Nová auta letos zdraží až o 10 %. Na vině přitom není jen pandemie koronaviru

45 komentářů

Anna1
22. května • 20:07

Ahoj
moje horké fotky jsou tady ..
http://69chat.club
uživatelské jméno Anna69))

Karlos
22. května • 12:18

nevím proč tady půlka lidí řeší Japonce apod.
Důvod zdražení je jasný, je to nová diktatura nebo církev (nazvěte si to jak chcete) zvaná EU, která šíří nesmyslnou a zhoubnou ideologii.
-kvůli EU musí mít auta nesmyslné asistenty
-kvůli EU musí mít diesely SCR a benzíny OPF
-kvůli EU musí automobilky cpát prachy do elektroaut
-kvůli EU musí automobilky plati pokuty za CO2
A to prostě všechno stojí peníze a nikdo vám to zadarmo nedá.Proč se neřeší zaoceánské lodě, které jsou nejhorší svinstvo ze všecho, proč se neřeší kamionová doprava, proč se prostě neřeší, že se do EU dováží miliony tun zboží (převážně z východu), které lze produkovat v EU, tedy je zbytečné pálit mazut v těch lodích. Musíme mít značkové jeany, které se sem dovezou celkem za 10 USD a pak prodávají za 100USD, jen protože mají ten správný nápis? Nikoho nenapadne, že za 100USD se bez problému ušijou v CZ? Nebo že se v rámci EU převáží miliony tun komodit ze země do země. Fakt musíme dovážet brambory, mrkev, jablka, maso, mléčné výrobky, atd. zkrátka potraviny,, které se vždy proukovaly tady? Odpověď je ano musíme, protože EU řídí pár hajzlů, kterým jde o vlastní prospěch.

Allamarein
22. května • 18:08

Chlapče, ty jsi dobře mimo realitu.

Petr
23. května • 17:11

V této diskusi jsi za tupého dementa, který je úplně mimo, pouze ty, chlapče.

Charouz
22. května • 12:33

Konečně z 99,9% rozumný názor.
To čím ta půlka, co řeší japonská auta, jezdí ponechám stranou.

Ota
22. května • 10:06

podle analytiku mimo automobilky to vypada spis na -25% a mozny konec nekterych automobilek. Nissan treba v evrope uplne konci

Ja
22. května • 9:46

Ceny muzou zvednout treba o 50% , zalezi jestli to bude nekdo kupovat. A kdyz ne tak ceny pudou supem dolu.

22. května • 9:42

Až příjde druhá vlna covid-19 asi v létě, tak automobilky neprodají ani ventilky do kol.

zapšklá osvč socka
22. května • 13:13

Kéž by! 3-[

Allamarein
22. května • 7:33

Auta jsou čím dál dražší, ale že by aspoň za tu cenu byla funkční a dotažená, to ne. Příkladem nám může být aktuální problém koncernu VW se softwarem u všech letošních nových modelů. O to horší, že se týká zrovna modelů v klíčové nižší střední třídě.

fhmates
22. května • 5:31

se tímhle snaží vyprovokovat odbyt?fakt buzeranti.obyčejní lidi si nové nekoupí a neobyčejným je to jedno

mve
21. května • 21:58

Blahé paměti podobné prohlášení si pamatuji z doby před krizí v roce 2008. No a jak to pak šlo. V těhle vyjádřeních nikdo nezohledňuje roli poptávky. Jako kdyby se auta kupovala konstantně, ať je situace ve světě jakákoliv.

king014
21. května • 21:32

tohle velmi rychle vyřeší trh, jinak celkem zajmavá položka v ceně káry jsou náklady na marketing a v tomhle zrovna Toyota celkem vyniká, prostě prostor na výrazné úspory je

Hrd
21. května • 20:13

Tihle rádoby ekonomové si neustále vymýšlejí důvody, proč se to či ono (vlastně nejlíp všechno) musí zdražit. Proč by klesala koruna, když se za koronakrize necestovalo a tudíž se nenakupovalo Euro. Proč by se měla zdražovat auta, kterých je nadvýrobou vyrobeno tolik, že stojí na letištích... Když mnoho lidí přišlo (a přijde) o práci, nebo jsou doma na 60 - 80 % platu? Tohle třicet let trvající neustálé lhaní o nutnosti tady narazilo hlavou o zeď. Páni znalci, už na základce nás učili, že v tržním prostředí určuje ceny poptávka. Tohle ale asi není tržní hospodářství. Tohle je jedna velká zlodějina řízená několika nejbohatšími psychopaty a podporovaná debilními "ekonomy" a novináři. Jestli zdraží, tak jim na to nasrat. Jako to zkoušeli s vejci, máslem, zeleninou. Ať si to nabouchají za trenky. Uvidíme, kdo to dýl vydrží. Jen aby pak ty auta nenahrnuli do moře, jako to dělali s mlékem, aby udrželi vysoké ceny.

homer
22. května • 8:14

ted mame v prumeru patnactilety auta a tak to v poklidu dotahnem treba na dvacetilety, na nas si holenkove neprijdete

Marco Polo
21. května • 19:34

Začíná poslední dělostřelecká fáze: bububu, bude draho. Jestli ani toto nepomůže, tak se bude muset zlevňovat. A ne o 10%, ale o mohem více. :-D

ZZahradník
22. května • 14:11

Prý už chodí zákazníci a ptají se na slevy 40%. To bude ještě zajímavé B-]

Michal
21. května • 18:28

Emisní systémy,mildhybrid pomalu v základu, povinná výbava a růst platů a nákladů všude to vše asi nikdo nemůže očekávat slevnění.

.
21. května • 19:01

Tak v článku exhibující Toyota má ty hybridy už dlouhé roky a akorát je zdražuje, přestože třeba baterie za tu dobu dramaticky zlevnily. Já jim to nevyčítám, ať si to nabízí za ceny, jaké chtějí, ale když mohla být RAV4 hybrid minulé generace (včetně cla 10%) o 100tis levnější než ta stávající (bez cla 10%), tak je jasné, že prostor pro zlevnění mají obrovský. Ať nám tady tedy nevěší bulíky na na nos. Připomínají mi developery s tím jejich kupujte byty teď hned, nebudou...

Charouz
22. května • 8:56

Evropská auta jsou tak rok od roku dražší a žádné clo tady není.

.
22. května • 14:00

Na japonská teď taky žádné clo není a jsou dražší i přesto, že předtím bylo.

Charouz
22. května • 8:55

Je třeba se dobře podívat, co všechno se za nárůstem ceny skrývá. Pohonné jednotky, výbava atd.

.
21. května • 17:50

Prý: "Růst cen je opravdu nevyhnutelný,“ uvedl ČTK ředitel zastoupení Toyota a Lexus Martin Peleška."
Já si pamatuju, že když bylo zrušeno clo 10% na auta dovezená z Japonska, tak zlevnila snad Toyota? Ne, naopak o 10% zdražila. Taky si pamatuju, že když koruna zpevnila z 27 Kč na 25 Kč, tak se taky nezlevňovalo, spíš naopak.
Koneckonců, ať si teď uprostřed krize zdraží, jak chtějí, ale s prodejem ať pak moc nepočítají.

petr r. (petrumr)
21. května • 18:55

u toyoty se ti to vrátí a ještě má nejbohatší bezpečnostní výbavu kde u konkurence si za to musíš připlatit 250tkč.

petr r. je blb
21. května • 20:59

blábol týdne ..:-D:-D:-D

.
21. května • 19:04

Třeba ale hlídání mrtvého úhlu mají jen v nejvyšší výbavě a do jakékoliv z nižších (tedy ani do té druhé nejdražší) nejde přidat. To moc bezpečnostní není, resp. to vyjde sakra draho!

TT
21. května • 22:07

S vysokymi cenami Toyoty si na zlej adrese B-]
Cena diesla v automatike je porovnatelna s cenou benzinoveho hybrida od Toyoty. To znamena, ze Toyota dava zakaznikovi spalovak v automatike a ako bonus navyse pridava:
- hybridnu bateriu
- dva elektromotory
- riadiacu jednotku
a minimalne 10x nizsi smog (NOx).
Plus spalovak Toyoty (Dynamic Force 2.0/2.5) je premiovy v nepremiovom segmente:
- ma kombinovany priamy a nepriamy vstrek
- elektronicky riadene vstrekovanie/chladenie/mazanie
- sedla ventilov pokovovane laserom, atd.
Plus kompletna sada 6 asistentov vcetne adaptivneho tempomatu uz od zakladu.

.
21. května • 22:29

Porovnávám cenu RAV4 minulé a aktuální generace a zdražení je značné (i když baterie zlevnily a clo 10% bylo zrušeno), mezigenerační zlepšení je přitom marginální. Porovnávám RAV4 s CRV hybrid od Hondy, která je levnější a přitom jízda je v ní ve srovnání s žebřiňákem od Toyoty daleko, daleko prémiovější. Jediné, co je na Toyotě prémiové je marketing, který lidem natloukl do hlavy, že je to KVALITA a že si tedy musí připlatit a trpět (kdo chce i přijatelnou kvalitu interiéru a jízdy, musí vytlačit další cca 300tis a brát Lexus).

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
TT
21. května • 23:31

- clo neries, vacsina modelov sa vyraba v Europe
- RAV4 tiez neries, medzigeneracne narastla, na jej miesto prisla lacnejsia C-HR
- CRV je mozno lacnejsia, ale Jazz Hybrid je drahsi ako Yaris
- jazda s CRV na dialnici je horsia (spalovak huci pri zatazi), okrem toho, s RAV4 jazdis za 6l, s CRV za 7l, teren je tiez lepsi s RAV4
- kvalitu Toyoty nerobi marketing
- kazdy nech si vyberie svoje, nikto ta nenuti "trpiet" v Toyote

.
22. května • 0:04

OK, vyvrátím všechny argumenty:
- RAV4 hybrid dovážená do ČR se vyrábí v Japonsku
- RAV4 je mezigeneračně zcela stejná (dálka 4,6 m)
- jízda v RAV4 je horší za všech okolností, spalovák má nulové odhlučnění a eCVT ho vytáčí jako splašená (efekt vysavače), je otázka, jestli o pár deci nižší spotřeba ve srovnání s Hondou za takové utrpení stojí, terén bude asi dost podobný, Honda má klasický kardan a cosi jako Haldex.
- kvalitu Toyoty dělá marketing, který lidem natloukl do hlavy, že kvalita a spolehlivost je totéž
- ještě aby mě do Toyoty někdo nutil...
a přidám další:
- Toyota má absurdní výbavové nedostatky (např. v RAV4 není výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce a to ani v nejvyšší výbavě za 1,2 mil Kč)
- Infotainment je úplně mimo chápání (teď teda s velkou pompou plno let za konkurencí alespoň doplnili AndroidAuto)
- celkově ta auta působí tak nějak divně ošizeně a nedotaženě (příklad: LED světla bez jakýchkoliv přídavných funkcí v roce 2020 běžných, tažné jako v 90tý letech (žádné výklopné), co jsem nepochopil je, že SUV, kde je vzadu elektromotor, tedy žádný kardan a ve středovém tunelu je tak spousta místa, vláčí střední díl výfuku podivně nízko nad zemí, což dramaticky zhoršuje přechodový úhel, zavazadlový prostor vyložený jakýmsi hnusným plastem na úrovni Dacie, který se okamžitě poškrábe a takových věcí jsou tam spousty).
Toyoty jsou prostě takové japonské Dacie, akorát nám je tu nabízejí za nesmyslné peníze (a když už jsi argumentoval tím motorem, tak i Dacia sdílí stejný motor s Mercedesem)
;-)

Znalec
23. května • 21:45

Toyota ako dacia - tak to sadlo! :-)Pravda pravdivá, Toyota je naleštený prd, štandardne dve generácie za konkurenciou.A kvalita?Dnes už aj blby Renault ponuka lepšie záruky ako Toyota - ta bola nadštandard tak do 1993

Charouz
22. května • 8:47

Vycházíš z vlastních zkušeností, nebo jen recenze a JPP. Máme tuhle RAV ( a ještě C-hr, Avensis)v plné palbě v hybridu doma. Ač o tom všichni mluví, žádný vysavačový efekt jsem ještě neobjevil. Proti předchozímu modelu spotřeba o 2 litry nižší (6/100) a to nejezdíme na spotřebu. Předjet kohokoliv na dálnici nebo mu ujet není problém. Nějaký přechodový úhel na podvozku mne netrápí - není to Hilux ani Land cruiser. Plasty v kufru mne rovněž netrápí - pokud tam budu vozit jen nákup nebo tašky, tak se jim nic nestane. Když tam budu vozit cihly, tak je jedno jaký plast tam je. Čím levnější, tím líp. A světla? Co bys od nich ještě očekával? Výškově stavitelná sedačka spolujezdce? V životě jsem nic takového nepotřeboval. A infotainment ? Rádio hraje, navigace funguje, na Facebook, Messenger, e-mail a další podružné věci mám telefon a tablet.

.
22. května • 11:47

Jinak mám-li reagovat konkrétně, tak vysavačový efekt mi u stávající generace připadal horší než u minulé, při sebemenším přidání plynu (i při běžné jízdě v rámci provozu) to bylo dost nepříjemné (možná má aktuální (i) přímovstřikový motor horší zvuk než ten starší). To auto je prostě extrémně neodhlučněné a to včetně podvozku, který je i na poměrně balonových kolech pozoruhodně nepohodlný (zvláštní kombinace nepohodlí a neagility). Pokud jde o ten střední díl výfuku vypíčený pod autem, tak jasně, nemusí to být problém, ale ilustruje to přístup výrobce ke konstrukci jako takové, určitě ho mohli integrovat lépe, kdyby chtěli. Stejně tak tažné, dneska už je přece běžné výklopné. Zavazadlový prostor očekávám čalouněný, není to Hilux, jak píšeš.
Třešnička na dortu je potom naprostá nekonfigurovatelnost a některé prvky až v nejvyšší výbavě (jinými slovy, chcete líp svítící světla (mimochodem nikdo neřekne o kolik líp), musíte si připlatit kožené sedačky a strpět chromované vnější kliky, to je přece absurdní.

Charouz
22. května • 12:27

Tak schválně, v ravce na dálnici jsem naměřil hlučnost 56 dB. A strpět chromovanou masku a lišty jak z čínského plagiátu u VW koncernových vozů , BMW,MB nebo PSA se ti líbí? Nebo chceš říct, že u jiných značek si objednáš základní výbavu a k tomu nakonfiguruješ to nej co nabízí?

.
22. května • 12:40

No každopádně i ta (taky nekonfigurovatelná) Honda má ty výbavy poskládané líp. 56 dB? No hezké číslo a co s ním?

Charouz
22. května • 19:23

Co s ním? Nepsal jsi, že ravka je hlučná?

.
22. května • 19:54

No to teda je. V kontextu aut za 1 mil. V kontextu aut za 300tis je OK.
Ale to absolutně číslo nic neříká, protože je odvislé asi od bambilionu parametrů, bez nich je to jen takový výkřik... ;-)

.
22. května • 11:31

Ale jo, tak pro nenáročné uživatele, kteří jsou na "zvyklí", proč ne. Jinak vycházím samozřejmě z vlastní zkušenosti, které se (jaká to náhoda) shodují i s většinou recenzí. Já se nemůžu zbavit dojmu, že v Toyotě člověk dostává kvalitu jízdy uzpůsobenou americkému trhu, ovšem za pořádně mastné evropské ceny.

TT
22. května • 0:18

No comment

.
22. května • 0:18

A zapomněl jsem na tragický losí test RAV4, kde lidem důrazně doporučili auto nekupovat dokud to výrobce nenapraví, zatímco CRV s daleko pohodlnějším podvozkem měla losí test bez problému.

Hustodrak
21. května • 22:24

Chci hlídání mrtvého úhlu. O adaptivní tempomat nestojim

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Charouz
22. května • 7:15

Hlídání mrtvého úhlu je dobrá věc, ale především pro ty, kteří bez signalizace nejsou schopni sami sledovat provoz ve zpětném zrcátku.

Karlos
22. května • 12:07

ukazuješ pouze svoji hloupost.
Ano, obejdu se bez toho, začínal jsem na SK125L. Ta viděla elektroniku, když jsem tam dal rádio s CD. Kouknu do zrcátka, dám blinkr, zahajuji manévr, stále koukám do zrcátka, zda něco nevyjede z mrtvého úhlu, když jo jedu zpátky...atd. Ale prostě tam tu sekundu mrtvý úhel máš, a ten co jede za tebou se může leknout (už jen toho blinkru), a průser je na světě.
Tohle je jediný z asistentů, který má reálný přínos pro aktivní bezpečnost, protože tě upozorní ještě předtím než dáš blinkr kontrolkou v zrcátku, v momentě, kdy dám blinkr zapípá.Ostatní hovadiny typu ACC a lane asist nefungují, dávají lidem falešný pocit, že se nemusí věnovat řízení. Vím o čem mluvím, kvůli ACC (které na mě začlo pípat, až když sem měl brzdový pedál na podlaze) jsem už měl malý ťukanec.
A lane asist teď v novém GOLFu 8, to je taky radost, každouchvíli to držkuje, že mám jet ve prostřed pruhu, ikdyž samozřejmě jedu. Nebo ještě lépe, že mám dát ruce na volant, jenom protože když jedu rovně, tak prostě necukám volantem.

Ptr078
22. května • 19:22

Absolutne suhlasim, ale mrtvy uhol skoro vsetci miesaju vo vybavach s uplnymi hlupostami, i ked by to mohol byt v dnesnej dobe standard aj v nizsej strednej

Charouz
22. května • 12:17

Neukazuji. Asistent mrtvého úhlu máme jenom v jednom ze 3 aut a považ, nemám s tím problém. Jsem totiž zvyklý z daleko většího auta neustále sledovat levou a pravou stranu a blinkry dávat v dostatečném předstihu. PS: okoukal jsem že v mých autech asistenty fungují spolehlivě. Ať už se jedná o automatická světla, Lane asistent včetně korekce řízení, brzdový asistent atd. Holt sis asi nevybral značku, která to má vychytané.

Doporučujeme

Články odjinud