Nová Audi A6: design ve stylu Nuvolari

Na webu německého AutoBildu se objevily první informace o nové Audi A6, které se ukáže na trhu už příští rok. Nahradí tak zastarávající verzi, přiblíží se více vzhledu Audi A8 a rovněž bude mít prvky ze studie Nuvolari. Určité informace o tomto modelu zveřejnil také AutoTip, proto jsem se rozhodl dát známé informace trochu dohromady.
Nová Audi A6: design ve stylu Nuvolari

Fotografie, které uvádí oba zdroje, se sice v drobnostech liší, základní vzhled A6 je ale stejný: maska více ve stylu nové A3 a studie Nuvolari, má tedy skutečně masivní dvoudílnou mřížku předního chladiče. Světlomety jsou samozřejmě čiré, mlhovky jsou zvlášť umístěny ve spoileru a nejsou součástí hlavních světel. Z profilu připomíná A6 současný model A8, hezčí je zejména záď, která působí na současné A6 tak trochu násilně; zde je elegantní a odlehčená. Tvary auta mají ostré hrany, přesně ve stylu současných trendů a koneckonců i A8. Zadní svítilny ale nezasahují do víka zavazadlového prostoru, aby se A6 i A8 alespoň v něčem lišily.

Poznámka: Nejpozději do dvou let dostane i A8 novou masku, která oba modely zase trochu sblíží.

Mezi karosářskými variantami se objeví i kombi (Avant), ale až v roce 2005 a uvažuje se rovněž o modelu Coupé a Cabrio; Coupé je sportovnější než klasický čtyřdveřový sedan a má jen dvoje dveře; údajně se uvažovalo i o zadním páru zmenšených dveří. To, zda se bude vyrábět i kabrio, zatím není jisté. Záď kombi bude vyváženější než dnes a o něco elegantnější; současná verze Avant modelů A4 i A6 se mi příliš nelíbí. A6 bude mít stejně jako A8 celohliníkovou karoserii.

Co se motorizace týče, oba zdroje se trochu rozcházejí. Vzhledem k tomu, že článek na AutoBildu je novější, věřil bych spíše jemu. Pokud jsem jej dobře pochopil, pod kapotou se objeví následující motory (všechny jsou šestiválce):

  • 2.4 l 24V: 125 kW/170 k, 230 Nm
  • 2.8 l 24V FSI: 154 kW/210 ks, 285 Nm (od roku 2006)
  • 3.0 l 30V: 162 kW/220 ks, 300 Nm (od roku 2006) 
  • 3.2 l 24V FSI: 184 kW/250 ks,320 Nm
  • 2.7 l TDI: 140 kW/190 ks, 380 Nm
  • 3.0 l TDI: 165 kW/225 ks, 450 Nm (common rail)

Zmíněn je i osmiválec 4.2 l s výkonem 246 kW (430 Nm), s nímž jezdí i A8, který bude v roce 2006 vylepšen o vstřikování FSI a výkon bude činit 254 kW (440 Nm). Pro trhače asfaltu pak bude připraven desetiválcový pětilitr FSI, který bude mít výkon 309 kW a točivý moment 520 Nm. Osmiválec i desetiválec se bude standardně dodávat s automatickým šestikvaltem a pohonem quattro. V roce 2007 se má objevit i verze RS6 s přeplňovaným (bi-turbo) osmiválcem 4.2 litru s výkonem 368 kW. Zcela jistě se objeví i verze Allroad.

Poznámka: AutoTip zmiňuje motory 4.2 l V8 220 kW, 3.0 l V6 176 kW a 2.7 l 132 kW, 2.0 TDI 96 kW a 3.0 TDI 147 kW.

Ceny nové A6 se budou pohybovat od 40 do 55 tisíc eur, dle výbavy a motoru, na trhu se má novinka objevit snad už v dubnu příštího roku - představena bude s největší pravděpodobností v Ženevě. AutoTip ale píše už o letošním podzimu, takže uvidíme, čím nás Audi překvapí.

Fotografie A6 si můžete prohlédnout na webu AutoBildu.

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků