Nová Cupra Formentor dorazila do ČR. Zatím má jediný motor, zato ten nejlepší

Značka Cupra bere český trh útokem. Žhavou novinku v podobě modelu Formentor už koupíte i v Česku, vyjde ale dráž než mohutnější Cupra Ateca.

Formentor je vůbec první samostnaný model značky Cupra. Crossover se oficiálně představil pár dnů před letošním ženevským autosalonem, na ten ale nakonec nedošlo, navíc českým novinářům vzhledem k aktuální epidemiologické situaci nevyšla ani mezinárodní prezentace. Jak jsme uvedli nedávno, bude Cupra Formentor dostupná s celou škálou motorů včetně nafťáku, na trh však vstupuje s tím nejsilnějším a troufám si říci i nejlepším motorem nabídky – s dvoulitrem TSI o výkonu 228 kW (310 koní).

Nová Cupra Formentor detailně: Dostane i slabé motory včetně nafty o 150 koních

Nová Cupra Formentor detailně: Dostane i slabé motory včetně nafty o 150 koních

Nejsilnější Cupra Formentor přijíždí do Česka s cenou 1.334.900 Kč. Benzinový motor pohání všechna čtyři kola, řazení obstarává sedmistupňový automat DSG a výbava je opravdu bohatá. Ve standardu jsou 19palcová kola, full LED světlomety, skořepinová přední sedadla s vyhříváním, třízónová klimatizace, zadní parkovavcí senzory a kamera, 10 airbagů včetně kolenního pro řidiče a centrálního vpředu, adaptivní tempomat, digitální přístrojový štít, navigace, adaptivní tlumiče DCC či progresivní řízení.

Cupra Formentor s pětiválcem z Audi RS 3? Rudý prototyp má vážně skvělý zvuk

Cupra Formentor s pětiválcem z Audi RS 3? Rudý prototyp má vážně skvělý zvuk

Na výběr jsou pak další čtyři designy 19palcových kol za ceny od 7900 do 27.900 Kč, audio Beats (13.500 Kč), kožené čalounění Nappa (29.900 Kč), panoramatické střešní okno (34.900 Kč), polokožená skořepinová sedadla (19.900 Kč), tažné zařízení (20.900 Kč) či 360stupňový kamerový systém (12.900 Kč). Specialitou jsou brzdy Brembo s předními vrtanými kotouči o průměru 370 mm (standardní přední kotouče mají 340 mm) a třmeny lakovanými do měděného odstínu. Stojí 59.900 Kč a není možné je kombinovat s jinak standardně dodávanou dojezdovou rezervou.

Vylepšená Cupra Ateca má českou cenu. Rovných 300 koní teď vyjde o něco dráž

Vylepšená Cupra Ateca má českou cenu. Rovných 300 koní teď vyjde o něco dráž

Zajímavé je, že Cupra Formentor s nejsilnějším motorem vychází ještě o něco dráž než mohutnější Cupra Ateca. Ta v modernizovaném provedení dorazlila do Česka před pár týdny s cenou 1.279.900 Kč, oproti formentoru ale má o 10 koní nižší výkon. Zatímco u Cupry Formentor si časem budete moci vybrat klidně i plug-in hybridní pohon, ateca vždy měla pouze silné dvoulitrové TSI. Zrychlení z nuly na stovku u obou vozů zabere 4,9 sekundy, maximální rychlost však má vyšší Cupra Formentor.

Cupra Formentor vs. Cupra Ateca: Technické údaje a ceny
Model Cupra Formentor Cupra Ateca
Motor 2.0 TSI 2.0 TSI
Zdvihový objem [cm3] 1984 1984
Válce/ventily 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min-1] 228/5450-6600 221/5300-6500
Točivý moment [N.m/min-1] 400/2000-5450 400/2000-5200
Převodovka 7A 7A
Maximální rychlost [km/h] 250 247
Zrychlení 0-100 km/h [s] 4,9 4,9
Spotřeba [l/100 km] 7,7 7,3
Provozní hmotnost [kg] 1644 1626
Základní cena [Kč] 1.334.900 1.279.900
TEST BMW X6 xDrive30d: Starbucks, špinavé nohavice a příjemná jízda

BMW X6 xDrive30d

Jednou z největších premiér loňského roku bylo nové BMW X6, obří stylovka pro hordy movitých majitelů, kteří se nebojí expresivního stylu. Zkusili jsme naftový základ v podobě verze xDrive30d.

22.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 64 příspěvků
TEST Lexus LC 500 Convertible: Úžasný grand tourer a můj jeden velký problém

Lexus LC 500 Convertible

LC 500 Convertible je první kabriolet Lexus s plátěnou střechou. Vychází z osmiválcového kupé, které je samo o sobě zárukou hlubokého jízdního zážitku. Může být kabriolet ještě lepší?

20.  11.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků
První jízda s ostrým Fordem Puma ST: Už jsme si potykali, zanechal hluboký dojem

Ford Puma ST

Český Ford přivezl prvních pár kousků ostrého modelu Puma ST. Měli jsme možnost se s jedním z nich projet a nyní se podělíme o první dojmy.

16.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 52 příspěvků