Nová auta letos zdraží až o 10 %. Na vině přitom není jen pandemie koronaviru

.  |  21. 05. 2020 17:50

Prý: "Růst cen je opravdu nevyhnutelný,“ uvedl ČTK ředitel zastoupení Toyota a Lexus Martin Peleška."
Já si pamatuju, že když bylo zrušeno clo 10% na auta dovezená z Japonska, tak zlevnila snad Toyota? Ne, naopak o 10% zdražila. Taky si pamatuju, že když koruna zpevnila z 27 Kč na 25 Kč, tak se taky nezlevňovalo, spíš naopak.
Koneckonců, ať si teď uprostřed krize zdraží, jak chtějí, ale s prodejem ať pak moc nepočítají.

Odpovědět  |   | 

u toyoty se ti to vrátí a ještě má nejbohatší bezpečnostní výbavu kde u konkurence si za to musíš připlatit 250tkč.

Odpovědět  |   | 
.  |  21. 05. 2020 19:04

Třeba ale hlídání mrtvého úhlu mají jen v nejvyšší výbavě a do jakékoliv z nižších (tedy ani do té druhé nejdražší) nejde přidat. To moc bezpečnostní není, resp. to vyjde sakra draho!

Odpovědět  |   | 
TT  |  21. 05. 2020 22:07

S vysokymi cenami Toyoty si na zlej adrese
Cena diesla v automatike je porovnatelna s cenou benzinoveho hybrida od Toyoty. To znamena, ze Toyota dava zakaznikovi spalovak v automatike a ako bonus navyse pridava:
- hybridnu bateriu
- dva elektromotory
- riadiacu jednotku
a minimalne 10x nizsi smog (NOx).
Plus spalovak Toyoty (Dynamic Force 2.0/2.5) je premiovy v nepremiovom segmente:
- ma kombinovany priamy a nepriamy vstrek
- elektronicky riadene vstrekovanie/chladenie/mazanie
- sedla ventilov pokovovane laserom, atd.
Plus kompletna sada 6 asistentov vcetne adaptivneho tempomatu uz od zakladu.

Odpovědět  |   | 
Hustodrak  |  21. 05. 2020 22:24

Chci hlídání mrtvého úhlu. O adaptivní tempomat nestojim

Odpovědět  |   | 
Charouz  |  22. 05. 2020 07:15

Hlídání mrtvého úhlu je dobrá věc, ale především pro ty, kteří bez signalizace nejsou schopni sami sledovat provoz ve zpětném zrcátku.

Odpovědět  |   | 
Karlos  |  22. 05. 2020 12:07

ukazuješ pouze svoji hloupost.
Ano, obejdu se bez toho, začínal jsem na SK125L. Ta viděla elektroniku, když jsem tam dal rádio s CD. Kouknu do zrcátka, dám blinkr, zahajuji manévr, stále koukám do zrcátka, zda něco nevyjede z mrtvého úhlu, když jo jedu zpátky...atd. Ale prostě tam tu sekundu mrtvý úhel máš, a ten co jede za tebou se může leknout (už jen toho blinkru), a průser je na světě.
Tohle je jediný z asistentů, který má reálný přínos pro aktivní bezpečnost, protože tě upozorní ještě předtím než dáš blinkr kontrolkou v zrcátku, v momentě, kdy dám blinkr zapípá.

Ostatní hovadiny typu ACC a lane asist nefungují, dávají lidem falešný pocit, že se nemusí věnovat řízení. Vím o čem mluvím, kvůli ACC (které na mě začlo pípat, až když sem měl brzdový pedál na podlaze) jsem už měl malý ťukanec.
A lane asist teď v novém GOLFu 8, to je taky radost, každouchvíli to držkuje, že mám jet ve prostřed pruhu, ikdyž samozřejmě jedu. Nebo ještě lépe, že mám dát ruce na volant, jenom protože když jedu rovně, tak prostě necukám volantem.

Odpovědět  |   | 
Charouz  |  22. 05. 2020 12:17

Neukazuji. Asistent mrtvého úhlu máme jenom v jednom ze 3 aut a považ, nemám s tím problém. Jsem totiž zvyklý z daleko většího auta neustále sledovat levou a pravou stranu a blinkry dávat v dostatečném předstihu. PS: okoukal jsem že v mých autech asistenty fungují spolehlivě. Ať už se jedná o automatická světla, Lane asistent včetně korekce řízení, brzdový asistent atd. Holt sis asi nevybral značku, která to má vychytané.

Odpovědět  |   | 
Ptr078  |  22. 05. 2020 19:22

Absolutne suhlasim, ale mrtvy uhol skoro vsetci miesaju vo vybavach s uplnymi hlupostami, i ked by to mohol byt v dnesnej dobe standard aj v nizsej strednej

Odpovědět  |   | 
.  |  21. 05. 2020 22:29

Porovnávám cenu RAV4 minulé a aktuální generace a zdražení je značné (i když baterie zlevnily a clo 10% bylo zrušeno), mezigenerační zlepšení je přitom marginální. Porovnávám RAV4 s CRV hybrid od Hondy, která je levnější a přitom jízda je v ní ve srovnání s žebřiňákem od Toyoty daleko, daleko prémiovější. Jediné, co je na Toyotě prémiové je marketing, který lidem natloukl do hlavy, že je to KVALITA a že si tedy musí připlatit a trpět (kdo chce i přijatelnou kvalitu interiéru a jízdy, musí vytlačit další cca 300tis a brát Lexus).

Odpovědět  |   | 
TT  |  21. 05. 2020 23:31

- clo neries, vacsina modelov sa vyraba v Europe
- RAV4 tiez neries, medzigeneracne narastla, na jej miesto prisla lacnejsia C-HR
- CRV je mozno lacnejsia, ale Jazz Hybrid je drahsi ako Yaris
- jazda s CRV na dialnici je horsia (spalovak huci pri zatazi), okrem toho, s RAV4 jazdis za 6l, s CRV za 7l, teren je tiez lepsi s RAV4
- kvalitu Toyoty nerobi marketing
- kazdy nech si vyberie svoje, nikto ta nenuti "trpiet" v Toyote

Odpovědět  |   | 
.  |  22. 05. 2020 00:04

OK, vyvrátím všechny argumenty:
- RAV4 hybrid dovážená do ČR se vyrábí v Japonsku
- RAV4 je mezigeneračně zcela stejná (dálka 4,6 m)
- jízda v RAV4 je horší za všech okolností, spalovák má nulové odhlučnění a eCVT ho vytáčí jako splašená (efekt vysavače), je otázka, jestli o pár deci nižší spotřeba ve srovnání s Hondou za takové utrpení stojí, terén bude asi dost podobný, Honda má klasický kardan a cosi jako Haldex.
- kvalitu Toyoty dělá marketing, který lidem natloukl do hlavy, že kvalita a spolehlivost je totéž
- ještě aby mě do Toyoty někdo nutil...
a přidám další:
- Toyota má absurdní výbavové nedostatky (např. v RAV4 není výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce a to ani v nejvyšší výbavě za 1,2 mil Kč)
- Infotainment je úplně mimo chápání (teď teda s velkou pompou plno let za konkurencí alespoň doplnili AndroidAuto)
- celkově ta auta působí tak nějak divně ošizeně a nedotaženě (příklad: LED světla bez jakýchkoliv přídavných funkcí v roce 2020 běžných, tažné jako v 90tý letech (žádné výklopné), co jsem nepochopil je, že SUV, kde je vzadu elektromotor, tedy žádný kardan a ve středovém tunelu je tak spousta místa, vláčí střední díl výfuku podivně nízko nad zemí, což dramaticky zhoršuje přechodový úhel, zavazadlový prostor vyložený jakýmsi hnusným plastem na úrovni Dacie, který se okamžitě poškrábe a takových věcí jsou tam spousty).
Toyoty jsou prostě takové japonské Dacie, akorát nám je tu nabízejí za nesmyslné peníze (a když už jsi argumentoval tím motorem, tak i Dacia sdílí stejný motor s Mercedesem)

Odpovědět  |   | 
.  |  22. 05. 2020 00:18

A zapomněl jsem na tragický losí test RAV4, kde lidem důrazně doporučili auto nekupovat dokud to výrobce nenapraví, zatímco CRV s daleko pohodlnějším podvozkem měla losí test bez problému.

Odpovědět  |   | 
TT  |  22. 05. 2020 00:18

No comment

Odpovědět  |   | 
Charouz  |  22. 05. 2020 08:47

Vycházíš z vlastních zkušeností, nebo jen recenze a JPP. Máme tuhle RAV ( a ještě C-hr, Avensis)v plné palbě v hybridu doma. Ač o tom všichni mluví, žádný vysavačový efekt jsem ještě neobjevil. Proti předchozímu modelu spotřeba o 2 litry nižší (6/100) a to nejezdíme na spotřebu. Předjet kohokoliv na dálnici nebo mu ujet není problém. Nějaký přechodový úhel na podvozku mne netrápí - není to Hilux ani Land cruiser. Plasty v kufru mne rovněž netrápí - pokud tam budu vozit jen nákup nebo tašky, tak se jim nic nestane. Když tam budu vozit cihly, tak je jedno jaký plast tam je. Čím levnější, tím líp. A světla? Co bys od nich ještě očekával? Výškově stavitelná sedačka spolujezdce? V životě jsem nic takového nepotřeboval. A infotainment ? Rádio hraje, navigace funguje, na Facebook, Messenger, e-mail a další podružné věci mám telefon a tablet.

Odpovědět  |   | 
.  |  22. 05. 2020 11:31

Ale jo, tak pro nenáročné uživatele, kteří jsou na "zvyklí", proč ne. Jinak vycházím samozřejmě z vlastní zkušenosti, které se (jaká to náhoda) shodují i s většinou recenzí. Já se nemůžu zbavit dojmu, že v Toyotě člověk dostává kvalitu jízdy uzpůsobenou americkému trhu, ovšem za pořádně mastné evropské ceny.

Odpovědět  |   | 
.  |  22. 05. 2020 11:47

Jinak mám-li reagovat konkrétně, tak vysavačový efekt mi u stávající generace připadal horší než u minulé, při sebemenším přidání plynu (i při běžné jízdě v rámci provozu) to bylo dost nepříjemné (možná má aktuální (i) přímovstřikový motor horší zvuk než ten starší). To auto je prostě extrémně neodhlučněné a to včetně podvozku, který je i na poměrně balonových kolech pozoruhodně nepohodlný (zvláštní kombinace nepohodlí a neagility). Pokud jde o ten střední díl výfuku vypíčený pod autem, tak jasně, nemusí to být problém, ale ilustruje to přístup výrobce ke konstrukci jako takové, určitě ho mohli integrovat lépe, kdyby chtěli. Stejně tak tažné, dneska už je přece běžné výklopné. Zavazadlový prostor očekávám čalouněný, není to Hilux, jak píšeš.
Třešnička na dortu je potom naprostá nekonfigurovatelnost a některé prvky až v nejvyšší výbavě (jinými slovy, chcete líp svítící světla (mimochodem nikdo neřekne o kolik líp), musíte si připlatit kožené sedačky a strpět chromované vnější kliky, to je přece absurdní.

Odpovědět  |   | 
Charouz  |  22. 05. 2020 12:27

Tak schválně, v ravce na dálnici jsem naměřil hlučnost 56 dB. A strpět chromovanou masku a lišty jak z čínského plagiátu u VW koncernových vozů , BMW,MB nebo PSA se ti líbí? Nebo chceš říct, že u jiných značek si objednáš základní výbavu a k tomu nakonfiguruješ to nej co nabízí?

Odpovědět  |   | 
.  |  22. 05. 2020 12:40

No každopádně i ta (taky nekonfigurovatelná) Honda má ty výbavy poskládané líp. 56 dB? No hezké číslo a co s ním?

Odpovědět  |   | 
Charouz  |  22. 05. 2020 19:23

Co s ním? Nepsal jsi, že ravka je hlučná?

Odpovědět  |   | 
.  |  22. 05. 2020 19:54

No to teda je. V kontextu aut za 1 mil. V kontextu aut za 300tis je OK.
Ale to absolutně číslo nic neříká, protože je odvislé asi od bambilionu parametrů, bez nich je to jen takový výkřik...

Odpovědět  |   | 
Znalec  |  23. 05. 2020 21:45

Toyota ako dacia - tak to sadlo!

Pravda pravdivá, Toyota je naleštený prd, štandardne dve generácie za konkurenciou.

A kvalita?

Dnes už aj blby Renault ponuka lepšie záruky ako Toyota - ta bola nadštandard tak do 1993

Odpovědět  |   | 
petr r. je blb  |  21. 05. 2020 20:59

blábol týdne ..

Odpovědět  |   | 
Michal  |  21. 05. 2020 18:28

Emisní systémy,mildhybrid pomalu v základu, povinná výbava a růst platů a nákladů všude to vše asi nikdo nemůže očekávat slevnění.

Odpovědět  |   | 
.  |  21. 05. 2020 19:01

Tak v článku exhibující Toyota má ty hybridy už dlouhé roky a akorát je zdražuje, přestože třeba baterie za tu dobu dramaticky zlevnily. Já jim to nevyčítám, ať si to nabízí za ceny, jaké chtějí, ale když mohla být RAV4 hybrid minulé generace (včetně cla 10%) o 100tis levnější než ta stávající (bez cla 10%), tak je jasné, že prostor pro zlevnění mají obrovský. Ať nám tady tedy nevěší bulíky na na nos. Připomínají mi developery s tím jejich kupujte byty teď hned, nebudou...

Odpovědět  |   | 
Charouz  |  22. 05. 2020 08:55

Je třeba se dobře podívat, co všechno se za nárůstem ceny skrývá. Pohonné jednotky, výbava atd.

Odpovědět  |   | 
Charouz  |  22. 05. 2020 08:56

Evropská auta jsou tak rok od roku dražší a žádné clo tady není.

Odpovědět  |   | 
.  |  22. 05. 2020 14:00

Na japonská teď taky žádné clo není a jsou dražší i přesto, že předtím bylo.

Odpovědět  |   | 
Marco Polo  |  21. 05. 2020 19:34

Začíná poslední dělostřelecká fáze: bububu, bude draho. Jestli ani toto nepomůže, tak se bude muset zlevňovat. A ne o 10%, ale o mohem více.

Odpovědět  |   | 
ZZahradník  |  22. 05. 2020 14:11

Prý už chodí zákazníci a ptají se na slevy 40%. To bude ještě zajímavé

Odpovědět  |   | 
Hrd  |  21. 05. 2020 20:13

Tihle rádoby ekonomové si neustále vymýšlejí důvody, proč se to či ono (vlastně nejlíp všechno) musí zdražit. Proč by klesala koruna, když se za koronakrize necestovalo a tudíž se nenakupovalo Euro. Proč by se měla zdražovat auta, kterých je nadvýrobou vyrobeno tolik, že stojí na letištích... Když mnoho lidí přišlo (a přijde) o práci, nebo jsou doma na 60 - 80 % platu? Tohle třicet let trvající neustálé lhaní o nutnosti tady narazilo hlavou o zeď. Páni znalci, už na základce nás učili, že v tržním prostředí určuje ceny poptávka. Tohle ale asi není tržní hospodářství. Tohle je jedna velká zlodějina řízená několika nejbohatšími psychopaty a podporovaná debilními "ekonomy" a novináři. Jestli zdraží, tak jim na to nasrat. Jako to zkoušeli s vejci, máslem, zeleninou. Ať si to nabouchají za trenky. Uvidíme, kdo to dýl vydrží. Jen aby pak ty auta nenahrnuli do moře, jako to dělali s mlékem, aby udrželi vysoké ceny.

Odpovědět  |   | 
homer  |  22. 05. 2020 08:14

ted mame v prumeru patnactilety auta a tak to v poklidu dotahnem treba na dvacetilety, na nas si holenkove neprijdete

Odpovědět  |   | 
king014  |  21. 05. 2020 21:32

tohle velmi rychle vyřeší trh, jinak celkem zajmavá položka v ceně káry jsou náklady na marketing a v tomhle zrovna Toyota celkem vyniká, prostě prostor na výrazné úspory je

Odpovědět  |   | 
mve  |  21. 05. 2020 21:58

Blahé paměti podobné prohlášení si pamatuji z doby před krizí v roce 2008. No a jak to pak šlo. V těhle vyjádřeních nikdo nezohledňuje roli poptávky. Jako kdyby se auta kupovala konstantně, ať je situace ve světě jakákoliv.

Odpovědět  |   | 
fhmates  |  22. 05. 2020 05:31

se tímhle snaží vyprovokovat odbyt?fakt buzeranti.obyčejní lidi si nové nekoupí a neobyčejným je to jedno

Odpovědět  |   | 
Allamarein  |  22. 05. 2020 07:33

Auta jsou čím dál dražší, ale že by aspoň za tu cenu byla funkční a dotažená, to ne. Příkladem nám může být aktuální problém koncernu VW se softwarem u všech letošních nových modelů. O to horší, že se týká zrovna modelů v klíčové nižší střední třídě.

Odpovědět  |   | 
 |  22. 05. 2020 09:42

Až příjde druhá vlna covid-19 asi v létě, tak automobilky neprodají ani ventilky do kol.

Odpovědět  |   | 
zapšklá osvč socka  |  22. 05. 2020 13:13

Kéž by!

Odpovědět  |   | 
Ja  |  22. 05. 2020 09:46

Ceny muzou zvednout treba o 50% , zalezi jestli to bude nekdo kupovat. A kdyz ne tak ceny pudou supem dolu.

Odpovědět  |   | 
Ota  |  22. 05. 2020 10:06

podle analytiku mimo automobilky to vypada spis na -25% a mozny konec nekterych automobilek. Nissan treba v evrope uplne konci

Odpovědět  |   | 
Karlos  |  22. 05. 2020 12:18

nevím proč tady půlka lidí řeší Japonce apod.
Důvod zdražení je jasný, je to nová diktatura nebo církev (nazvěte si to jak chcete) zvaná EU, která šíří nesmyslnou a zhoubnou ideologii.
-kvůli EU musí mít auta nesmyslné asistenty
-kvůli EU musí mít diesely SCR a benzíny OPF
-kvůli EU musí automobilky cpát prachy do elektroaut
-kvůli EU musí automobilky plati pokuty za CO2
A to prostě všechno stojí peníze a nikdo vám to zadarmo nedá.

Proč se neřeší zaoceánské lodě, které jsou nejhorší svinstvo ze všecho, proč se neřeší kamionová doprava, proč se prostě neřeší, že se do EU dováží miliony tun zboží (převážně z východu), které lze produkovat v EU, tedy je zbytečné pálit mazut v těch lodích. Musíme mít značkové jeany, které se sem dovezou celkem za 10 USD a pak prodávají za 100USD, jen protože mají ten správný nápis? Nikoho nenapadne, že za 100USD se bez problému ušijou v CZ? Nebo že se v rámci EU převáží miliony tun komodit ze země do země. Fakt musíme dovážet brambory, mrkev, jablka, maso, mléčné výrobky, atd. zkrátka potraviny,, které se vždy proukovaly tady?

Odpověď je ano musíme, protože EU řídí pár hajzlů, kterým jde o vlastní prospěch.

Odpovědět  |   | 
Charouz  |  22. 05. 2020 12:33

Konečně z 99,9% rozumný názor.
To čím ta půlka, co řeší japonská auta, jezdí ponechám stranou.

Odpovědět  |   | 
Allamarein  |  22. 05. 2020 18:08

Chlapče, ty jsi dobře mimo realitu.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  23. 05. 2020 17:11

V této diskusi jsi za tupého dementa, který je úplně mimo, pouze ty, chlapče.

Odpovědět  |   | 
Anna1  |  22. 05. 2020 20:07

Ahoj
moje horké fotky jsou tady ..
http://69chat.club
uživatelské jméno Anna69))

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

První jízda s novým Seatem Leon 1.5 TSI: Tak dobrý, že vás dostane na kolena

Seat Leon 1.5 TSI ACT 110 kW

První dostaveníčko s novou generací Seatu Leon považujme za hodně letmé seznámení. Vyzkoušeli jsme benzinovou patnáctistovku s manuálem, největší radost nám však dělal podvozek.

včera | Jan Mička | 35 příspěvků
Minitest Hyundai Kona Hybrid Premium: Příští zastávka Spořilov?

Hyundai Kona Hybrid Premium

Hyundai má talent snad na všechno. Umí rodinná, sportovní i užitková auta. Jak se mu ale povedl hybridní crossover?

24.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 75 příspěvků
Minitest Volkswagen up! GTI (85 kW): Meziměstská střela i obětní beránek

Volkswagen up! GTI

Utratit více než 400.000 Kč za městské auto se spalovacím motorem může kdekomu připadat jako holý nesmysl. Všechno ale začne dávat smysl, když vezmete v úvahu tři magická písmena na jeho zádi a pořádně se projedete.

21.  5.  2020 | Jan Mička | 13 příspěvků

Nejčtenější články

Co jsou zač luxusní auta z miliardové razie v Praze? Jedním z nich jezdí i Leoš Mareš!

Co jsou zač luxusní auta z miliardové razie…

Sedm luxusních automobilů a řada luxusních hodinek jsou jenom špičkou ledovce.

21.  2.  2020 | | 15 N/A
Rez a špína jako umění? Americký trend patinových Volkswagenů dobývá svět

Rez a špína jako umění? Americký trend pati…

Stále rostoucí trend patinovaných vozů se z Ameriky postupně rozrůstá do celého světa. Jedna z nejsilnějších komunit je ta okolo vzduchem chlazených Volkswagenů. Vybrali jsme některé zajímavé kousky.

6.  5.  2020 | | 8 N/A
Původní Škoda 720 mohla zatopit BMW i Fordu. Zůstala však jen snem chalupářů

Původní Škoda 720 mohla zatopit BMW i Fordu…

Než do hry vstoupil Giorgetto Giugiaro a jeho Ital Design, pokoušeli se v AZNP zhmotnit vizi moderní velké škodovky čistě ve vlastní režii. Výsledek ve srovnání s vozy navrženými v Itálii možná oku tolik nelahodí, potenciál pětici prototypů s názvem I-1 až I-5 ale upřít nelze.

4.  5.  2020 | | 45 N/A
Znáte Škodu 1100 OHC Coupé? Vypadala světově, potopily ji však zbytečné chyby

Znáte Škodu 1100 OHC Coupé? Vypadala světov…

Kromě hrstky notoricky známých škodováckých kupé najdeme v historii domácí značky i pár kousků, o nichž se dnes už moc nemluví. Mezi tyto rarity patří i elegantní Škoda 1100 OHC Coupé.

23.  5.  2020 | | 14 N/A
Nová Škoda Octavia RS má první ceny. Překvapivě zatím chybí hybridní varianta

Nová Škoda Octavia RS má první ceny. Překva…

Alespoň nějaké přiblížení cenové hladiny, na které se bude nové „ereso“ pohybovat…

22.  5.  2020 | | 126 N/A