Nová BMW řady M: ještě ostřejší budoucnost

Nová BMW řady M: ještě ostřejší budoucnost

Emková řada byla a je u BMW něco zvláštního. Jde o sériové modely vyšperkované o výkonnější motory a doplněné sportovnějším vzhledem. V blízké budoucnosti se rozroste o další novinky, které mají více zatopit konkurenčním Mercedes-Benzům AMG či Audi RS. Mezi nejbližší novinky patří bezesporu BMW M5, M6 CSL a M1 Coupé. Není bez zajímavosti, že emkové oddělení personálně posílil nový šéf Ulrich Bruhnke, který přešel k BMW ze stuttgartského Mercedes-Benzu, kde šéfoval divizi AMG.

Docela velké pozdvižení způsobil BMW v Ženevě svým konceptem M5. Oficiální verze sériově vyráběného modelu je sice stále v mlžném oparu, víme však, že dojde k drobným změnám na převodovce, podvozek bude o tři centimetry nižší a úpravou designu projde interiér včetně sedadel. Nové BMW M5 bude vážit 1 730 kg, což je sice o pár kilo více, než měl předchůdce, ovšem při porovnání hmotnosti a výkonu se M5 řadí na přední příčky ve své třídě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW M5 Concept

V motoru bude zlepšeno sání vzduchu a nový desetiválec o obsahu plných pět litrů bude disponovat výkonem 500 koní a točivým momentem 500 Nm. Zplodiny budou odváděny čtyřmi sportovními výfuky. Karbonová vlákna nebo keramické brzdy budete v tomto žihadle hledat marně. Důvod? Pro každodenní jízdy jsou údajně lepší ocelové brzdy, které mají delší životnost a nejsou tak drahé. Akcelerace z nuly na stovku dosáhne za 4,6 s, dvoustovku pak udělá pod 13 sekund. Na trhu se tento dravec objeví koncem letošního podzimu.

Co se týče dalších novinek řady M, kalendář je následující:

  • podzim 2004: M5
  • polovina roku 2005: M6 Coupé
  • konec roku 2006: nová M3 (předpokládem je motor 4.0 V8, 400 koní)
  • konec roku 2007: M1 s třílitrovým šestiválcovým motorem o výkonu 300 koní
  • zatím nezjištěno: Z4 M-roadster

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Špionážní fotky Z4 M-roadsteru

Další novinkou bude nabroušené BMW M6 CSL, které bude mít zhruba o dvě stě kg lehčí konstrukci (co není potřeba, ven) a bude obsahovat všechny komponenty řady M. Pod kapotou najdete desetiválec 5.5 l s výkonem 550 koní. Následovat bude BMW M3 CSL s osmiválcem 4.4 l a výkonem 440 koní.

bazar

BMW 1 2
Rok výroby: 2005
Stav: 148 656 km
Cena: 160 000 Kč
BMW 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 223 602 km
Cena: 193 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2017
Stav: 7 836 km
Cena: 1 900 000 Kč
BMW X1 2
Rok výroby: 2017
Stav: 7 128 km
Cena: 1 000 000 Kč
BMW 6 3
Rok výroby: 2012
Stav: 63 755 km
Cena: 900 000 Kč
BMW 5 2,5
Rok výroby: 2005
Stav: 256 543 km
Cena: 160 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků