Nová auta v Monaku: Dacia plus 83 procent, celkově vládne Audi

Podle serveru BSCB se počty registrovaných nových aut v tomto ministátě na Azurovém pobřeží sice dají počítat na prstech několika set rukou, ale co do vynaložených financí vydají za menší zemi.
Nová auta v Monaku: Dacia plus 83 procent, celkově vládne Audi

Monako patří mezi šťastné státy, kde počty nových aut i letos v porovnání s loňskem stoupaly – asi o devět procent.

Vloni prvním šesti měsícům kralovala značka Mercedes-Benz, následovaná německým rivalem Audi (Audi bylo nejúpěšnější za celý rok 2012). Letos je po polovině roku na čele opět Audi s 221 auty (a nárůstem o více než 29 procent). Mercedes je s odstupem se 184 kusy na druhém místě. Co do procent má Audi 15,7 % knížecího trhu, Daimler si ukousl 13,1 %.

S 96 novými sporťáky a SUV je na bronzové příčce Porsche (6,8 %) a 1,5 km2 tohoto státu pro Porsche znamená ve světě nejrychleji rostoucí trh!

Na čtvrtém místě je BMW, na páté příčce Volkswagen (ten si pohoršil o 4 procenta proti roku 2012), šesté Mini se propadlo dokonce o 18 procent!

Sedmá Toyota vyskočila o procent 25, osmý Land Rover o 20 a devátý Fiat o neuvěřitelných 50 procent. Desátou příčku si vybojovalo se 46 novými vozy Ferrari (a růstem o 28 %) – vloni končilo jedenácté.

Z prestižních značek se do první patnáctky dostal ještě Bentley. Britská značka v Monaku prodala 26 aut (celkově 13. místo). Pro Aston Martin je prvních šest měsíců roku 2013 šťastným obdobím. Prodeje vyrostly v porovnání s loňským prvním pololetím o zázračných 317 procent. V absolutních číslech se jednalo o 25 vozů.

O šest míst (z 32. na 26.) si letos polepšil Rolls-Royce, Maserati pokleslo sice o 4 příčky na 28. pozici, ale vylepšilo statistiky registrací o 14 %. Dacia, podle reklamních spotů nejrychleji rostoucí značka v Evropě, si polepšila o 83 procent a skončila v Monaku na 23. místě.

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků