Nová BMW řady M: ještě ostřejší budoucnost

Emková řada byla a je u BMW něco zvláštního. Jde o sériové modely vyšperkované o výkonnější motory a doplněné sportovnějším vzhledem. V blízké budoucnosti se rozroste o další novinky, které mají více zatopit konkurenčním Mercedes-Benzům AMG či Audi RS. Mezi nejbližší novinky patří bezesporu BMW M5, M6 CSL a M1 Coupé. Není bez zajímavosti, že emkové oddělení personálně posílil nový šéf Ulrich Bruhnke, který přešel k BMW ze stuttgartského Mercedes-Benzu, kde šéfoval divizi AMG.

Docela velké pozdvižení způsobil BMW v Ženevě svým konceptem M5. Oficiální verze sériově vyráběného modelu je sice stále v mlžném oparu, víme však, že dojde k drobným změnám na převodovce, podvozek bude o tři centimetry nižší a úpravou designu projde interiér včetně sedadel. Nové BMW M5 bude vážit 1 730 kg, což je sice o pár kilo více, než měl předchůdce, ovšem při porovnání hmotnosti a výkonu se M5 řadí na přední příčky ve své třídě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW M5 Concept

V motoru bude zlepšeno sání vzduchu a nový desetiválec o obsahu plných pět litrů bude disponovat výkonem 500 koní a točivým momentem 500 Nm. Zplodiny budou odváděny čtyřmi sportovními výfuky. Karbonová vlákna nebo keramické brzdy budete v tomto žihadle hledat marně. Důvod? Pro každodenní jízdy jsou údajně lepší ocelové brzdy, které mají delší životnost a nejsou tak drahé. Akcelerace z nuly na stovku dosáhne za 4,6 s, dvoustovku pak udělá pod 13 sekund. Na trhu se tento dravec objeví koncem letošního podzimu.

Co se týče dalších novinek řady M, kalendář je následující:

  • podzim 2004: M5
  • polovina roku 2005: M6 Coupé
  • konec roku 2006: nová M3 (předpokládem je motor 4.0 V8, 400 koní)
  • konec roku 2007: M1 s třílitrovým šestiválcovým motorem o výkonu 300 koní
  • zatím nezjištěno: Z4 M-roadster

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Špionážní fotky Z4 M-roadsteru

Další novinkou bude nabroušené BMW M6 CSL, které bude mít zhruba o dvě stě kg lehčí konstrukci (co není potřeba, ven) a bude obsahovat všechny komponenty řady M. Pod kapotou najdete desetiválec 5.5 l s výkonem 550 koní. Následovat bude BMW M3 CSL s osmiválcem 4.4 l a výkonem 440 koní.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků