Nová Audi A4: víc než jen facelift

Nová Audi A4: víc než jen facelift

Na podzim tohoto roku by se měla představit faceliftovaná verze Audi A4. Tento model se začal v současné generaci prodávat v roce 2000, facelift tedy přichází v pravou dobu: v polovině produkce. Kompletně nová generace se pak ukáže v roce 2007.

Facelift bude doprovázet změna interního označení modelu z B6 na B7, což se běžně děje jen v případě výměny generací. I to dává tušit, že A4 modelového roku 2005 nedostane jen jinou přední masku ve stylu A6, ale také novinky ve výbavě. Mezi ně bude patřit např. MMI, tedy grafické rozhraní s ovladačem na středovém tunelu, jaké má A6 i A8. Motory obohatí 2.0T FSI s výkonem 147 kW (200 koní), který se nejprve objeví v Golfu GTI a dostane ho rovněž Audi A3; tím se vyplní výkonová mezera mezi 2.0 FSI a 3.2 V6. Další novinkou pod kapotou A4 bude šestiválec 3.2 FSI s výkonem 188 kW, který si odbyl svoji premiéru v Audi A6. Současné šestiválce 2.4 a 3.0 pravděpodobně zmizí z nabídky.

Naftové motory odstartuje čtyřválec 1.9 TDI 85 kW, který nahradil verzi 1.9 TDI 74 kW už u stávajícího modelu. I druhý čtyřválec 1.9 TDI 96 kW bude vyměněn za novinku z Audi A3, Golfu či nové Octavie, 2.0 TDI 103 kW. Zmizí také i šestiválec 2.5 V6 TDI 120 kW, místo kterého Audi A4 dostane nový 2.7 TDI V6 se 130 kW, který se objeví rovněž v nabídce Audi 6. Nejvýkonnějším nafťákem se stane 3.0 TDI V6 se 147 kW a 450 Nm točivého momentu. Zkrátka v naftě nezůstane v A4 takřka kámen na kameni.

Tip: Přečtěte si test Audi A4 Avant 1.8T quattro

Dnes se Audi A4 prodává s jedenácti motory, z toho je sedm benzínových a čtyři naftové. Základní motorizace 1.6 75 je pro toto auto takřka nedůstojná (zrychlení na stovku za 12,9 s), BMW 3 či Mercedes-Benz nabízí ve střední třídě výkonnější motory. Za základní benzínovou motorizaci lze považovat spíše dvoulitr s výkonem 96 kW. Nejslabší nafťák má 85 kW, což je oproti základnímu benzínu výrazně více, na stovku se dostane už za 11,2 s; výměna tohoto motoru za původní 74kW verzi byla rozhodně dobrým krokem. 

Ceny Audi A4 začínají na 805 tisíc korunách, v základní výbavě je ESP, šestice airbagů, duální automatická klimatizace, el. ovládání zrcátek a předních oken, rádio s deseti reproduktory, dálkově ovládaný centrál a kovaná 15" nebo litá 16" kola (dle motoru). Chybí ale drobnosti jako el. ovládání oken vzadu, tempomat, palubní počítač či loketní opěrka, což auto prodraží o více než třicet tisíc korun.

bazar

Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 197 569 km
Cena: 180 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2012
Stav: 97 928 km
Cena: 760 000 Kč
Audi A4 2
Rok výroby: 2009
Stav: 167 580 km
Cena: 215 000 Kč
Audi A4 3
Rok výroby: 2008
Stav: 137 146 km
Cena: 281 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2008
Stav: 174 660 km
Cena: 340 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2006
Stav: 201 103 km
Cena: 180 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků