Nová Audi A6: design ve stylu Nuvolari

Na webu německého AutoBildu se objevily první informace o nové Audi A6, které se ukáže na trhu už příští rok. Nahradí tak zastarávající verzi, přiblíží se více vzhledu Audi A8 a rovněž bude mít prvky ze studie Nuvolari. Určité informace o tomto modelu zveřejnil také AutoTip, proto jsem se rozhodl dát známé informace trochu dohromady.
Nová Audi A6: design ve stylu Nuvolari

Fotografie, které uvádí oba zdroje, se sice v drobnostech liší, základní vzhled A6 je ale stejný: maska více ve stylu nové A3 a studie Nuvolari, má tedy skutečně masivní dvoudílnou mřížku předního chladiče. Světlomety jsou samozřejmě čiré, mlhovky jsou zvlášť umístěny ve spoileru a nejsou součástí hlavních světel. Z profilu připomíná A6 současný model A8, hezčí je zejména záď, která působí na současné A6 tak trochu násilně; zde je elegantní a odlehčená. Tvary auta mají ostré hrany, přesně ve stylu současných trendů a koneckonců i A8. Zadní svítilny ale nezasahují do víka zavazadlového prostoru, aby se A6 i A8 alespoň v něčem lišily.

Poznámka: Nejpozději do dvou let dostane i A8 novou masku, která oba modely zase trochu sblíží.

Mezi karosářskými variantami se objeví i kombi (Avant), ale až v roce 2005 a uvažuje se rovněž o modelu Coupé a Cabrio; Coupé je sportovnější než klasický čtyřdveřový sedan a má jen dvoje dveře; údajně se uvažovalo i o zadním páru zmenšených dveří. To, zda se bude vyrábět i kabrio, zatím není jisté. Záď kombi bude vyváženější než dnes a o něco elegantnější; současná verze Avant modelů A4 i A6 se mi příliš nelíbí. A6 bude mít stejně jako A8 celohliníkovou karoserii.

Co se motorizace týče, oba zdroje se trochu rozcházejí. Vzhledem k tomu, že článek na AutoBildu je novější, věřil bych spíše jemu. Pokud jsem jej dobře pochopil, pod kapotou se objeví následující motory (všechny jsou šestiválce):

  • 2.4 l 24V: 125 kW/170 k, 230 Nm
  • 2.8 l 24V FSI: 154 kW/210 ks, 285 Nm (od roku 2006)
  • 3.0 l 30V: 162 kW/220 ks, 300 Nm (od roku 2006) 
  • 3.2 l 24V FSI: 184 kW/250 ks,320 Nm
  • 2.7 l TDI: 140 kW/190 ks, 380 Nm
  • 3.0 l TDI: 165 kW/225 ks, 450 Nm (common rail)

Zmíněn je i osmiválec 4.2 l s výkonem 246 kW (430 Nm), s nímž jezdí i A8, který bude v roce 2006 vylepšen o vstřikování FSI a výkon bude činit 254 kW (440 Nm). Pro trhače asfaltu pak bude připraven desetiválcový pětilitr FSI, který bude mít výkon 309 kW a točivý moment 520 Nm. Osmiválec i desetiválec se bude standardně dodávat s automatickým šestikvaltem a pohonem quattro. V roce 2007 se má objevit i verze RS6 s přeplňovaným (bi-turbo) osmiválcem 4.2 litru s výkonem 368 kW. Zcela jistě se objeví i verze Allroad.

Poznámka: AutoTip zmiňuje motory 4.2 l V8 220 kW, 3.0 l V6 176 kW a 2.7 l 132 kW, 2.0 TDI 96 kW a 3.0 TDI 147 kW.

Ceny nové A6 se budou pohybovat od 40 do 55 tisíc eur, dle výbavy a motoru, na trhu se má novinka objevit snad už v dubnu příštího roku - představena bude s největší pravděpodobností v Ženevě. AutoTip ale píše už o letošním podzimu, takže uvidíme, čím nás Audi překvapí.

Fotografie A6 si můžete prohlédnout na webu AutoBildu.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků