Nová Alpina B6 xDrive Gran Coupé jezdí přes 320 km/h

Poslední dobou platí, že když chcete lepší BMW, máte si koupit Alpinu. Novinka B6 xDrive Gran Coupé asi nebude výjimkou.

Jediný oficiální úpravce vozů BMW, společnost Alpina, představuje nový model Alpina B6 xDrive Gran Coupé. Jak název napovídá, je založen na čtyřdveřovém sedanu BMW řady 6 s pohonem všech kol a k pohonu používá dvakrát přeplňovaný osmiválec 4,4 l. Proti minulé verzi má novou kapotu, přední nárazník se spoilerem a masku chladiče.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Výfuk je ve sportovním režimu poměrně hlasitý. Luxusní výbava je samozřejmostí, stejně tak do detailu upravený motor včetně nových pístů a turbodmychadel.

Výkon motoru byl zvýšen na šokujících 442 kW (601 k), což je jen tak mimochodem více, než kolik ze sebe tato jednotka vydoluje pod kapotou BMW M6. Nejvyššího výkonu dosahuje motor v 6000 ot./min., maximum točivého momentu má hodnotu 800 Nm a motor ho dosahuje v rozmezí 3500 až 4500 ot./min.

Rychlý test Alpina XD3 BiTurbo: Ještě lepší BMW X3

Rychlý test Alpina XD3 BiTurbo: Ještě lepší BMW X3

Proti minulé Alpině B6 je to nárůst o 60 koní a 70 Nm. Zrychlení na stovku se teď odehraje dříve než za čtyři sekundy a maximální rychlost je omezena na 200 mil za hodinu, tedy na 322 km/h. Dnes už taková hodnota nikoho nepřekvapí, ale teprve před čtvrt stoletím jste si museli koupit Ferrari F40 nebo Jaguar XJ220, abyste mohli jezdit takhle rychle.

Alpina B6 xDrive Gran Coupé má adaptivní podvozek, aktivní stabilizátory a samozřejmě také typická 20" kola s nízkoprofilovými pneumatikami Michelin Pilot Super Sport. Nejedná se ovšem o dojezdové runflaty, což se možná spolu s jiným nastavením podvozku podílí na tom, že Alpiny jezdí tak nějak lépe než obyčejná BMW.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Alpiny nejezdí na runflatech a podvozek mají nastavený úplně jinak. Možná i to je důvod, proč se s nimi jezdí lépe než s běžnými BMW

Úpravce ovšem pouze nenačipoval motor. Nový je systém sání s většími turby a chlazením stlačeného vzduchu, vyměněny byly i písty a s nárůstem výkonu bylo potřeba zlepšit i chalzení vody motoru a oleje. Úprav se dočkala i osmistupňová automatická převodovka ZF.

Test Alpina B3 Biturbo Allrad: „em-trojka“ do nepohody  

Test Alpina B3 Biturbo Allrad: „em-trojka“ do nepohody  

Z detailů jmenujme třeba ještě nový výfukový systém, který má při běžné jízdě uzavřený obtokový ventil, takže je do 2500 ot./min. motor tichý. Ale ve sportovním režimu zůstává ventil permanentně otevřen, takže sousedé budou vědět, kdy přesně odjíždíte do práce.

Minitest Volkswagen T-Cross 1.5 TSI ACT DSG: Kluk z plakátu

Volkswagen T-Cross 1.5 TSI ACT DSG

Nebude trvat dlouho a nabídka pohonných jednotek Volkswagen T-Cross projde drobnou úpravou. Benzinová patnáctistovka však zůstane, proto není od věci si říci, co od ní vlastně můžete očekávat.

včera | Jan Mička | 12 příspěvků
Minitest Dacia Duster 1.0 TCe Prestige: V plné výbavě za cenu holé Fabie Combi!

Dacia Duster 1.0 TCe

Druhá Dacie Duster není žádnou horkou novinkou. Novinkou je ale akční ceník. SUV od Dacie totiž aktuálně můžete mít za necelých 220 tisíc, s plnou výbavou za 326.900 Kč. Vždy to ale bude tříválec s předním pohonem. Dává smysl?

31.  5.  2020 | Petr Schnagl | 114 příspěvků
První jízda s novým Seatem Leon 1.5 TSI: Tak dobrý, že vás dostane na kolena

Seat Leon 1.5 TSI ACT 110 kW

První dostaveníčko s novou generací Seatu Leon považujme za hodně letmé seznámení. Vyzkoušeli jsme benzinovou patnáctistovku s manuálem, největší radost nám však dělal podvozek.

28.  5.  2020 | Jan Mička | 52 příspěvků