Přestože většina automobilek působících v Evropě ve velkém elektrifikuje, pořád se na trhu najde spousta aut pro milovníky benzinu | Cupra Formentor VZ5 Foto: Cupra

Přestože většina automobilek působících v Evropě ve velkém elektrifikuje, pořád se na trhu najde spousta aut pro milovníky benzinu | Cupra Formentor VZ5 | Foto: Cupra

Jedním z nich je i Cupra Formentor VZ5, vrcholná varianta s pětiválcovým benzinovým motorem, která se oficiálně představila v únoru letošního roku | Cupra Formentor VZ5 Foto: Cupra

Jedním z nich je i Cupra Formentor VZ5, vrcholná varianta s pětiválcovým benzinovým motorem, která se oficiálně představila v únoru letošního roku | Cupra Formentor VZ5 | Foto: Cupra

Kdyby proběhnul tradiční ženevský autosalon, pravděpodobně by už u nás na webu vyšly alespoň první statické dojmy | Cupra Formentor VZ5 Foto: Cupra

Kdyby proběhnul tradiční ženevský autosalon, pravděpodobně by už u nás na webu vyšly alespoň první statické dojmy | Cupra Formentor VZ5 | Foto: Cupra

Jenže na Ženevu ani osobní setkání zatím nedošlo, proto musíme vzít zavděk alespoň oficiálními materiály | Cupra Formentor VZ5 Foto: Cupra

Jenže na Ženevu ani osobní setkání zatím nedošlo, proto musíme vzít zavděk alespoň oficiálními materiály | Cupra Formentor VZ5 | Foto: Cupra

Nová Cupra Formentor VZ5 se koncem června ukázala na nových fotkách i ve videích | Cupra Formentor VZ5 Foto: Cupra

Nová Cupra Formentor VZ5 se koncem června ukázala na nových fotkách i ve videích | Cupra Formentor VZ5 | Foto: Cupra

Crossover s výkonem 287 kW (390 koní), točivým momentem 480 N.m v rozmezí 2250 až 5700 otáček a pohonem všech kol řádí na okruhu Ascari, který automobilky často využívají k prezentacím nových vozů | Cupra Formentor VZ5 Foto: Cupra

Crossover s výkonem 287 kW (390 koní), točivým momentem 480 N.m v rozmezí 2250 až 5700 otáček a pohonem všech kol řádí na okruhu Ascari, který automobilky často využívají k prezentacím nových vozů | Cupra Formentor VZ5 | Foto: Cupra

Jak to vypadá, Formentor VZ5 není pro svezení na této trati úplně špatné náčiní | Cupra Formentor VZ5 Foto: Cupra

Jak to vypadá, Formentor VZ5 není pro svezení na této trati úplně špatné náčiní | Cupra Formentor VZ5 | Foto: Cupra

Možná nebude nejrychlejší, protože se svou nepochybně vyšší hmotností má do sporťáku daleko, rozhodně s ním ale bude sranda | Cupra Formentor VZ5 Foto: Cupra

Možná nebude nejrychlejší, protože se svou nepochybně vyšší hmotností má do sporťáku daleko, rozhodně s ním ale bude sranda | Cupra Formentor VZ5 | Foto: Cupra

Má totiž pohon všech kol a tzv. Torque Splitter, který nahrazuje klasický zadní diferenciál dvojicí lamelových spojek | Cupra Formentor VZ5 Foto: Cupra

Má totiž pohon všech kol a tzv. Torque Splitter, který nahrazuje klasický zadní diferenciál dvojicí lamelových spojek | Cupra Formentor VZ5 | Foto: Cupra

Torque Splitter v zatáčce posílá více síly na vnější zadní kolo (teoreticky až 100 %), což je mnohem efektivnější než ztrátové přibrzďování vnitřního kola | Cupra Formentor VZ5 Foto: Cupra

Torque Splitter v zatáčce posílá více síly na vnější zadní kolo (teoreticky až 100 %), což je mnohem efektivnější než ztrátové přibrzďování vnitřního kola | Cupra Formentor VZ5 | Foto: Cupra

Cupra Formentor VZ5 driftuje skoro jako zadokolka a podle všeho jí do driftu nemusíte pomáhat agresivnějším přenosem hmotnosti | Cupra Formentor VZ5 Foto: Cupra

Cupra Formentor VZ5 driftuje skoro jako zadokolka a podle všeho jí do driftu nemusíte pomáhat agresivnějším přenosem hmotnosti | Cupra Formentor VZ5 | Foto: Cupra

Má i speciální driftovací režim, určený pro použití na uzavřených tratích | Cupra Formentor VZ5 Foto: Cupra

Má i speciální driftovací režim, určený pro použití na uzavřených tratích | Cupra Formentor VZ5 | Foto: Cupra

Vznikne pouze 7000 kusů, z nichž 999 bude ve speciálním provedení s lakem Taiga Grey a hnědými, kůží Nappa čalouněnými sedadly | Cupra Formentor VZ5 Foto: Cupra

Vznikne pouze 7000 kusů, z nichž 999 bude ve speciálním provedení s lakem Taiga Grey a hnědými, kůží Nappa čalouněnými sedadly | Cupra Formentor VZ5 | Foto: Cupra

Kolik bude Formentor VZ5 stát, zatím nevíme, z levného kraje však nebude. Vždyť už zatím nejsilnější dostupné provedení  s motorem 2.0 TSI/228 kW stojí 1.359.900 Kč  | Cupra Formentor VZ5 Foto: Cupra

Kolik bude Formentor VZ5 stát, zatím nevíme, z levného kraje však nebude. Vždyť už zatím nejsilnější dostupné provedení s motorem 2.0 TSI/228 kW stojí 1.359.900 Kč | Cupra Formentor VZ5 | Foto: Cupra

| Cupra Formentor VZ5 Foto: Cupra

| Cupra Formentor VZ5 | Foto: Cupra

| Cupra Formentor VZ5 Foto: Cupra

| Cupra Formentor VZ5 | Foto: Cupra

| Cupra Formentor VZ5 Foto: Cupra

| Cupra Formentor VZ5 | Foto: Cupra

| Cupra Formentor VZ5 Foto: Cupra

| Cupra Formentor VZ5 | Foto: Cupra

| Cupra Formentor VZ5 Foto: Cupra

| Cupra Formentor VZ5 | Foto: Cupra

| Cupra Formentor VZ5 Foto: Cupra

| Cupra Formentor VZ5 | Foto: Cupra

| Cupra Formentor VZ5 Foto: Cupra

| Cupra Formentor VZ5 | Foto: Cupra

| Cupra Formentor VZ5 Foto: Cupra

| Cupra Formentor VZ5 | Foto: Cupra

| Cupra Formentor VZ5 Foto: Cupra

| Cupra Formentor VZ5 | Foto: Cupra

| Cupra Formentor VZ5 Foto: Cupra

| Cupra Formentor VZ5 | Foto: Cupra

| Cupra Formentor VZ5 Foto: Cupra

| Cupra Formentor VZ5 | Foto: Cupra

| Cupra Formentor VZ5 Foto: Cupra

| Cupra Formentor VZ5 | Foto: Cupra

| Cupra Formentor VZ5 Foto: Cupra

| Cupra Formentor VZ5 | Foto: Cupra

| Cupra Formentor VZ5 Foto: Cupra

| Cupra Formentor VZ5 | Foto: Cupra

| Cupra Formentor VZ5 Foto: Cupra

| Cupra Formentor VZ5 | Foto: Cupra

| Cupra Formentor VZ5 Foto: Cupra

| Cupra Formentor VZ5 | Foto: Cupra

| Cupra Formentor VZ5 Foto: Cupra

| Cupra Formentor VZ5 | Foto: Cupra

| Cupra Formentor VZ5 Foto: Cupra

| Cupra Formentor VZ5 | Foto: Cupra

| Cupra Formentor VZ5 Foto: Cupra

| Cupra Formentor VZ5 | Foto: Cupra

| Cupra Formentor VZ5 Foto: Cupra

| Cupra Formentor VZ5 | Foto: Cupra

| Cupra Formentor VZ5 Foto: Cupra

| Cupra Formentor VZ5 | Foto: Cupra

| Cupra Formentor VZ5 Foto: Cupra

| Cupra Formentor VZ5 | Foto: Cupra

| Cupra Formentor VZ5 Foto: Cupra

| Cupra Formentor VZ5 | Foto: Cupra

| Cupra Formentor VZ5 Foto: Cupra

| Cupra Formentor VZ5 | Foto: Cupra

| Cupra Formentor VZ5 Foto: Cupra

| Cupra Formentor VZ5 | Foto: Cupra

| Cupra Formentor VZ5 Foto: Cupra

| Cupra Formentor VZ5 | Foto: Cupra

| Cupra Formentor VZ5 Foto: Cupra

| Cupra Formentor VZ5 | Foto: Cupra

| Cupra Formentor VZ5 Foto: Cupra

| Cupra Formentor VZ5 | Foto: Cupra

| Cupra Formentor VZ5 Foto: Cupra

| Cupra Formentor VZ5 | Foto: Cupra

Jedním z nich je i Cupra Formentor VZ5, vrcholná varianta s pětiválcovým benzinovým motorem, která se oficiálně představila v únoru letošního roku | Cupra Formentor VZ5 Foto: Cupra
Kdyby proběhnul tradiční ženevský autosalon, pravděpodobně by už u nás na webu vyšly alespoň první statické dojmy | Cupra Formentor VZ5 Foto: Cupra
Jenže na Ženevu ani osobní setkání zatím nedošlo, proto musíme vzít zavděk alespoň oficiálními materiály | Cupra Formentor VZ5 Foto: Cupra
Nová Cupra Formentor VZ5 se koncem června ukázala na nových fotkách i ve videích | Cupra Formentor VZ5 Foto: Cupra
43
Fotogalerie

Nová Cupra Formentor VZ5 v obří galerii a videu. Driftuje skoro jako zadokolka!

Na novou pětiválcovou Cupru Formentor čekáme už od února letošního roku. Exkluzivní crossover se nyní ukazuje v obří galerii a ve videu dokonce jezdí dveřmi napřed!

Přestože většina automobilek působících v Evropě ve velkém elektrifikuje, pořád se na trhu najde spousta aut pro milovníky benzinu. Jedním z nich je i Cupra Formentor VZ5, vrcholná varianta s pětiválcovým benzinovým motorem, která se oficiálně představila v únoru letošního roku. Kdyby proběhnul tradiční ženevský autosalon, pravděpodobně by už u nás na webu vyšly alespoň první statické dojmy. Jenže na Ženevu ani osobní setkání zatím nedošlo, proto musíme vzít zavděk alespoň oficiálními materiály. A těch je už k dnešnímu dni naštěstí dost.

Nová Cupra Formentor VZ5 se koncem června ukázala na nových fotkách i ve videích, a protože lze očekávat řidičský nářez, přišlo nám škoda se o ně nepodělit. Crossover s výkonem 287 kW (390 koní), točivým momentem 480 N.m v rozmezí 2250 až 5700 otáček a pohonem všech kol řádí na okruhu Ascari, který automobilky často využívají k prezentacím nových vozů.

Jak to vypadá, Formentor VZ5 není pro svezení na této trati úplně špatné náčiní. Možná nebude nejrychlejší, protože se svou nepochybně vyšší hmotností má do sporťáku daleko, rozhodně s ním ale bude sranda. Má totiž pohon všech kol a tzv. Torque Splitter, který nahrazuje klasický zadní diferenciál dvojicí lamelových spojek, jako je tomu u nového Audi RS 3 či Golfu R.

Systém v zatáčce posílá více síly na vnější zadní kolo (teoreticky až 100 %), což je mnohem efektivnější než ztrátové přibrzďování vnitřního kola. Jak může vypadat výsledek, uvidíte v přiloženém videu. Cupra Formentor VZ5 driftuje skoro jako zadokolka a podle všeho jí do driftu nemusíte pomáhat agresivnějším přenosem hmotnosti. Však má za tímto účelem speciální driftovací režim, určený pro použití na uzavřených tratích. Vedle toho vůz nabídne i módy Comfort, Sport, Cupra, Individual a Offroad, které známe z dvoulitrové verze VZ.

Cupra uvádí, že je v případě Formentoru VZ5 exkluzivita zaručena. Vznikne totiž pouze 7000 kusů, z nichž 999 bude ve speciálním provedení s lakem Taiga Grey a hnědými, kůží Nappa čalouněnými sedadly. Kolik bude Formentor VZ5 stát, zatím nevíme, z levného kraje však nebude. Vždyť už zatím nejsilnější dostupné provedení s motorem 2.0 TSI/228 kW stojí 1.359.900 Kč.

Cupra Formentor VZ5: Základní technická data
Motor 2.5 TSI 4Drive
Zdvihový objem [cm3] 2480
Vrtání/zdvih [mm] 82,5/92,8
Válce/ventily 5/4
Největší výkon [kW/min] 287/-
Točivý moment [N.m/min] 480/2250-5700
Převodovka 7A
Zrychlení 0-100 km/h [s] 4,2
Max. rychlost [km/h] 250

Doporučujeme

Články odjinud