Nová auta letos zdraží až o 10 %. Na vině přitom není jen pandemie koronaviru

Citelné zdražení nových automobilů lze vidět u řady značek. Důvodů ke zvýšení cen se totiž v poslední době sešlo hned několik najednou.

Až desetiprocentní zdražení nových osobních aut v průběhu letoška. Taková prognóza vyplývá z informací jednotlivých značek, které přináší ČTK. Cenová hladina u jednotlivých výrobců už od začátku roku stoupla o 3 až 7 % a dále poroste. V důvodech hledejte náklady na vývoj nízkoemisních technologií, penále za nedodržení emisních limitů i oslabení koruny vůči euru.

Do všeho navíc promluvila pandemie koronaviru, která výrobce, importéry a dealery tlačí k riziku nízkých zisků vzhledem k odstávkám v produkci a mizivé poptávce. Marže nových vozů jsou tradičně minimální a jen změna kurzu od začátku roku pro dovážené vozy ji už z větší části vymazala.

Renault a Dacia vyprodávají sklady. Z ceny vozu vám škrtnou až 50.000 Kč

Renault a Dacia vyprodávají sklady. Z ceny vozu vám škrtnou až 50.000 Kč

„Dalším impulsem pro pokračující zvýšení cen zajisté bude pro mnoho importérů také devalvace koruny vůči euru, která v porovnání se začátkem roku ztratila osm až deset procent. To je bez navýšení cen neudržitelné pro všechny dovozce. Zároveň byla většina výrobních závodů zavřena, nedošlo k nahromadění výroby, sklady budou dříve či později vyprodány a na trh budou dodávány vozy z výroby za nových podmínek. Růst cen je opravdu nevyhnutelný,“ uvedl ČTK ředitel zastoupení Toyota a Lexus Martin Peleška.

Prodej aut se v ČR drasticky propadl. Hyundai nebo SsangYong však mohou slavit

Prodej aut se v ČR drasticky propadl. Hyundai nebo SsangYong však mohou slavit

Znatelné zvýšení cen vozů o 4 až 5% už bylo vidět také v cenících mladoboleslavské Škody. Vedení zde kromě vysokých investic do vývoje a zavádění nových asistenčních či bezpečnostních prvků zmiňovalo zdražení také s ohledem na inflaci, která přináší růst ceny práce, energií i dodavatelského řetězce. Zvýšení cen v řádu procent pak vidí rovněž české zastoupení značek Hyundai a Kia s tím, že zdražování se dotkne celého trhu.

Škodě zdražení v době koronaviru jen tak neprojde. Vlivný člen dozorčí rady zuří

Škodě zdražení v době koronaviru jen tak neprojde. Vlivný člen dozorčí rady zuří

Z Volkswagenu pak zaznívá, že ceny osobních aut rostou kvůli zpřísňujícím se emisním normám už třetí rok v řadě. Zapotřebí jsou totiž stále komplexnější technologie pro splnění limitů C02. Na novou emisní normu 6d-ISC-FCM se přitom najede už od ledna 2021, na což musí být automobilky dopředu připraveny.

Minitest Dacia Duster 1.0 TCe Prestige: V plné výbavě za cenu holé Fabie Combi!

Dacia Duster 1.0 TCe

Druhá Dacie Duster není žádnou horkou novinkou. Novinkou je ale akční ceník. SUV od Dacie totiž aktuálně můžete mít za necelých 220 tisíc, s plnou výbavou za 326.900 Kč. Vždy to ale bude tříválec s předním pohonem. Dává smysl?

včera | Petr Schnagl | 62 příspěvků
První jízda s novým Seatem Leon 1.5 TSI: Tak dobrý, že vás dostane na kolena

Seat Leon 1.5 TSI ACT 110 kW

První dostaveníčko s novou generací Seatu Leon považujme za hodně letmé seznámení. Vyzkoušeli jsme benzinovou patnáctistovku s manuálem, největší radost nám však dělal podvozek.

28.  5.  2020 | Jan Mička | 50 příspěvků
Minitest Hyundai Kona Hybrid Premium: Příští zastávka Spořilov?

Hyundai Kona Hybrid Premium

Hyundai má talent snad na všechno. Umí rodinná, sportovní i užitková auta. Jak se mu ale povedl hybridní crossover?

24.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 76 příspěvků