Nová Dacia Jogger má české ceny! Je levná, ale nic jí nechybí. V základu jezdí na LPG

23 komentářů

jozka
2. prosince • 13:47

To bude mit dobrej dojezd, objem palivove nadrze 999l (viz Dacia.cz)

Honimir
2. prosince • 13:31

Na jednom fóru jsem narazil na názor, že Jogger je určitě auto, které na trhu chybělo. Naproti tomu třeba nový Multivan je auto, které nejspíše nikomu chybět nebude.

Braver
2. prosince • 9:19

Na dlouhé trasy mám novou 508 a toto nahradí naši dosluhující fabii 1. generace jako dostavník na vožení děcek do školy a na kroužky. Klidně i s tím základním motorem. Jako dělník je to ideální auto.

youda
1. prosince • 23:32

Za Dachnu s klimou 400000 :-D. Zaklad bez klimatizace to me nenapadlo ze je mozne. Za ty prachy by se u konkurence vybralo z predvadecich aut neco lepsiho.

LOL
2. prosince • 9:12

Srovnáváš předváděčku s funglovkou na přání?
Proč už rovnou nesrovnáš s vydechlým a potuněným BMW z áček?Nicméně souhlasím, že klima je dnes standard a bez ní je auto neprodejné a Draculawagen si tuhle konfiguraci mohl rovnou odpustit. Ale neznám lepší nabídku na tak velké auto se 7 místy. Pokud ty ano, sem s ní.

šofér
2. prosince • 9:23

Tak dělá čest svému nicku :)

Petr
1. prosince • 20:27

Jestli chcete zkusit konfiguraci, vybavu, ceny a kolik utahne na tažnem zařízení tak doporučuji stranku dacia.ro
Tam uz funguje plne konfigurator.

Abcet
1. prosince • 21:21

Díky za tip!

Abcet
1. prosince • 20:22

Na ofiko stránkách Dacie zatím žádné konkrétní info.
Snad Jogger bude moci tahat brzděný přívěs alespoň 1300kg, pak by naší rodině mohl plně vyhovovat.
Duster se stejným motorem má 1500kg.
Lodgy 1400kg.
Sandero a logan 1100kg.

Abcet
1. prosince • 20:22

Na ofiko stránkách Dacie zatím žádné konkrétní info.
Snad Jogger bude moci tahat brzděný přívěs alespoň 1300kg, pak by naší rodině mohl plně vyhovovat.
Duster se stejným motorem má 1500kg.
Lodgy 1400kg.
Sandero a logan 1100kg.

Kvidloch
1. prosince • 19:12

Jako jdu do ní, není co řešit.

Shimi
1. prosince • 13:46

Ano, Dacia jasně ukazuje, jak by měla vypadat cenová politika pro zdejší trh. A spokojený majitel dostane jako bonus jízdu s náklady 1 Kč/km. Bravo Dacia!

LOL
1. prosince • 13:25

až na ty slaboučké benziny to vidím jako OK, ta cena je hodně příznivá. Chtělo by to 100kW diesel s aspoň o 50% větším krouťákem.

šofér
2. prosince • 8:18

nevím, jaký je Nm, ale o výkon bych se nebál ,dodnes jezdí pro silnicích spousty Octavii první generace, která měla motor 1,6MPi 55 kW, pak 1,9TDi 66kW a co? Stále to lidem stačí. To tak před 10 lety začala, nebojím se říct"móda" mít výkony nad 100kW. A dnes, kdy El.mobily mají přes 200kW to nechápu, k čemu? Zase další póza. Akcelerovat i rozjet se rychle umí každý trouba, ovšem pak i to auto řídit, to už je v mnoha případech problém!

LOL
2. prosince • 9:08

Jenže ta Octa není určená na převoz 7 lidí, to je to! Když si do tohoto Draculawagenu sedne 7 stokilových lidí plus nějaká ta zavazadla, nevěřím, že to auto pojede a nebude to trápení v každičkém krpálu.
Kdysi jsem měl 50kW Fobii. Sám v autě, to znamenalo poměrně agilní vozítko, ale jakmile nás bylo víc, šlo to s agilitou velmi rychle a strmě dolů. Z vlastní zkušenosti vím, že 7-seater prostě potřebuje těch 100kW, nebude to pak žádný trhač asfaltu, ale bude to příjemná jízda bez toho, aby člověk v každém kopci musel podřazovat.Navíc je tu pak další aspekt, na který se zapomíná. Před 20 lety bylo na silnicích daleko méně aut, dalo se jezdit svižně i s malým výkonem, prostě proto, že všude bylo dostatek místa. Dnes je to buď o tom, že má člověk výkon na předjetí kamionu na 200 metrech, nebo se bude plahočit v koloně osmdesátkou. Ostatní auta dnes švihají tachometrových 110-120. Jediné místo, kde dnes ještě nevadí nízký výkon motoru, jsou okresky, tam je provoz stále mírný, a navíc málokdy stav vozovky a charakter cesty umožní jet opravdu rychle.

jozka
2. prosince • 13:39

Kdyz si do Draculawagenu sedme sedm stokilovych lidi, budou pres povolene zatizeni.

LOL
2. prosince • 15:08

Ale souhlasím, že necelých 600kg je teda zatraceně málo, a je to druhé velké minus. :-/

LOL
2. prosince • 15:03

A myslíš Jožko, že to někoho zastaví? :-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jozka
2. prosince • 15:40

Nikoli, jen to napovida k cemu je motor dimenzovan. Mimochodem, Caddy ma 600kg.

šofér
2. prosince • 9:21

ale já píšu, že ty Octavie jezdí i dnes, ne před 20 lety. A že to nebude dálniční stíhačka? No jasně, a co? Na běžné cestování stačí. A kamion, jedoucí 85 km/h na 200 metrech nepředjede žádné běžné auto! Tož tak!

LOL
2. prosince • 10:02

Ale, ano, předjede, úplně s klidem - dáš si 15 metrů odstup, plný knedlík na čtyřku nebo pětku podle převodů, a je to tam. To je právě ten rozdíl oproti tvému běžnému cestování s 55kW mrtvolou. ;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Tom
2. prosince • 14:31

Něčím, těch 55kQ 1,6 už asi tolik nejezdi, většinou to jsou 74-75kW. Docela by mě zajímalo, jaké auto predjede kamion na 200m. Ten kamion ujede 200 m za ca 8 sekund.

LOL
2. prosince • 15:02

Tohle zvládne prakticky každé výkonnější auto (těch cca 100kW), důležité je, JAK předjíždíš. Pokud tak, že jedeš 2 metry za kamionem a předjžídět začneš jeho rychlostí, potom to opravdu stíhají jen auta s opravdu silnými motory. Pokud si ale necháš místo 15-30 metrů, tak budeš líp vidět na cestu před započetím manévru, ale taky budeš mít možnost začít zrychlovat ještě za kamionem. Potom už budeš mít při samotném vyjetí do protisměru těsně za kamionem už o dost vyšší rychlost a kamion předjedeš (při stálé akceleraci) velmi rychle.A tohle vše je o výkonu a krouťáku. S neoturbeným benzinovým autem je třeba podřadit (min. na 4 někdy i na 3) a následně to zašlápnout a točit až do redline. S oturbeným je zase nutno umět počítat se zpožděním turba, nafta je problematická zase v ohledu rychlostního stupně, nízký kvalty mají problém s nedostatkem výkonu ve vysokých otáčkách, ty vyšší zase mají problém s roztočením turba jako u benzinů, člověk si to musí s každým autem nejprve bezpečně vyzkoušet. Jenže když bude naložené auto vážit přes 2 tuny a bude s ním hýbat 3-hrnek o objemu litr (nebo 1,6 MPI), tak se prostě nic dít nebude, protože poměr hmotnosti k výkonu bude tragický. Proto jsem psal aspoň o 100kW a lepším krouťáku.

Doporučujeme

Články odjinud