Dacia v posledních letech prošla dramatickou změnou identity a na produktech je to pořádně vidět. Mrkněte, jak si vede poslední přírůstek v nabídce.
Bigster je velký. Největší z celé nabídky automobilky Dacia, a tomu jsou pochopitelně uzpůsobeny i ceny. Zatímco ty pro český trh zatím nemáme, ceny pro okolní státy jsou již na světě. A s nimi i oficiální konfigurátor. Zaměřil jsem se na ceny u západních sousedů a přepočetl je dle aktuálního kurzu České národní banky.
Nejlevnější Dacia Bigster v Německu startuje lehce pod 24 tisíci eury, v korunách se tedy bavíme o zhruba 602 tisících. Jde o linii Essential, pro niž je dostupný jediný motor, a sice mild-hybridní dvanáctistovka (TCe 140/103 kW) s manuální převodovkou. Vůz má 17palcová litá kola, elektrické stahování oken, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, zadní parkovací senzory a kameru, LED denní svícení, tempomat s omezovačem rychlosti či manuální klimatizaci.
Vyšší výbava Expression začíná s motorem TCe 140 na ceně 24.990 eur (asi 628.000 Kč). Tady Němci nabídnou i čtyřkolku TCe 130 (96 kW) za 27.990 eur (asi 703.000 Kč) a zcela nový hybridní pohon Hybrid 155 se základem v atmosférické jedna-osmičce (asi 718.000 Kč).
Oproti výbavě Essential dostanete navíc třeba elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka, výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce, elektronickou parkovací brzdu, sedadlo řidiče s bederní opěrkou, LED mlhovky či dvouzónovou automatickou klimatizaci, a pro čtyřkolku také asistenta sjíždění kopců.
Výbava Journey v Německu nenabízí kombinaci s pohonem všech kol. S motorem TCe 140 a manuálem vychází na 26.840 eur (asi 674.000 Kč), případně můžete zvolit Hybrid 155 za nejméně 30.440 eur (asi 765.000 Kč). Výbava zahrnuje 18palcová kola, sedadlo spolujezdce s bederní opěrkou, 10palcový infotainment s navigací, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče, asistenta dálkových světel, indukční nabíječku telefonů či středovou konzolu s chlazenou odkládací přihrádkou.
Na vrcholu nabídky je výbava Extreme, cenový rozdíl oproti Journey je však minimální. S motorem TCe 140 stojí od 26.990 eur (asi 678.000 Kč), čtyřkolka je od 29.900 eur (asi 753.000 Kč) a hybrid začíná na 30.590 eurech (asi 768.000 Kč). Výbava už zahrnuje asistent sjíždění kopců (pro všechny motory), elektricky ovládané panoramatické střešní okno, gumové koberce vpředu, vzadu i v kufru, bezklíčové odemykání a startování, speciální čalounění sedadel, vnitřní a vnější prvky v barvě mědi či modulární střešní ližiny.
Prodej Dacie Bigster na českém trhu začne na jaře, přelom března a dubna by měl být vyhrazen i zahraniční prezentaci. Ceny pro český trh neznáme, ale je možné, že se budou od těch německých lišit více než jenom na úrovni přepočtu na jinou měnu. Německé stránky Dacie totiž uvádějí, že základní cena 23.990 eur platí pouze do konce března.
Nová Dacia Bigster: Technická data a ceny v Německu |
Motor |
TCe 140 |
TCe 130 4x4 |
Hybrid 155 |
Zdvihový objem [cm3] |
1199 |
1199 |
1799 |
Výkon [kW/min] |
103/4500 |
96/4500 |
115/- |
Točivý moment [N.m/min] |
230/2100 |
230/2250 |
neuveden |
Převodovka |
6M |
6M |
AT |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
9,7 |
11,2 |
9,7 |
Max. rychlost [km/h] |
180 |
180 |
180 |
Spotřeba WLTP [l/100 km] |
5,5 |
6,1 |
4,7 |
Délka [mm] |
4570 |
Šířka [mm] |
1813 |
Výška [mm] |
1705 |
Rozvor [mm] |
2702-2704 (4x4) |
Provozní hmotnost [kg] |
1425 |
1503 |
1494 |
Objem nádrže [l] |
50 |
55 |
50 |
Objem kufru [l] |
667/1937 |
550/1853 |
546/1851 |
Cena Essential [eur] |
23.990 |
- |
- |
Základní Expression [eur] |
24.990 |
27.990 |
28.590 |
Základní Journey [eur] |
26.840 |
- |
30.440 |
Základní Extreme [eur] |
26.990 |
29.990 |
30.590 |