Nová Cupra Formentor detailně: Dostane i slabé motory včetně nafty o 150 koních

Cupra rozjíždí výrobu nového SUV a odhaluje nové informace o velmi bohaté nabídce motorizací pod kapotou.

První samostatný model španělské sportovní značky Cupra a další ze zástupců rodu SUV-kupé již oficiálně zamířil do výroby. Se startem produkce se tak dozvídáme podrobnější informace o technice Formentoru, která nakonec přináší i hrstku překvapení, a rovněž máme k dispozici pořádnou galerii zajišťující opravdu detailní pohled na všechno důležité.

Vylepšená Cupra Ateca má českou cenu. Rovných 300 koní teď vyjde o něco dráž

Vylepšená Cupra Ateca má českou cenu. Rovných 300 koní teď vyjde o něco dráž

S nekonečnou řadou upoutávek, započatou konceptem, poté minimálně pozměněnou sériovou verzí, vývojem a testováním je už vlastně zbytečné více rozebírat design vozu. SUV na základě platformy MQB Evo zcela zapadá do dříve nastolených pravidel nejnovějších modelů značky, kdy Cupra pokračuje typickou stylizací matných laků, leskle černých dílů a měděných detailů.

Cupra Formentor: Rozměry
Délka [mm] 4450
Šířka [mm] 1839
Výška [mm] 1511
Rozvor [mm] 2680
Základní objem kufru [l] 450

O rozsáhlé nabídce motorizací jsme už dříve věděli, možná jsme ale netušili, že bude až takto rozsáhlá. Mimo očekávané čistě benzinové a plug-in hybridní jednotky tak Formentor jakožto vůbec první Cupra přijede i s naftovou motorizací. Ve výsledku bude SUV nabízeno v celkem sedmi variantách.

Slova o sportovní značce se tedy mohou trochu rozplývat, jelikož Formentor bude nabízen ve dvou kategoriích: buď v základních verzích se slabším motory, nebo v rychlých variantách, které bude označovat dodatek VZ (zkratka pro „Veloz“, španělsky „rychlý“).

Cupra Ateca je pořád nejostřejší SUV z ČR. Nadvláda už ale nemusí trvat dlouho

Cupra Ateca je pořád nejostřejší SUV z ČR. Nadvláda už ale nemusí trvat dlouho

Jako úplný základ tak představují právě diesel 2.0 TDI nebo benzinové 1.5 TSI naladěné v obou případech na 110 kW (150 k) a dostupné s manuální nebo automatickou převodovkou DSG. Do základních verzí pak spadá i silnější benzinové 2.0 TSI (140 kW/190 k) s DSG a pohonem všech kol, které ještě v nabídce doplňuje plug-in hybrid 1.4 TSI (150 kW/204 k) s DSG a pohonem předních kol.

Mezi rychlé verze VZ pak zapadá silnější plug-in hybrid 1.4 TSI (180 kW/245 k) s DSG a pohonem předních kol (motorizace známá z Octavie RS iV nebo Golfu GTE), kterému je alternativou stejně výkonné, ale čistě benzinové 2.0 TSI (180 kW/245 k) s DSG a pohonem předních kol. Vrcholem nabídky je poté Formentor VZ s motorem 2.0 TSI naladěným na 228 kW (310 k), DSG a pohonem všech kol.

Nový Seat Leon do zásuvky má českou cenu. Nabídku doplnil i tříválcový hybrid

Nový Seat Leon do zásuvky má českou cenu. Nabídku doplnil i tříválcový hybrid

Nejsilnější verze s 310 koňmi zvládne akceleraci za 100 km/h za 4,9 vteřiny a maximálně dosáhne elektronicky limitovaných 250 km/h. V závislosti na motorizacích se bude lišit i standardní výbava, kdy vrcholná verze dostane v základu i adaptivní podvozek DCC nebo posílenou brzdovou soustavu Brembo. Ostatně pak sportovní vychytávky, které najdete třeba i na poslední Cupře Ateca.

V nové palubní desce Formentoru najdete poslední trendy nutnosti jako konfigurovatelný 10,25palcový digitální přístrojový štít, 12palcový dotykový infotainment nebo ambientní osvětlení, které navíc funguje ve spolupráci s asistenčními funkcemi vozu a umí řidiče varovat světelnou signalizací.

Poprvé za volantem Škody Octavia RS iV: Eso v rukávu spořivého manažera

Poprvé za volantem Škody Octavia RS iV: Eso v rukávu spořivého manažera

Vnitřek je dále zahalen do kombinace tmavé kůže, Alcantary, tmavého broušeného hliníku a měděných detailů. Multifunkční volant má nyní větší pádla řazení a tlačítkem Cupra zvolíte jeden z jízdních režimů (Comfort, Sport, Cupra a Individual), přičemž do nejsportovnějšího režimu Cupra přejdete rychleji jeho podržením. Na středovém panelu je poté umístěno velké tlačítko pro vypnutí ESP. Nakonec lze zmínit i sportovní sedačky, které mohou být čalouněny kůží v odstínech černé nebo tmavě modré Petrol Blue.

Vstup na trh bude zprvu doménou nejvýkonnější verze Formentor VZ o síle 310 koní (228 kW), slabší motory a plug-in hybridní jednotky nastoupí později. Do prodeje v Evropě má nové SUV Cupry vstoupit již koncem října. České cenovky zatím neznáme.

Cupra Formentor: Dostupné technické údaje
Motor 2.0 TDI 1.5 TSI 2.0 TSI 1.4 TSI
e-Hybrid
1.4 TSI 
​e-Hybrid
2.0 TSI 2.0 TSI
Největší výkon [kW] 110 110 140 150 180 180 228
Točivý moment [N.m] - - - 350 -   400
Pohon 4x2 4x2 4x4 4x2 4x2 4x2 4x4
Převodovka 6M/7A 6M/7A 7A 7A 7A 7A 7A
Maximální rychlost [km/h] - - - - - - 250
Zrychlení 0-100 km/h [s] - - - - - - 4.9
Spotřeba [l/100 km] - - - - - - 8,2-9,0
Provozní hmotnost [kg] - - - - - - 1644
TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

29.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 61 příspěvků
TEST Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4x4 Black Edition: Ta nejčernější myslí jen zeleně

Toyota RAV4 Hybrid Black Edition

Současná generace Toyoty RAV4 se vzdala naftového motoru. Oblíbené SUV koupíte buď s ryze benzinovým, nebo hybridním pohonem, přičemž elektrifikovaná verze nedávno dorazil na český trh v atraktivním provedení Black Edition. Vyzkoušeli jsme tu nejlepší možnou konfiguraci.

26.  11.  2020 | Jan Mička | 81 příspěvků
TEST BMW X6 xDrive30d: Starbucks, špinavé nohavice a příjemná jízda

BMW X6 xDrive30d

Jednou z největších premiér loňského roku bylo nové BMW X6, obří stylovka pro hordy movitých majitelů, kteří se nebojí expresivního stylu. Zkusili jsme naftový základ v podobě verze xDrive30d.

22.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 64 příspěvků