Start systém.

Ty nejdůležitější informace, cenu a datum uvedení na trh, si však nakonec Dacia zatím nechává pro sebe. Rovněž uvidíme, zda automobilka nakonec uvede v nové generace i praktičtější kombi MCV. Letos v březnu od mluvčí českého zastoupení Dacie zaznělo, že v rámci obnovy modelové řady bude i tento model nahrazen.

Dacia

Dacia je rumunská automobilka, která od roku patří do skupiny Renault. Byla založena v roce 1966 a už v té době s Renaultem spolupracovala.

V portfoliu Dacie jsou zejména vozy nižší cenové kategorie, například i terénní Dacia Duster, která v roce 2017 dostala již druhou generace.

Dacia LoganDacia Sandero • Dacia Duster • Dacia Lodgy • Dacia Dokker

Za volantem sériového Hyundaie i20 1.0 T-GDI mHEV: Kdo se může od koho učit?

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Třetí generace Hyundaie i20 se už nechce od konkurentů jen učit, ale v řadě ohledů hodlá stanovit nová měřítka.

27.  10.  2020 | Martin Jeník | 15 příspěvků
Za volantem nové Cupry Leon ST PHEV: Sportovní hlavně naoko, přesto důležitá

Cupra Leon ST eHybrid

Ačkoliv to tak při pohledu na registrační značku nemusí vypadat, novou Cupru Leon jsme poprvé testovali na českých silnicích. Jako první na trh vstoupí externě dobíjený hybrid, který však předpokládané sportovní zážitky dost naředil.

25.  10.  2020 | Jan Mička | 25 příspěvků
Minitest Toyota GR Supra Dynamic 2.0: Dobře maskovaná vzpomínka na Celicu?

Toyota GR Supra Dynamic 2.0

Menší výkon, nižší cena. Zaujme Toyota Supra i ve střízlivém provedení se čtyřválcem pod kapotou?

21.  10.  2020 | Vladimír Kadera | 7 příspěvků