V rámci mezinárodní prezentace nám BMW ukazuje nová „emka“ zvenku i zevnitř na dalších fotkách.
Za volanty nových BMW M3 a M4 se již dostali první zahraniční novináři. Než ale ostré „baworáky“ přijedou na český trh, chvilku si počkáme. Čekání tak automobilka zkracuje alespoň obsáhlou galerií sedanu i kupé v nejsilnější specifikaci Competition, a to v opravdu zajímavých barevných kombinacích.
Že umí novinky jezdit bokem, to dokazuje BMW na nových fotkách hned několikrát. Aby taky ne, když pod kapotou sedanu M3 i kupé M4 pracuje dvakrát přeplňovaný řadový šestiválec o objemu 3,0 litru, který v základní specifikaci kombinované s manuální šestistupňovou převodovkou a pohonem jen zadních kol produkuje 480 koní (353 kW) a 550 N.m točivého momentu. Výchozí verze M3 i M4 tak zvládnou zrychlení z nuly na 100 km/h za 4,2 vteřiny.
V případě verze Competition se výkon a točivý moment řadové šestky zvyšuje na 510 koní (375 kW) a 650 N.m, výhradně už nastupuje osmistupňová automatická převodovka M Steptronic, zatímco pohon zadních kol zůstává. Sprint na 100 km/h zvládnou oba vozy v tomto naladění za 3,9 sekundy. Maximální rychlost je pak u všech variant M3 a M4 limitovaná na 250 km/h, s volitelným M Driver's paketem lze nicméně omezovač posunout na 290 km/h.
U verzí Competition uvede BMW přibližně od léta 2021 také varianty s pohonem všech kol xDrive, a to s již známým systémem, který umožní režimem 2WD odpojit pohon předních kol a kompletně vypnout stabilizaci. Tyto modely dostanou vpředu 19palcová a vzadu 20palcová kola, na rozdíl od standardních 18 palců vpředu a 19 palců vzadu.
Obsáhlejší info o technice a vylepšení nových generací M3 a M4 jsme přinesli během světové premiéry. První cenovky už české zastoupení zveřejnilo, včetně technických dat (níže v tabulce). Uvedení praktičtější M3 Touring čekejte někdy v roce 2022, ještě předtím se ale dočkáme i otevřené M4 Cabrio.
BMW M3, M3 Competition, M4 a M4 Competition: Technická data a české ceny |
Model |
BMW M3 |
BMW M3 C |
BMW M4 |
BMW M4 C |
Motor |
3.0 biturbo |
3.0 biturbo |
3.0 biturbo |
3.0 biturbo |
Zdvihový objem [cm3] |
2993 |
2993 |
2993 |
2993 |
Válce/ventily |
6/4 |
6/4 |
6/4 |
6/4 |
Pohon |
2WD |
2WD |
2WD |
2WD |
Největší výkon [kW/min] |
353/6250 |
375/6250 |
353/6250 |
375/6250 |
Točivý moment [N.m/min] |
550/2650-6130 |
650/2750-5500 |
550/2650-6130 |
650/2750-5500 |
Převodovka |
6M |
8A |
6M |
8A |
Max. rychlost [km/h] |
250(290) |
250(290) |
250(290) |
250(290) |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
4,2 |
3,9 |
4,2 |
3,9 |
Komb. spotř. [l/100 km] |
10,8 |
10,2 |
10,8 |
10,2 |
Provozní hmotnost [kg] |
1780 |
1805 |
1775 |
1800 |
Cena M3 [Kč] |
2.233.400 |
- |
- |
- |
Cena M3 Comp. [Kč] |
- |
2.340.000 |
- |
- |
Cena M4 [Kč] |
- |
- |
2.273.700 |
- |
Cena M4 Comp. [Kč] |
- |
- |
- |
2.380.300 |
Od jara 2021 bude pro verze Competition dostupný i pohon všech kol xDrive |