Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč?

Početnějším rodinám zůstane levné SUV od Dacie zapovězeno. Na druhou stranu to má být i v druhé generaci stále ten Duster, který si tolik zákazníků oblíbilo.

Veřejnost s tím, na základě různých mediálních výstupů, které se opíraly i o slova manažerů automobilky, již téměř pevně počítala. O druhé generaci úspěšného SUV Dacia Duster se toho napsalo už hodně, vždy se ale počítalo také se sedmimístným uspořádáním.

Třetí řadu sedaček však nový Duster nenabídne ani za příplatek. Tato informace přichází z úst šéfa automobilky Francoise Marriotta. "Naše idea při konstruování druhé generace Dusteru byla zachovat všechny silné stránky předchůdce. Včetně velikosti platformy. Kdybychom vůz natáhli, abychom nabídli sedm míst, ztratili bychom kompaktnost i schopnosti v terénu," vysvětlil Marriotte pro AutoExpress s tím, že si je vědom humbuku kolem sedmimístného Dustera, ale můžeme na něj zapomenout.

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Krom zavrhnutí sedmimístné verze potvrdil Marriotte datum příchodu druhé generace. Poprvé ji spatříme na zářiovém autosalonu ve Frankfurtu. Novinka vyjde ze stejné platformy jako předchůdce a předpokládá se i instalace dieselové šestnáctistovky, kterou známe z Renaultů. Levnější varianty opět dostanou pohon předních kol. Za příplatek bude možné zvolit čtyřkolku.

Prohlédněte si fotogalerii současné generace, která je nejprodávanějším SUV v České republice:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků