Nová Avia jde do výroby! Do detailu jsme prohlédli novinku a montážní linku

V Přelouči startuje výroba modernizovaného provedení D120.

Společnost Czechoslovak Group, která je od loňského roku novým vlastníkem Avie, nastartovala výrobu modelu D120 po faceliftu. Výroba se během letoška postupně přesunula z pražských Letňan do Přelouče, kde jsme dostali příležitost si novinku u montážní linky prohlédnout.

„Slavnostním otevřením automobilky jsme zakončili první etapu oživení tradiční značky AVIA, kterou jsme zahájili v minulém roce koupí podniku od indických vlastníků. Automobilka v České republice čtyři roky nevyráběla, proto bylo potřeba ji od základů kompletně znovu vybudovat. Sice už máme zkušenosti s kopřivnickou Tatrou, kterou jsme převzali rovněž v těžké situaci a dokázali jsme ji postavit na nohy, podstatný rozdíl ale spočívá v tom, že Tatra nikdy, na rozdíl od Avie, nepřestala vyrábět. Právě produkci TATRA TRUCKS bude AVIA Motors s vozy do hmotnosti 12 tun skvěle doplňovat,“ řekl Jaroslav Strnad, majitel holdingu CZECHOSLOVAK GROUP.

Oproti dříve vyráběnému provedení bude mít modernizované provedení Avie jinou příď. Změněný je panel pod čelním oknem, na kterém je uprostřed lesklého plastového dílu zvětšené logo značky. Zásadní proměny doznal také nárazník.

Český autoprůmysl má za sebou další rekordní pololetí. Nejvíc roste Tatra

Český autoprůmysl má za sebou další rekordní pololetí. Nejvíc roste Tatra

Otvor pro přístup chladicího vzduchu k motoru kryje voštinová mřížka a po stranách je šestice kruhových světlometů. Staré provedení mělo sdružená trojúhelníková světla ještě nad nárazníkem.

Ostatní plechové části, včetně dveří, zůstaly nezměněné. Vůz bude pohánět čtyřválcový motor Cummins se zdvihovým objemem válců 4462 cm3 a maximálním výkonem 152 kW (207 koní). Motor, který je spojený se šestistupňovou manuální převodovkou ZF, plní normu Euro 5. V současnosti se již ale nabíhá výroba verze Euro 6, která se bude nabízet v České republice a dalších trzích.

Příběhy tří tatrováckých Prezidentů: Nejúspěšnější je ten poslední

Příběhy tří tatrováckých Prezidentů: Nejúspěšnější je ten poslední

Výrobu původních Avií D120 ukončila indická firma Ashok Leyland na konci července 2013. Od té doby se v Avii vyráběly pouze náhradní díly. Typ D120 Avia vyráběla od počátku tisíciletí. Například kabina, která dodnes vypadá poměrně moderně, je dílem specialistů firmy Daewoo. Ta v té době letňanskou továrnu vlastnila. V posledních deseti letech pak byla Avia v majetku zmíněné indické firmy Ashok Leylands.

V přeloučské fabrice plánují do konce letošního roku vyrobit 90 vozů. Příští rok by měla výroba stoupnout na 360 až 400 vozů. Maximální kapacita činí 1 200 aut ročně. Značka má k dispozici 13 dealerů v Česku a na Slovensku, kam první kousky poputují. V budoucnu chtějí noví majitelé připravit i elektrický pohon.

Podívejte se na kompletní fotogalerii a detailní informace z představení vozu a výrobních prostor:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 38 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků