Nová BMW řady M: ještě ostřejší budoucnost

Emková řada byla a je u BMW něco zvláštního. Jde o sériové modely vyšperkované o výkonnější motory a doplněné sportovnějším vzhledem. V blízké budoucnosti se rozroste o další novinky, které mají více zatopit konkurenčním Mercedes-Benzům AMG či Audi RS. Mezi nejbližší novinky patří bezesporu BMW M5, M6 CSL a M1 Coupé. Není bez zajímavosti, že emkové oddělení personálně posílil nový šéf Ulrich Bruhnke, který přešel k BMW ze stuttgartského Mercedes-Benzu, kde šéfoval divizi AMG.

Docela velké pozdvižení způsobil BMW v Ženevě svým konceptem M5. Oficiální verze sériově vyráběného modelu je sice stále v mlžném oparu, víme však, že dojde k drobným změnám na převodovce, podvozek bude o tři centimetry nižší a úpravou designu projde interiér včetně sedadel. Nové BMW M5 bude vážit 1 730 kg, což je sice o pár kilo více, než měl předchůdce, ovšem při porovnání hmotnosti a výkonu se M5 řadí na přední příčky ve své třídě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW M5 Concept

V motoru bude zlepšeno sání vzduchu a nový desetiválec o obsahu plných pět litrů bude disponovat výkonem 500 koní a točivým momentem 500 Nm. Zplodiny budou odváděny čtyřmi sportovními výfuky. Karbonová vlákna nebo keramické brzdy budete v tomto žihadle hledat marně. Důvod? Pro každodenní jízdy jsou údajně lepší ocelové brzdy, které mají delší životnost a nejsou tak drahé. Akcelerace z nuly na stovku dosáhne za 4,6 s, dvoustovku pak udělá pod 13 sekund. Na trhu se tento dravec objeví koncem letošního podzimu.

Co se týče dalších novinek řady M, kalendář je následující:

  • podzim 2004: M5
  • polovina roku 2005: M6 Coupé
  • konec roku 2006: nová M3 (předpokládem je motor 4.0 V8, 400 koní)
  • konec roku 2007: M1 s třílitrovým šestiválcovým motorem o výkonu 300 koní
  • zatím nezjištěno: Z4 M-roadster

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Špionážní fotky Z4 M-roadsteru

Další novinkou bude nabroušené BMW M6 CSL, které bude mít zhruba o dvě stě kg lehčí konstrukci (co není potřeba, ven) a bude obsahovat všechny komponenty řady M. Pod kapotou najdete desetiválec 5.5 l s výkonem 550 koní. Následovat bude BMW M3 CSL s osmiválcem 4.4 l a výkonem 440 koní.

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

dnes | Milan Lažanský | 26 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků