Nízké hvězdičkové hodnocení v nárazových testech je často příležitostí sklouznout k hanopisům a bulvárnímu řvaní o tom, jak konkrétní auto úplně selhalo, jde o smrtící past a kterak majitelé hazardují se svým životem.  Zdroj: Dacia ČR

Nízké hvězdičkové hodnocení v nárazových testech je často příležitostí sklouznout k hanopisům a bulvárnímu řvaní o tom, jak konkrétní auto úplně selhalo, jde o smrtící past a kterak majitelé hazardují se svým životem.  | Zdroj: Dacia ČR

Jenže tak jednoduché to prostě není. Zdroj: Dacia ČR

Jenže tak jednoduché to prostě není. | Zdroj: Dacia ČR

Metodika nárazových testů NCAP prošla v relativně nedávné době změnami, které výrazně ubližují autům bez hromady elektronických bezpečnostních a asistenčních systémů. Zdroj: Dacia ČR

Metodika nárazových testů NCAP prošla v relativně nedávné době změnami, které výrazně ubližují autům bez hromady elektronických bezpečnostních a asistenčních systémů. | Zdroj: Dacia ČR

Celkové hodnocení vozu může být jen tak vysoké, jako nejnižší hodnocení v jednotlivých disciplínách – právě za asistenty Jogger dostal jen 39 procent. Zdroj: Dacia ČR

Celkové hodnocení vozu může být jen tak vysoké, jako nejnižší hodnocení v jednotlivých disciplínách – právě za asistenty Jogger dostal jen 39 procent. | Zdroj: Dacia ČR

Euro NCAP si hodnocení Joggeru výrazně usnadnili. Vzali totiž výsledky vloni testovaného Sandera v konfiguraci Stepway s tím, že jde o stejnou konstrukci. Zdroj: Dacia ČR

Euro NCAP si hodnocení Joggeru výrazně usnadnili. Vzali totiž výsledky vloni testovaného Sandera v konfiguraci Stepway s tím, že jde o stejnou konstrukci. | Zdroj: Dacia ČR

A zatím co Sandero získalo hvězdičky dvě, Jogger dostal nižší hodnocení bezpečnostních systémů (42 proti 39 procentům) za absenci hlášení nezapnutých pásů ve třetí řadě. Zdroj: Dacia ČR

A zatím co Sandero získalo hvězdičky dvě, Jogger dostal nižší hodnocení bezpečnostních systémů (42 proti 39 procentům) za absenci hlášení nezapnutých pásů ve třetí řadě. | Zdroj: Dacia ČR

Z hlediska ochrany chodců Jogger získal 41 % kvůli menšímu bezpečí u hrany čelního skla a na A sloupcích a také kvůli hraně kapoty. Zdroj: Dacia ČR

Z hlediska ochrany chodců Jogger získal 41 % kvůli menšímu bezpečí u hrany čelního skla a na A sloupcích a také kvůli hraně kapoty. | Zdroj: Dacia ČR

V důležitých oblastech ochrany dospělých a dětí je výsledek sice nižší, než je průměr všech novějších testovaných vozidel dle nové metodiky NCAP z roku 2020, ale stále jde o slušných 70, resp. 69 procent. Zdroj: Dacia ČR

V důležitých oblastech ochrany dospělých a dětí je výsledek sice nižší, než je průměr všech novějších testovaných vozidel dle nové metodiky NCAP z roku 2020, ale stále jde o slušných 70, resp. 69 procent. | Zdroj: Dacia ČR

 Zdroj: Dacia ČR

| Zdroj: Dacia ČR

Dacia Jogger v Česku (2022) Zdroj: Dacia ČR

Dacia Jogger v Česku (2022) | Zdroj: Dacia ČR

 Zdroj: Dacia ČR

| Zdroj: Dacia ČR

 Zdroj: Dacia ČR

| Zdroj: Dacia ČR

 Zdroj: Dacia ČR

| Zdroj: Dacia ČR

 Zdroj: Dacia ČR

| Zdroj: Dacia ČR

 Zdroj: Dacia ČR

| Zdroj: Dacia ČR

 Zdroj: Dacia ČR

| Zdroj: Dacia ČR

 Zdroj: Dacia ČR

| Zdroj: Dacia ČR

 Zdroj: Dacia ČR

| Zdroj: Dacia ČR

 Zdroj: Dacia ČR

| Zdroj: Dacia ČR

 Zdroj: Dacia ČR

| Zdroj: Dacia ČR

 Zdroj: Dacia ČR

| Zdroj: Dacia ČR

Jenže tak jednoduché to prostě není. Zdroj: Dacia ČR
Metodika nárazových testů NCAP prošla v relativně nedávné době změnami, které výrazně ubližují autům bez hromady elektronických bezpečnostních a asistenčních systémů. Zdroj: Dacia ČR
Celkové hodnocení vozu může být jen tak vysoké, jako nejnižší hodnocení v jednotlivých disciplínách – právě za asistenty Jogger dostal jen 39 procent. Zdroj: Dacia ČR
Euro NCAP si hodnocení Joggeru výrazně usnadnili. Vzali totiž výsledky vloni testovaného Sandera v konfiguraci Stepway s tím, že jde o stejnou konstrukci. Zdroj: Dacia ČR
21
Fotogalerie

Dacia Jogger dostala od NCAP jedinou hvězdu. Crashtest se ale nekonal, použili výsledky Sandera

Další nízké hodnocení sympatického rumunského vozu opět ukazuje zvláštnosti nových metodik nárazových zkoušek.

Nízké hvězdičkové hodnocení v nárazových testech je často příležitostí sklouznout k hanopisům a bulvárnímu řvaní o tom, jak konkrétní auto úplně selhalo, jde o smrtící past a kterak majitelé hazardují se svým životem. Jenže tak jednoduché to prostě není.

Metodika nárazových testů NCAP prošla v relativně nedávné době změnami, které výrazně ubližují autům bez hromady elektronických bezpečnostních a asistenčních systémů. Celkové hodnocení vozu může být jen tak vysoké, jako nejnižší hodnocení v jednotlivých disciplínách – právě za asistenty Jogger dostal jen 39 procent.

Euro NCAP si hodnocení Joggeru výrazně usnadnili. Vzali totiž výsledky vloni testovaného Sandera v konfiguraci Stepway s tím, že jde o stejnou konstrukci. A zatím co Sandero získalo hvězdičky dvě, Jogger dostal nižší hodnocení bezpečnostních systémů (42 proti 39 procentům) za absenci hlášení nezapnutých pásů ve třetí řadě.

Z hlediska ochrany chodců Jogger získal 41 % kvůli menšímu bezpečí u hrany čelního skla a na A sloupcích a také kvůli hraně kapoty. V důležitých oblastech ochrany dospělých a dětí je výsledek sice nižší, než je průměr všech novějších testovaných vozidel dle nové metodiky NCAP z roku 2020, ale stále jde o slušných 70, resp. 69 procent.

Dacia

Dacia je rumunská automobilka, která od roku patří do skupiny Renault. Byla založena v roce 1966 a už v té době s Renaultem spolupracovala.

V portfoliu Dacie jsou zejména vozy nižší cenové kategorie, například i terénní Dacia Duster, která v roce 2017 dostala již druhou generace.

Dacia LoganDacia Sandero • Dacia Duster • Dacia Lodgy • Dacia Dokker

Doporučujeme

Články odjinud