Nová Dacia L90: definitivní podoba?

38 komentářů

Ivo Mašek
15. května • 13:18

Mě se to auto líbí, říkejte si co chcete. Měl jsem Dacia 1310 TX, a to 14 let. Byla odpérovaná, díry na silnicích a žel. přejezdy jsem pomalu necítil - v porovnání s tehdy vyráběným Favoritem a stodvacítkou - Dacia jednoznačně lepší.

Dacia L90 byla projektována u Renaulta, a to komplet. Už to o něčem vypovídá. Pokud budu plánovat koupi nového vozu, Dacia L90 to má u mě vyhraný.

Je jasný, že "podnikatelé" budou mít jiný názor - oni ale mají také jinou reálnou mzdu. Podle rumunských údajů je nová Dacia o nějaké procento lepší, než Škoda Fabia, a když k tomu připočtu cenu - není co řešit.

Ivohoe@seznam.cz
11. května • 21:16

Po designové stránce se mi velice líbí.Řekl bych,že si zde dali záležet a myslím si,že do kvality zpracování by to také nemuselo být špatné.Přeci jen Dacii vlastní Renault.Do současné SuperNovi nebo jak to je bych tedy nešel,ale do L90 jo.Klidně bych ji koupil na firmu.Pořád lepší,než když mi v koloně firemních aut stojí Felda,která je na každém roku.Tohle alespoň vypadá ,,celkem,, reprezentativně

Sch
11. května • 20:11

Skodovka take kdysi, myslim az po Felicii, vyrabela vozy hlavne pro cechy a jejich penezenky (presne nevim koik Felcek se prodalo treba v nemecku, ale urcite to nebylo tak vyznamne jako u fabky).
navic Rumunsko ma 25 milionu obyvatel, je to tedy vetsi trh nez Cesko, ale jejich kupni sila je jeste mensi nez ta nase pred deseti lety. cca 100euro mesicne.
Pracovni sila levna, technika vybehova (Renaultu uz se vratil vyvoj a tak to muze prodavat vyrazne levneji), Solenza byla na Renaultu 19, a tohle bude bud stary Clio nebo Megane, ty motory jsou taky dost obycejny, ta 1.6 spis bida s nouzi. My meli radost z Fava a myslim ze Rumuni budou mit radost z tohohle, venku a hlavne na zapad asi tezko vyrazneji pronikne.

Mojma
11. května • 18:10

No, mercedes to neni, renaul tak 10% ni, nevypada to tak hrozne, jen sedan bych nechtel. Ocenil bych kombika, v tom by me nebylo vubec lito vozit cement, ve svoji stavajici felde se trochu rozmejslim. Kdyby se prodaval od tyhle daciie kombik, a s 1.5 dCi a ABS a 4x airbag a klimou to stalo 280 000 kc, vubec bych nevhal do ni jit, az mi dosluzi felda, myslim ze kvalita zpracovani a jizdni vlastnosti budou s tou felinou srovnatelny. Ale sedan bych nectel ani omylem, kdyyby to byl aspon hatchback, tak mozna jo.

MrWebsky
11. května • 23:30

> Ale sedan bych nectel ani omylem, kdyyby to byl aspon hatchback, tak mozna jo.

X90 to bedzie hatchback, L90 to sedan.

wermi
11. května • 13:50

uz sa nemozem dockat...

popo
11. května • 9:51

no, myslím že tých 5000eur, bola skôr cena pre rumunsky trh.

back
11. května • 9:09

Nevím proč zde opěvujete rozměry. Vždyť např. Cordoba 4280 x 1698 x 1441. ( a nová Fabie bude ještě prostornější )
Nevím proč zde opěvujete cenu. Rozhodně toto auto bude stát více než Solenza ( novější a lepší výbava ). Tipoval bych v základu od 250 000 Kč.

JirkaK
11. května • 21:12

Nezapomeň na rozvor náprav - ten je 263 cm, o 5 víc než u nové oktávky, zatímco Fabie má při stejné délce karosérie 246 cm, a to je o 17 míň. Nevím co by jim to ve Škodovce udělalo, kdyby ten rozvor o aspoň 10 čísel natáhli, třeba jen u kombíku.  Prostě Dacie se rozhodla udělat to co na trhu chybí -  relativně velké auto, sice bez výbavy, ale s příznivou cenou.  I kdyby stála těch zmíněných 250 000, pořád to bude tolik jako za Fabii s tříválcem 1,2 40 kW. Nebo jinak - tím že do  trabantoidního vozítka nacpeš zrcátka v elektrice, palubní počítač a klimatizaci, z něj rodinné auto neuděláš.

Pavel
11. května • 9:17

Jasně, pět tisíc eur je nesmysl, i to blbý seicent tady stojí 190 tisíc, a to je dvakrát menší. Taky tipuju 250 tisíc a to nebude žádný zázrak.

mfilip
11. května • 12:56

myslis, ze v Rumunsku je stejne draha pracovni sila, jako v Polsku ?

MrWebsky
11. května • 23:27

No jest wieksza, ale mimo to jak ktos kupuje Thalie, to przewaznie dCi i/lub z klimatyzacja. Nikt nie kupuje wersji podstawowej. Z Fabią jest inaczej. Sprzedaje sie przede wszystkim najtansze i z najsłabszymi silnikami. W kategorii wyposażenie/cena Thalia nie ma konkurencji i L90 tez nie bedzie miał. U nas sie to sprzeda bez problemu. Dla Trzeciego Świata? To nie jest żaden argument.

back
11. května • 9:44

Pochybuju, že toto auto bude mít základ z nového Clia. Navíc dílenské zpracování bude muset ještě dlouho dohánět naše zvyklosti. Je to prostě auto na ostudu. Všechno toto bych rád popřel, ale to by ta Dacia musela mít základ z nového Clia.

neo
11. května • 13:13

potvrdil to aj renault, auto je robene s ohladom na vychodoeuropsky trh, prevazne balkan. ked sa vsak objavi aj v nasich koncinach, cena s abs a centralom sa dopstane na cca 198.000 Kc ! necakajte zazraky, ale v porovnani s inymi vozmi v tejto cenovej kategorie ide naozaj o najvyssi pomer vykon / cena. btw. motoricky je to renault, akurat made in rumania.

pri dobrom marketingu by tento voz vedel oslovit prave mlade rodiny, ci rodiny, kt. si chcu zabezpecit auto, avsak nemaju dostatok financii. zalezi len na marketingu.

Expert
11. května • 8:29

No, pani redaktori, lepsite se! Tentokrat mate s "aktualni informaci" zpozdeni jen tyden  Bravo!

Petr Broža
11. května • 8:56

Ať se dívám, jak se dívám, jsme první v Česku, kdo o tom píše...

Expert
11. května • 9:58

To je sice mozna pravda, ale nic to nemeni na tom, ze za aktualitu vydavate tyden starou zpravu

Petr Broža
11. května • 10:27

Nikde nepíšeme, že je to hot-news, jen konstatujeme, že byly zveřejněny další snímky nové dacie...

Fruník
11. května • 11:15

Pane Brožo, ani si ho nevšímejte, nemá to význam. Takové lidi budou prudit pořád...

Expert
11. května • 10:53

Tak to asi popisku "aktualni zpravy" rozumime kazdy jinak. Mozna by bylo lepsi dat nad tyhle kratke zpravy popisek "stare veci, ktere jsme konecne i my vystrachali nekde na netu".

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Petr Broža
11. května • 11:47

Jak se říká: kdo nic nedělá, nic nezkazí.

Mimochodem, napadá mne, proč čtete AR, když všechno víte a všude jste byl? Jen nám kvůli vám roste v diskusích plevel...

Expert
11. května • 11:55

OK. Tohle je naposled co tu jsem. Poplacavejte se tu vzajemne s PR pracovniky Skody po zadech jak jste dobri a ani na chvilku si nepripoustejte, ze samochvala smrdi... ale pamatujte, ze kritika vzdy vadi jen neschopnym; mozna prave proto, ze jsou neschopni si z ni cokoli vzit...

Petr Broža
11. května • 15:25

Nám ovšem nevadí konstruktivní kritika. Tu bereme a snažíme se zlepšit. Váš příspěvek ale mezi takovou kritiku nepatří.

PS. Kdybychom tuto zprávu zveřejnili pozdě, jak píšete, nikdo by ji nečetl. Ale nyní už má téměř 2000 zobrazení a nikdo kromě vás nenapsal, že je to staré. Naopak, rozrůstá se tu docela zajímavá diskuse, čtenost roste... Pokud se budou všechny (podle vás staré) takto číst, bude to skvělé.

strejceknimra
12. května • 9:25

Mimochodem, kdy napíšete něco o novém Porsche 911? Na Novinkách.cz ho představovali už včera.  Sice šlo taky o tiskovou zprávu, ale na Autorevue.cz kde nic, tu nic.Je mi jasné, že si daleko víc lidí koupí Dacii než Porsche, ale to pokoukáníčko za to stojí.¨

Tohle je pokus o konstruktivní kritiku. A autorevue čtu proto, že mě to baví a že tu najdu poměrně dost informací. Takže tento příspěvek neberte jako stížnost, že jste na něco zapomněli, ale spíš jako tip na zajímavý článek / zajímavou zprávu. Hezký den!

Jirina
11. května • 13:11

meleš kraviny

roman
11. května • 7:39

toto "auticko" ma o 6 cm vacsi rozvor ako koktavka. A naozaj dostanes Fabiu Combi za 5000 EUR ?

Petr
11. května • 8:17

Rozvor sám o sobě nic neříká. Kamarád má Mégana s rozvorem někde okolo 2 625 mm a dozadu se nevejdu ani omylem. Do novýho Golfa s 2 578 mm úplně bez problému. Seděl jsi v nový dačii?

Mistr Ta-Hu
11. května • 8:22

Souhlas s tim, ze se do Megana vzadu neda vejit. Ovsem v Golfu je jeste min mista. Zkousel jsem to a dozadu se za me poradne nevejde ani desetilete dite.

robo
12. května • 13:04

No ja mám Peugeot 307, ten má rozvor 2608 mm a vzadu je miesta na rozdávanie, však aj preto som si ho kúpil.

Petr
11. května • 8:52

No čtyřky ne, ale já psal o pětce. Tam se vejde i dvoumetrovej chlap. Vyzkoušeno. Stejně tak do nový A3 a Octávky. Ty starý stály za houbeles, místa jako v trabantu

Mistr Ta-Hu
11. května • 9:55

No, ja ovsem pisu o petkovem Golfu. Mam necely metr devadesat a za me se proste nevleze ani dite. Vyzkouseno.

back
11. května • 7:09

bych si radši koupil prostornější Fabii combi. Ten bobek je velice nepraktický, viz malé prodeje Fabie sedan. Toto auto na našem trhu půjde již proti nové Fabii, která bude o něco prostornější než toto autíčko.

ondra
11. května • 8:25

no myslím, že to autíčko je o třídu výš než fabie (myslím rozměrově) - je to prostě nižší střední třída - trochu se to podobá renaultu 19 a cena bude úplně někde jinde, přece jenom fabii za 5000 eur nedostaneš ani omylem - a zakladni verze fabií jsou tak čtyři kola s volantem (nejvíc mě dostaly fotky fabie junior, kde chybelo víko na schránku u spolujezdce - opravdu perfektní způsob jak ušetřit náklady :)

Pavel
11. května • 9:03

Hlavně ten interiér je o třídu výš  Jako z trabíku.

strejceknimra
11. května • 9:37

Ten interiér můžeme zatím hodnotit pouze pohledově. Asi se shodnem, že interiér ve fabii nevypadá z pohledového hlediska nic moc. Dacia z tohoto pohledu není o hodně lepší ani o hodně horší. Urvanej z toho nejsem, ani mě to vyloženě neodpuzuje - strohá účelnost. A na praktické zkušenosti (vrže/nevrže...) si počkejme na dobu, až se v ní projedem.

empi
11. května • 8:23

Ale dacia je za 5000 EUR (cca 150000 kc) - to byste si museli tu Fabii combi koupit se sousedem dohromady ...

Doporučujeme

Články odjinud