Jedno z nejoblíbenějších aut českých motoristických novinářů dorazí na náš trh už za pár měsíců. Takto vypadá verze, která se nám oficiální cestou zřejmě nikdy nedostane do rukou. Foto: Konfigurátor Dacia

Jedno z nejoblíbenějších aut českých motoristických novinářů dorazí na náš trh už za pár měsíců. Takto vypadá verze, která se nám oficiální cestou zřejmě nikdy nedostane do rukou. | Foto: Konfigurátor Dacia

 Foto: Konfigurátor Dacia

| Foto: Konfigurátor Dacia

Jde o třetí generaci SUV, které chce být výrazně více „cool“ než kdy dříve, ale zároveň nezapomene na to, proč si jej lidé tak oblíbili Foto: Konfigurátor Dacia

Jde o třetí generaci SUV, které chce být výrazně více „cool“ než kdy dříve, ale zároveň nezapomene na to, proč si jej lidé tak oblíbili | Foto: Konfigurátor Dacia

Je bílá, má 16palcová plechová kola, méně lakované nárazníky či nelakovaná zpětná zrcátka a kliky dveří. V tomto ohledu se mezigeneračně nic nezměnilo Foto: Konfigurátor Dacia

Je bílá, má 16palcová plechová kola, méně lakované nárazníky či nelakovaná zpětná zrcátka a kliky dveří. V tomto ohledu se mezigeneračně nic nezměnilo | Foto: Konfigurátor Dacia

Zatímco fotek Dacií Duster vyšších výbavách Journey (městská, elegantní) a Extreme (outdoorová) je všude plno, základní linii Essential mimo konfigurátor neuvidíte Foto: Konfigurátor Dacia

Zatímco fotek Dacií Duster vyšších výbavách Journey (městská, elegantní) a Extreme (outdoorová) je všude plno, základní linii Essential mimo konfigurátor neuvidíte | Foto: Konfigurátor Dacia

Třeba v Rumunsku vyjde základ v přepočtu na zhruba 450 tisíc korun, v Německu je to zhruba 480 tisíc a ve Francii necelý půlmilion Foto: Konfigurátor Dacia

Třeba v Rumunsku vyjde základ v přepočtu na zhruba 450 tisíc korun, v Německu je to zhruba 480 tisíc a ve Francii necelý půlmilion | Foto: Konfigurátor Dacia

Abychom si udělali lepší představu, jak Dacia Duster třetí generace za „cenu od“ vypadá, sáhli jsme do německého konfigurátoru, který už je k dispozici Foto: Konfigurátor Dacia

Abychom si udělali lepší představu, jak Dacia Duster třetí generace za „cenu od“ vypadá, sáhli jsme do německého konfigurátoru, který už je k dispozici | Foto: Konfigurátor Dacia

Soupis základní výbavy zahrnuje i multimediální systém Media Control, středový displej však alespoň dle konfigurátoru chybí. Možná jej zastoupí váš mobilní telefon, který k vozu připojíte pomocí USB kabelu Foto: Konfigurátor Dacia

Soupis základní výbavy zahrnuje i multimediální systém Media Control, středový displej však alespoň dle konfigurátoru chybí. Možná jej zastoupí váš mobilní telefon, který k vozu připojíte pomocí USB kabelu | Foto: Konfigurátor Dacia

Nová Dacia Duster (2023) Zdroj: Dacia

Nová Dacia Duster (2023) | Zdroj: Dacia

Nová Dacia Duster (2023) Zdroj: Dacia

Nová Dacia Duster (2023) | Zdroj: Dacia

Nová Dacia Duster (2023) Zdroj: Dacia

Nová Dacia Duster (2023) | Zdroj: Dacia

Nová Dacia Duster (2023) Zdroj: Dacia

Nová Dacia Duster (2023) | Zdroj: Dacia

Nová Dacia Duster (2023) Zdroj: Dacia

Nová Dacia Duster (2023) | Zdroj: Dacia

Nová Dacia Duster (2023) Zdroj: Dacia

Nová Dacia Duster (2023) | Zdroj: Dacia

Nová Dacia Duster (2023) Zdroj: Dacia

Nová Dacia Duster (2023) | Zdroj: Dacia

Nová Dacia Duster (2023) Zdroj: Dacia

Nová Dacia Duster (2023) | Zdroj: Dacia

Nová Dacia Duster (2023) Zdroj: Dacia

Nová Dacia Duster (2023) | Zdroj: Dacia

Nová Dacia Duster (2023) Zdroj: Dacia

Nová Dacia Duster (2023) | Zdroj: Dacia

Nová Dacia Duster (2023) Zdroj: Dacia

Nová Dacia Duster (2023) | Zdroj: Dacia

 Foto: Konfigurátor Dacia
Jde o třetí generaci SUV, které chce být výrazně více „cool“ než kdy dříve, ale zároveň nezapomene na to, proč si jej lidé tak oblíbili Foto: Konfigurátor Dacia
Je bílá, má 16palcová plechová kola, méně lakované nárazníky či nelakovaná zpětná zrcátka a kliky dveří. V tomto ohledu se mezigeneračně nic nezměnilo Foto: Konfigurátor Dacia
Zatímco fotek Dacií Duster vyšších výbavách Journey (městská, elegantní) a Extreme (outdoorová) je všude plno, základní linii Essential mimo konfigurátor neuvidíte Foto: Konfigurátor Dacia
19
Fotogalerie

Nová Dacia Duster zůstává jedním z nejlevnějších SUV v Česku. Čtyřválce se však cenami nepodbízí

Novinka samozřejmě stojí o něco víc než odchozí generace, ani účelně jednoduchá verze ale z nabídky nezmizela.

Nejnovější třetí generace Dacie Duster sice přijíždí zase o něco stylovější a trendy, není to však bezvýhradně na úkor výchozích schopností malého SUV, díky kterým se stal bestsellerem rumunské značky. A lze to vidět i nyní při pohledu do českého ceníku a konfigurátoru, který konečně míří na veřejnost a Dacia tímto spouští první objednávky.

Robustnost, spolehlivost a cenová dostupnost Dusteru zůstává. Kdo ctí outdoorovou praktičnost modelu, nejspíš si vystačí s výchozí výbavou Essential startující na ceně 429.900 Kč. I nová generace SUV totiž míří do prodeje v dostatečně „oholené“ specifikaci, stojící na 16palcových plechových kolech, pouze v bílém laku karoserie s úsporněji lakovanými nárazníky a nelakovanými zrcátky a klikami dveří.

Motorizace je pro základní Duster v nabídce jediná, a to předokolka s litrovým tříválcem ECO-G 100 (74 kW/100 k) na LPG spojená výhradně s manuálním šestikvaltem. Prostě vypadající exteriér nicméně klame trochu tělem. Přestože po stránce multimédií poslouží cestujícím jako displej infotainmentu jejich smartphone, standardně zaručí výbava Essential i nutnosti jako tempomat, zadní parkovací senzory nebo elektricky nastavitelná a vyhřívaná zrcátka.

Druhý stupeň výbavy Expression je rovněž dostupný pouze se základní motorizací ECO-G 100, za cenu od 469.900 nicméně přihazuje 17palcová litá kola, zadní parkovací kameru nebo 10palcový infotainment. Oblíbená čtyřkolka je zato dostupná až od třetího stupně výbavy Journey, přesněji ve spojení s mild-hybridní dvanáctistovkou TCe 130 (96 kW/130 k) a manuální šestistupňovou převodovkou od 598.900 Kč. Tady lze vypíchnout standardně třeba 18palcová litá kola, asistent pro sjezd z prudkých svahů, automatickou klimatizaci, bezklíčový přístup nebo bezdrátovou nabíječku telefonu.

Nový full-hybrid používající 1,6litrový čtyřválec s elektromotorem (104 kW/140 k) a automatickou převodovku nakonec začíná na ceně od 622.900 Kč, bez ohledu na to, zda vyberte stupeň výbavy Journey, nebo dobrodružnější Extreme – zde jsou přednostmi modulární střešní lišty nebo snadněji omyvatelné čalounění Microcloud. Doplňková výbava ve formě paketů Dusteru taky nechybí, za 8000 Kč lze vybrat třeba balíček vyhřívaných předních sedaček a volantu.

Mezigeneračně Duster dle předpokladů zdražil, starší verzi dnes seženete od 410.500 Kč, a to za vyšší stupeň Expression. Zájemci o výhodnější odchozí generaci mají přitom ještě čas. Dosavadní i nový Duster se u nás budou totiž nějakou dobu prodávat souběžně, jak zaznělo v únoru na výroční tiskové konferenci rumunské automobilky.

Nová Dacia Duster 2024: Ceny na českém trhu
Výbava Essential Expression Journey Extreme
Eco-G 100 (74 kW) 429.900 469.900 499.900 499.900
Tce 130 (96 kW) - - 536.900 536.900
Tce 130 4x4 (96 kW) - - 598.900 598.900
Hybrid 140 (103 kW) - - 622.900 622.900

Dacia Duster

Rumunské SUV Dacia Duster přesvědčuje jednoduchou, ale robustní technikou, pohonem všech kol z Nissanu X-Trail a především vstřícnou cenovou politikou. Nejlevnější verze mají pohon pouze předních kol.

Ceny • Dacia Duster na LPG • Minitest Dacia Duster 1.0 TCe • Jak se vyrábí Dacia Duster • Test Dacia Duster 1.0 TCe LPG

Doporučujeme

Články odjinud