Nové Audi Q3 oficiálně: Větší, ale také odvážnější

Audi novou Q3 představila na modulární platformě. Zvenčí má výraznější styling a uvnitř se inspiruje u nejluxusnějších modelů.

Malé ingolstadtské SUV coby konkurent pro BMW X1 či Mercedes-Benz GLA přijíždí ve své druhé generaci. Staví na modulární platformě MQB a má atletičtější postoj. Na délku novinka měří 4485 milimetrů, tedy o 97 milimetrů více, než předchozí generace. Šířka narostla o 18 milimetrů na 1849 mm, výška je nyní 1585 mm. Rozvor náprav byl prodloužen o 78 mm na 2681 milimetrů. K jediné redukci došlo v oblasti výšky vozu, a to o 5 milimetrů.

Design je o poznání členitější a odvážnější. Především maska výrazně vystupuje z předního nárazníku. Specifický je světelný podpis vozu, který může i v rámci denního režimu svítit na LED světlometech s Matrix technologií vykrývání aut ve tmě. Terénní vzhled chtějí podpořit odlišně lakované blatníky.

TEST Audi A7 Sportback 55 TFSI quattro: Záleží, kam máte namířeno

TEST Audi A7 Sportback 55 TFSI quattro: Záleží, kam máte namířeno

Uvnitř se nová generace výrazně inspiruje limuzínami A8 a A7. Řeč je především o kombinaci virtuálního kokpitu a infotainmentu MMI Touch nové generace. Úhlopříčky se s připlácením zvětšují, maximem je 12,3 palce. S tímto systémem se pojí většina funkcí ze zmíněných limuzín, jako jsou mapové podklady HERE, zdokonalené ovládání hlasem či internetové aplikace. Fanoušky kvalitně reprodukované hudby potěší příplatkové audio Bang Olufsen s patnácti reproduktory. Zadní lavice je posuvná, díky čemuž má zavazadelník objem od 530 do 675 litrů, se sklopenými sedadly naroste prostor na 1525 litrů.

Podvozek je vpředu klasickým McPhersonem, zadní náprava je čtyřprvková. Disky kol jsou v nabídce v rozměrech od 17 do 20 palců. Kromě standardního podvozku může zákazník zvolit verzi s adaptivními tlumiči, případně také se sportovním podvozkem, který je standardem u verze S Line.

Od začátku prodejů bude na výběr ze čtyř pohonných jednotek. Vznětová varianta je tu jen jedna. A sice dvoulitr o výkonu 110 kW. Kombinován je výhradně s pohonem všech kol a manuální převodovkou, přičemž automatická doplní v tomto případě nabídku později, stejně jako výkonnější provedení o 140 kilowattech.

Nejmenším zážehovým motorem je patnáctistovka se systémem deaktivace dvou válců a výkonem 110 koní a točivým momentem 250 Nm. Zatímco jinde ji známe jako 1.5 TSI Evo, u Audi ji říkají 35 TFSI... Tento motor je párován se sedmistupňovou automatickou převodovkou S tronic a pohonem předních kol, později i s manuálem.

Audi TT má po faceliftu. Změny jsou nepatrné, diesel mizí z nabídky

Audi TT má po faceliftu. Změny jsou nepatrné, diesel mizí z nabídky

Dvoulitr najdete pod označením 40 TFSI, disponuje výkonem 140 kW a 320 Nm, vrcholem je stejně objemná varianta s označením 45 TFSI. Ta nabídne 169 kW a 350 Nm. Oba motory se pojí s převodovkou S tronic a pohonem všech kol quattro s hydraulicky ovládanou mezinápravovou vícelamelovou spojkou.

Výroba bude probíhat v maďarském závodě Györ. První kusy se k zákazníkům dostanou ještě letos v listopadu.

Speciál: Autosalon Paříž 2018

Pařížský autosalon 2018 (Mondial de l'Automobile 2018) je ukázkou úpadku evropských automobilových výstav. Oficiální účast odřekly značky Audi, Fiat, Ford, Nissan, Opel, Volkswagen či Volvo.

Letošní ročník pro novináře startuje v úterý 2. října. Od 4. do 14. října je výstava přístupná veřejnosti. Výstaviště Porte de Versailles bude otevřeno od 10:00 do 20:00, ceny lístků začínají na 9 eurech (asi 225 Kč).

Přehled očekávaných novinek

Škoda Karoq Sportline • Škoda Karoq Scout • Kie ProCeed Shoting Brake  • DS 3 Crossback • Citroën C5 AircrossSuzuki Jimny • Peugeot 508 SW • Renault Mégane R.S. Trophy • Škoda Kodiaq RS • Audi Q3 • Mercedes-Benz GLEBMW X5BMW 3BMW 8Seat TarracoToyota Corolla Touring SportsMonza SP1, Monza SP2

Za volantem Porsche Cayenne Coupé: Podvozek už zase čaruje a kouzlí!

Porsche Cayenne Coupé (první svezení)

Méně auta, praktičnosti i místa na zadních sedadlech, ale zato s vyšší cenou. To je ve zkratce druhá karosářská verze modelu Cayenne s poněkud nepatřičným přídomkem Coupé, která právě zakotvila na českém trhu. Ideální příležitost svézt se…

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

21.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 16 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků