Dobrou zprávou budiž fakt, že Opel Astra OPC bude i v nové generaci, která se představila teprve nedávno. Pod kapotu ovšem nedostane přeplňovaný dvoulitr, ale menší šestnáctistovku. Ta, jak praví pravidla downsizingu, bude úspornější (alespoň papírově) a zároveň má nabídnout vyšší výkon.
Australským novinářům tuto skutečnost potvrdil hlavní inženýr Marc Schmidt. Výkonný motor o objemu 1,6 litru má nabídnout více než stávající dvoulitr, který disponuje parametry 206 kW (280 k) a 400 Nm. Zatím to vypadá, že vůz dostane pohon předních kol, ale některé zprávy naznačují, že by to nakonec tak být nemuselo.
Přirozeně nová Astra OPC by měla těžit z výraznějšího snižování spotřeby. Zavěšení typu HiPer Strut na přední nápravu ale novinka nedostane, protože díky nízké hmotnosti je ovladatelnost vynikající, takže údajně není takové zavěšení potřeba. Kromě třídveřového provedení se spekuluje také o vzniku OPC odvozeného od pětidveřového hatchbacku.
Kromě Astry OPC by měla dorazit také o něco slabší varianta GSI, kde není vyloučen ani naftový motor.