Nová auta letos zdraží až o 10 %. Na vině přitom není jen pandemie koronaviru

Citelné zdražení nových automobilů lze vidět u řady značek. Důvodů ke zvýšení cen se totiž v poslední době sešlo hned několik najednou.

Až desetiprocentní zdražení nových osobních aut v průběhu letoška. Taková prognóza vyplývá z informací jednotlivých značek, které přináší ČTK. Cenová hladina u jednotlivých výrobců už od začátku roku stoupla o 3 až 7 % a dále poroste. V důvodech hledejte náklady na vývoj nízkoemisních technologií, penále za nedodržení emisních limitů i oslabení koruny vůči euru.

Do všeho navíc promluvila pandemie koronaviru, která výrobce, importéry a dealery tlačí k riziku nízkých zisků vzhledem k odstávkám v produkci a mizivé poptávce. Marže nových vozů jsou tradičně minimální a jen změna kurzu od začátku roku pro dovážené vozy ji už z větší části vymazala.

Renault a Dacia vyprodávají sklady. Z ceny vozu vám škrtnou až 50.000 Kč

Renault a Dacia vyprodávají sklady. Z ceny vozu vám škrtnou až 50.000 Kč

„Dalším impulsem pro pokračující zvýšení cen zajisté bude pro mnoho importérů také devalvace koruny vůči euru, která v porovnání se začátkem roku ztratila osm až deset procent. To je bez navýšení cen neudržitelné pro všechny dovozce. Zároveň byla většina výrobních závodů zavřena, nedošlo k nahromadění výroby, sklady budou dříve či později vyprodány a na trh budou dodávány vozy z výroby za nových podmínek. Růst cen je opravdu nevyhnutelný,“ uvedl ČTK ředitel zastoupení Toyota a Lexus Martin Peleška.

Prodej aut se v ČR drasticky propadl. Hyundai nebo SsangYong však mohou slavit

Prodej aut se v ČR drasticky propadl. Hyundai nebo SsangYong však mohou slavit

Znatelné zvýšení cen vozů o 4 až 5% už bylo vidět také v cenících mladoboleslavské Škody. Vedení zde kromě vysokých investic do vývoje a zavádění nových asistenčních či bezpečnostních prvků zmiňovalo zdražení také s ohledem na inflaci, která přináší růst ceny práce, energií i dodavatelského řetězce. Zvýšení cen v řádu procent pak vidí rovněž české zastoupení značek Hyundai a Kia s tím, že zdražování se dotkne celého trhu.

Škodě zdražení v době koronaviru jen tak neprojde. Vlivný člen dozorčí rady zuří

Škodě zdražení v době koronaviru jen tak neprojde. Vlivný člen dozorčí rady zuří

Z Volkswagenu pak zaznívá, že ceny osobních aut rostou kvůli zpřísňujícím se emisním normám už třetí rok v řadě. Zapotřebí jsou totiž stále komplexnější technologie pro splnění limitů C02. Na novou emisní normu 6d-ISC-FCM se přitom najede už od ledna 2021, na což musí být automobilky dopředu připraveny.

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

TEST Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4x4 Black Edition: Ta nejčernější myslí jen zeleně

Toyota RAV4 Hybrid Black Edition

Současná generace Toyoty RAV4 se vzdala naftového motoru. Oblíbené SUV koupíte buď s ryze benzinovým, nebo hybridním pohonem, přičemž elektrifikovaná verze nedávno dorazil na český trh v atraktivním provedení Black Edition. Vyzkoušeli jsme tu nejlepší možnou konfiguraci.

dnes | Jan Mička | 25 příspěvků
TEST BMW X6 xDrive30d: Starbucks, špinavé nohavice a příjemná jízda

BMW X6 xDrive30d

Jednou z největších premiér loňského roku bylo nové BMW X6, obří stylovka pro hordy movitých majitelů, kteří se nebojí expresivního stylu. Zkusili jsme naftový základ v podobě verze xDrive30d.

22.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 64 příspěvků
TEST Lexus LC 500 Convertible: Úžasný grand tourer a můj jeden velký problém

Lexus LC 500 Convertible

LC 500 Convertible je první kabriolet Lexus s plátěnou střechou. Vychází z osmiválcového kupé, které je samo o sobě zárukou hlubokého jízdního zážitku. Může být kabriolet ještě lepší?

20.  11.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků