Nová Dacia L90: definitivní podoba?

Od začátku roku 2004 přinesl rumunský automobilový server Autoshow.ro několik zajímavých zpráv o nové Dacii L90 (tehdy ještě XC90). Počáteční mlhavé informace dostaly záhy jasné kontury, takže jsme na konci ledna znali motory, základní cenu a předběžný seznam standardní výbavy. Jen fotografií se nedostávalo. Po krátké odmlce se rumunský server opět ozval a zveřejnil další várku fotografií s novou, lacinou Dacií, která si chce vyšlápnout na zavedenou konkurenci.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Základní údaje se nemění. Dacia L90 bude měřit 4,26 m na délku, 1,7 m na šířku a 1,5 m na výšku. U rozvoru zůstává hodnota 2,63 metru. Zavazadlový prostor se pochlubí objemem 480 litrů. Také seznam motorů nedoznal proti prvním informacím žádných změn. Můžeme tedy počítat s 1.4 55 kW, zde bude maximální rychlost činit 175 km/h. Spotřeba ve městě dosáhne 8,7 l/100 km, kombinovaná 6,5 litru. Druhým motorem v nabídce bude 1.6 l s výkonem 66 kW/5000 ot. a točivým momentem 137 Nm/4000 ot.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Palivová nádrž bude mít 47 litrů. Základní verze obuje pneumatiky 165/80 R14, lepší verze pak 185/65 R15. V základní verzi by měla nová Dacia stát 5000 eur. Za tuto cenu dostanou zákazníci airbag řidiče, elektrický posilovač řízení, centrální zamykání a rádio s kazetovým přehrávačem. Za příplatek si bude možné pořídit ABS, rádio s CD přehrávačem či elektrické stahování oken. Nové fotografie vypadají velmi reálně, podle serveru se jedná o konečnou podobu L90.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků