Nová Dacia Duster bude mnohem luxusnější, unikla první fotka interiéru

Rumunská automobilka Dacia se v Evropě těší velké oblibě především díky poměru užitné hodnoty a ceny. Všechny modely toho nabídnou hodně za relativně málo peněz, takže není divu, že jich i po našich silnicích jezdí tolik. V budoucnu chce ovšem Dacia uspokojit i náročnější zákazníky, což je čím dál více patrné už nyní. Nedávno nabídku rozšířila nejen automatická převodovka, ale třeba i automatická klimatizace a další prvky, které známe z lépe vybavených vozů.

Test Dacia Duster 1.5 dCi 4x4: Naprav „chyby“

Test Dacia Duster 1.5 dCi 4x4: Naprav „chyby“

Skutečně zásadní změny se však dočkáme s příchodem druhé generace Dusteru. Na internet totiž unikla první fotka interiéru, která odhaluje multifunkční čtyřramenný volant a část palubní desky s kulatými výdechy ventilace. Do galerie jsme pro srovnání přidali i podobu současné generace.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na první fotce vidíte provedení interiéru nové generace
Dacie Duster, vpravo tu současnou

Duster by se měl postavit na modulární platformu CMF od Renaultu, díky čemuž by měla její délka narůst na 4,5 metru. Kromě standardního pětimístného provedení by měla být v nabídce i v sedmimístné verzi. S novou generací také definitivně zmizí atmosférická pohonná jednotka o objemu 1,6 litru, kterou vystřídá 0,9litrový tříválec s výkonem 66 kW (90 koní). Rozšířit by se měla i nabídka bezpečnostních a asistenčních systémů. 

Nový model by se měl s největší pravděpodobností odhalit na letošním autosalonu v Paříži, do prodeje zamíří příští rok.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Zdroj foto: 4tuning.ro

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 140 příspěvků