Nová Audi A4: víc než jen facelift

Na podzim tohoto roku by se měla představit faceliftovaná verze Audi A4. Tento model se začal v současné generaci prodávat v roce 2000, facelift tedy přichází v pravou dobu: v polovině produkce. Kompletně nová generace se pak ukáže v roce 2007.

Facelift bude doprovázet změna interního označení modelu z B6 na B7, což se běžně děje jen v případě výměny generací. I to dává tušit, že A4 modelového roku 2005 nedostane jen jinou přední masku ve stylu A6, ale také novinky ve výbavě. Mezi ně bude patřit např. MMI, tedy grafické rozhraní s ovladačem na středovém tunelu, jaké má A6 i A8. Motory obohatí 2.0T FSI s výkonem 147 kW (200 koní), který se nejprve objeví v Golfu GTI a dostane ho rovněž Audi A3; tím se vyplní výkonová mezera mezi 2.0 FSI a 3.2 V6. Další novinkou pod kapotou A4 bude šestiválec 3.2 FSI s výkonem 188 kW, který si odbyl svoji premiéru v Audi A6. Současné šestiválce 2.4 a 3.0 pravděpodobně zmizí z nabídky.

Naftové motory odstartuje čtyřválec 1.9 TDI 85 kW, který nahradil verzi 1.9 TDI 74 kW už u stávajícího modelu. I druhý čtyřválec 1.9 TDI 96 kW bude vyměněn za novinku z Audi A3, Golfu či nové Octavie, 2.0 TDI 103 kW. Zmizí také i šestiválec 2.5 V6 TDI 120 kW, místo kterého Audi A4 dostane nový 2.7 TDI V6 se 130 kW, který se objeví rovněž v nabídce Audi 6. Nejvýkonnějším nafťákem se stane 3.0 TDI V6 se 147 kW a 450 Nm točivého momentu. Zkrátka v naftě nezůstane v A4 takřka kámen na kameni.

Tip: Přečtěte si test Audi A4 Avant 1.8T quattro

Dnes se Audi A4 prodává s jedenácti motory, z toho je sedm benzínových a čtyři naftové. Základní motorizace 1.6 75 je pro toto auto takřka nedůstojná (zrychlení na stovku za 12,9 s), BMW 3 či Mercedes-Benz nabízí ve střední třídě výkonnější motory. Za základní benzínovou motorizaci lze považovat spíše dvoulitr s výkonem 96 kW. Nejslabší nafťák má 85 kW, což je oproti základnímu benzínu výrazně více, na stovku se dostane už za 11,2 s; výměna tohoto motoru za původní 74kW verzi byla rozhodně dobrým krokem. 

Ceny Audi A4 začínají na 805 tisíc korunách, v základní výbavě je ESP, šestice airbagů, duální automatická klimatizace, el. ovládání zrcátek a předních oken, rádio s deseti reproduktory, dálkově ovládaný centrál a kovaná 15" nebo litá 16" kola (dle motoru). Chybí ale drobnosti jako el. ovládání oken vzadu, tempomat, palubní počítač či loketní opěrka, což auto prodraží o více než třicet tisíc korun.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků