Nová Dacia L90: definitivní podoba?

Od začátku roku 2004 přinesl rumunský automobilový server Autoshow.ro několik zajímavých zpráv o nové Dacii L90 (tehdy ještě XC90). Počáteční mlhavé informace dostaly záhy jasné kontury, takže jsme na konci ledna znali motory, základní cenu a předběžný seznam standardní výbavy. Jen fotografií se nedostávalo. Po krátké odmlce se rumunský server opět ozval a zveřejnil další várku fotografií s novou, lacinou Dacií, která si chce vyšlápnout na zavedenou konkurenci.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Základní údaje se nemění. Dacia L90 bude měřit 4,26 m na délku, 1,7 m na šířku a 1,5 m na výšku. U rozvoru zůstává hodnota 2,63 metru. Zavazadlový prostor se pochlubí objemem 480 litrů. Také seznam motorů nedoznal proti prvním informacím žádných změn. Můžeme tedy počítat s 1.4 55 kW, zde bude maximální rychlost činit 175 km/h. Spotřeba ve městě dosáhne 8,7 l/100 km, kombinovaná 6,5 litru. Druhým motorem v nabídce bude 1.6 l s výkonem 66 kW/5000 ot. a točivým momentem 137 Nm/4000 ot.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Palivová nádrž bude mít 47 litrů. Základní verze obuje pneumatiky 165/80 R14, lepší verze pak 185/65 R15. V základní verzi by měla nová Dacia stát 5000 eur. Za tuto cenu dostanou zákazníci airbag řidiče, elektrický posilovač řízení, centrální zamykání a rádio s kazetovým přehrávačem. Za příplatek si bude možné pořídit ABS, rádio s CD přehrávačem či elektrické stahování oken. Nové fotografie vypadají velmi reálně, podle serveru se jedná o konečnou podobu L90.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků