Nová Audi A4: víc než jen facelift

Na podzim tohoto roku by se měla představit faceliftovaná verze Audi A4. Tento model se začal v současné generaci prodávat v roce 2000, facelift tedy přichází v pravou dobu: v polovině produkce. Kompletně nová generace se pak ukáže v roce 2007.

Facelift bude doprovázet změna interního označení modelu z B6 na B7, což se běžně děje jen v případě výměny generací. I to dává tušit, že A4 modelového roku 2005 nedostane jen jinou přední masku ve stylu A6, ale také novinky ve výbavě. Mezi ně bude patřit např. MMI, tedy grafické rozhraní s ovladačem na středovém tunelu, jaké má A6 i A8. Motory obohatí 2.0T FSI s výkonem 147 kW (200 koní), který se nejprve objeví v Golfu GTI a dostane ho rovněž Audi A3; tím se vyplní výkonová mezera mezi 2.0 FSI a 3.2 V6. Další novinkou pod kapotou A4 bude šestiválec 3.2 FSI s výkonem 188 kW, který si odbyl svoji premiéru v Audi A6. Současné šestiválce 2.4 a 3.0 pravděpodobně zmizí z nabídky.

Naftové motory odstartuje čtyřválec 1.9 TDI 85 kW, který nahradil verzi 1.9 TDI 74 kW už u stávajícího modelu. I druhý čtyřválec 1.9 TDI 96 kW bude vyměněn za novinku z Audi A3, Golfu či nové Octavie, 2.0 TDI 103 kW. Zmizí také i šestiválec 2.5 V6 TDI 120 kW, místo kterého Audi A4 dostane nový 2.7 TDI V6 se 130 kW, který se objeví rovněž v nabídce Audi 6. Nejvýkonnějším nafťákem se stane 3.0 TDI V6 se 147 kW a 450 Nm točivého momentu. Zkrátka v naftě nezůstane v A4 takřka kámen na kameni.

Tip: Přečtěte si test Audi A4 Avant 1.8T quattro

Dnes se Audi A4 prodává s jedenácti motory, z toho je sedm benzínových a čtyři naftové. Základní motorizace 1.6 75 je pro toto auto takřka nedůstojná (zrychlení na stovku za 12,9 s), BMW 3 či Mercedes-Benz nabízí ve střední třídě výkonnější motory. Za základní benzínovou motorizaci lze považovat spíše dvoulitr s výkonem 96 kW. Nejslabší nafťák má 85 kW, což je oproti základnímu benzínu výrazně více, na stovku se dostane už za 11,2 s; výměna tohoto motoru za původní 74kW verzi byla rozhodně dobrým krokem. 

Ceny Audi A4 začínají na 805 tisíc korunách, v základní výbavě je ESP, šestice airbagů, duální automatická klimatizace, el. ovládání zrcátek a předních oken, rádio s deseti reproduktory, dálkově ovládaný centrál a kovaná 15" nebo litá 16" kola (dle motoru). Chybí ale drobnosti jako el. ovládání oken vzadu, tempomat, palubní počítač či loketní opěrka, což auto prodraží o více než třicet tisíc korun.

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků