Nová Dacia L90: definitivní podoba?

Od začátku roku 2004 přinesl rumunský automobilový server Autoshow.ro několik zajímavých zpráv o nové Dacii L90 (tehdy ještě XC90). Počáteční mlhavé informace dostaly záhy jasné kontury, takže jsme na konci ledna znali motory, základní cenu a předběžný seznam standardní výbavy. Jen fotografií se nedostávalo. Po krátké odmlce se rumunský server opět ozval a zveřejnil další várku fotografií s novou, lacinou Dacií, která si chce vyšlápnout na zavedenou konkurenci.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Základní údaje se nemění. Dacia L90 bude měřit 4,26 m na délku, 1,7 m na šířku a 1,5 m na výšku. U rozvoru zůstává hodnota 2,63 metru. Zavazadlový prostor se pochlubí objemem 480 litrů. Také seznam motorů nedoznal proti prvním informacím žádných změn. Můžeme tedy počítat s 1.4 55 kW, zde bude maximální rychlost činit 175 km/h. Spotřeba ve městě dosáhne 8,7 l/100 km, kombinovaná 6,5 litru. Druhým motorem v nabídce bude 1.6 l s výkonem 66 kW/5000 ot. a točivým momentem 137 Nm/4000 ot.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Palivová nádrž bude mít 47 litrů. Základní verze obuje pneumatiky 165/80 R14, lepší verze pak 185/65 R15. V základní verzi by měla nová Dacia stát 5000 eur. Za tuto cenu dostanou zákazníci airbag řidiče, elektrický posilovač řízení, centrální zamykání a rádio s kazetovým přehrávačem. Za příplatek si bude možné pořídit ABS, rádio s CD přehrávačem či elektrické stahování oken. Nové fotografie vypadají velmi reálně, podle serveru se jedná o konečnou podobu L90.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků