Rychlé vyladěné BMW pro gentlemany je nyní k mání v nové karosářské verzi. Čtyřdveřák v podání Alpina atakuje hranici 500 koní.
Čtyřkové BMW s extra párem dveří je ideálním kompromisem mezi řadou 3 a čtyřkou kupé. A verze od Alpina je zase skvělým mezistupněm, pokud se nemůžete rozhodnout mezi M440i xDrive a plnotučnou M4 Competition. Pod kapotou modelu B4 Gran Coupe najdeme přeplňovaný třílitrový šestiválec S58, naladěný na výkon 364 kW (495 k) a točivý moment 730 N.m.
S nimi zdolá hranici 100 km/h za 3,7 sekundy a rozjede se až na 301 km/h. Nejde o nějaký prachsprostý čiptuning (i když elektronika je samozřejmě poladěná), turba mají nové turbínové skříně s optimalizovaným prouděním plynů, je zde větší mezichladič, optimalizované plnicí potrubí a vylepšená chladicí soustava s tisíciwattovým větrákem.
Osmistupňový automat 8HP76 byl vylepšen ve spolupráci s jeho výrobcem ZF kvůli plynulejšímu řazení v komfortním a svižnějšímu v dynamickém režimu. Jeho vybrané komponenty byly kvůli vyššímu točivému momentu zesíleny. Pohon všech kol preferuje zadní nápravu, na níž nechybí elektronicky řízený diferenciál. Výfuk kvůli menším protitlakům spoléhá na svůj větší průměr, vůz samozřejmě plní emisní normu Euro 6d-ISC-FCM.
K lepším jízdním vlastnostem si Alpina B4 Gran Coupe pomáhá záporným odklonem 1,25 stupně na přední nápravě, kam také přibyly nové stabilizátory. Pružiny a tlumiče s variabilní charakteristikou umožní poznat skutečný rozdíl mezi různými jízdními režimy. Rychlost krotí přední kotouče s průměrem 395 mm, do nichž se zakusují čtyřpístkové brzdiče, zadní kotouče mají 345 mm.
Na přání je možné dodat lehké vrtané kompozitní kotouče s větší účinností a rezervou z hlediska tepelného namáhání. Každé z 20“ kol v typickém designu značky Alpina váží pouhých dvanáct kilogramů, což představuje výrazné omezení rotující neodpružené hmotnosti. B4 Gran Coupe bude možné objednávat od července letošního roku, základní cena je stanovena na 91.800 euro.