Nová 33 Stradale se inspiruje modelem z roku 1967, citlivě pracuje s plochami a objemy. Zdroj: Alfa Romeo

Nová 33 Stradale se inspiruje modelem z roku 1967, citlivě pracuje s plochami a objemy. | Zdroj: Alfa Romeo

Kombinuje estetiku s funkční stránkou. Zdroj: Alfa Romeo

Kombinuje estetiku s funkční stránkou. | Zdroj: Alfa Romeo

Vpředu vidíme slavný štít „Scudetto a nízko uložená světla komplexních tvarů. Zdroj: Alfa Romeo

Vpředu vidíme slavný štít „Scudetto a nízko uložená světla komplexních tvarů. | Zdroj: Alfa Romeo

Kola ctí tradici stylu číselníku ze starých telefonů Zdroj: Alfa Romeo

Kola ctí tradici stylu číselníku ze starých telefonů | Zdroj: Alfa Romeo

Pod nádhernou kapotáží se skrývá hliníkové šasi s karbonovým monokokem – oba materiály byly zvoleny kvůli tuhosti a nízké hmotnosti. Tu jistí i polykarbonátové zadní okno, skla ve dveřích pak mají rámy z uhlíkových vláken. Zdroj: Alfa Romeo

Pod nádhernou kapotáží se skrývá hliníkové šasi s karbonovým monokokem – oba materiály byly zvoleny kvůli tuhosti a nízké hmotnosti. Tu jistí i polykarbonátové zadní okno, skla ve dveřích pak mají rámy z uhlíkových vláken. | Zdroj: Alfa Romeo

Odpružení je řešeno dvojitými rameny a aktivními tlumiči, nechybí mu užitečný systém pro zvedání přídě (o 50 mm) při přejezdu nerovností. Zdroj: Alfa Romeo

Odpružení je řešeno dvojitými rameny a aktivními tlumiči, nechybí mu užitečný systém pro zvedání přídě (o 50 mm) při přejezdu nerovností. | Zdroj: Alfa Romeo

Přední brzdové kotouče jsou chlazené a vrtané, zakusují se do nich šestipístkové brzdiče. Vzadu najdeme čtyřpístkové. Zdroj: Alfa Romeo

Přední brzdové kotouče jsou chlazené a vrtané, zakusují se do nich šestipístkové brzdiče. Vzadu najdeme čtyřpístkové. | Zdroj: Alfa Romeo

Každý z 33 majitelů si mohl vybrat, zda chce svou 33 s tradičním spalovacím motorem, nebo jako elektromobil. V případě, že zvolili vidlicový šestiválec o objemu 2,9 litru s dvěma turby, mají k dispozici 456 kW (620 k). Zdroj: Alfa Romeo

Každý z 33 majitelů si mohl vybrat, zda chce svou 33 s tradičním spalovacím motorem, nebo jako elektromobil. V případě, že zvolili vidlicový šestiválec o objemu 2,9 litru s dvěma turby, mají k dispozici 456 kW (620 k). | Zdroj: Alfa Romeo

Zrychlení na 100 km/h trvá méně než tři sekundy a maximální rychlosti činí 333 km/h. Zdroj: Alfa Romeo

Zrychlení na 100 km/h trvá méně než tři sekundy a maximální rychlosti činí 333 km/h. | Zdroj: Alfa Romeo

Volit mohou z jízdních režimů Strada (silnice) s měkčím odpružením a klapkami ve výfuku, otevíranými jen nad 5000 ot./min. V nastavení Pista (trať) mají tvrdší podvozek, rychlejší řazení, řízný zvuk napříč celým otáčkoměrem a možnost vypnout ESC. Zdroj: Alfa Romeo

Volit mohou z jízdních režimů Strada (silnice) s měkčím odpružením a klapkami ve výfuku, otevíranými jen nad 5000 ot./min. V nastavení Pista (trať) mají tvrdší podvozek, rychlejší řazení, řízný zvuk napříč celým otáčkoměrem a možnost vypnout ESC. | Zdroj: Alfa Romeo

Jízdní vlastnosti ladil pilot F1 Valtteri Bottas na testovací trati Balocco. Zdroj: Alfa Romeo

Jízdní vlastnosti ladil pilot F1 Valtteri Bottas na testovací trati Balocco. | Zdroj: Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale Zdroj: Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale | Zdroj: Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale Zdroj: Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale | Zdroj: Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale Zdroj: Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale | Zdroj: Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale Zdroj: Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale | Zdroj: Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale Zdroj: Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale | Zdroj: Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale Zdroj: Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale | Zdroj: Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale Zdroj: Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale | Zdroj: Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale Zdroj: Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale | Zdroj: Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale Zdroj: Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale | Zdroj: Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale Zdroj: Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale | Zdroj: Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale Zdroj: Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale | Zdroj: Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale Zdroj: Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale | Zdroj: Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale Zdroj: Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale | Zdroj: Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale Zdroj: Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale | Zdroj: Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale Zdroj: Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale | Zdroj: Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale Zdroj: Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale | Zdroj: Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale Zdroj: Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale | Zdroj: Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale Zdroj: Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale | Zdroj: Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale Zdroj: Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale | Zdroj: Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale Zdroj: Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale | Zdroj: Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale Zdroj: Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale | Zdroj: Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale Zdroj: Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale | Zdroj: Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale Zdroj: Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale | Zdroj: Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale Zdroj: Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale | Zdroj: Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale Zdroj: Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale | Zdroj: Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale Zdroj: Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale | Zdroj: Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale Zdroj: Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale | Zdroj: Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale Zdroj: Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale | Zdroj: Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale Zdroj: Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale | Zdroj: Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale Zdroj: Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale | Zdroj: Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale Zdroj: Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale | Zdroj: Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale Zdroj: Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale | Zdroj: Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale Zdroj: Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale | Zdroj: Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale Zdroj: Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale | Zdroj: Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale Zdroj: Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale | Zdroj: Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale Zdroj: Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale | Zdroj: Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale Zdroj: Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale | Zdroj: Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale Zdroj: Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale | Zdroj: Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale Zdroj: Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale | Zdroj: Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale Zdroj: Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale | Zdroj: Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale Zdroj: Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale | Zdroj: Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale Zdroj: Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale | Zdroj: Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale Zdroj: Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale | Zdroj: Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale Zdroj: Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale | Zdroj: Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale Zdroj: Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale | Zdroj: Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale Zdroj: Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale | Zdroj: Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale Zdroj: Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale | Zdroj: Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale Zdroj: Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale | Zdroj: Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale Zdroj: Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale | Zdroj: Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale Zdroj: Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale | Zdroj: Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale Zdroj: Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale | Zdroj: Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale Zdroj: Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale | Zdroj: Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale Zdroj: Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale | Zdroj: Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale Zdroj: Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale | Zdroj: Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale Zdroj: Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale | Zdroj: Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale Zdroj: Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale | Zdroj: Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale Zdroj: Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale | Zdroj: Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale Zdroj: Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale | Zdroj: Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale Zdroj: Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale | Zdroj: Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale Zdroj: Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale | Zdroj: Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale Zdroj: Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale | Zdroj: Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale Zdroj: Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale | Zdroj: Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale Zdroj: Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale | Zdroj: Alfa Romeo

Kombinuje estetiku s funkční stránkou. Zdroj: Alfa Romeo
Vpředu vidíme slavný štít „Scudetto a nízko uložená světla komplexních tvarů. Zdroj: Alfa Romeo
Kola ctí tradici stylu číselníku ze starých telefonů Zdroj: Alfa Romeo
Pod nádhernou kapotáží se skrývá hliníkové šasi s karbonovým monokokem – oba materiály byly zvoleny kvůli tuhosti a nízké hmotnosti. Tu jistí i polykarbonátové zadní okno, skla ve dveřích pak mají rámy z uhlíkových vláken. Zdroj: Alfa Romeo
74
Fotogalerie

Nová Alfa Romeo 33 Stradale je nádherná! Italové se vracejí k zakázkové výrobě ve velkém stylu

Automobilka nám slibovala něco skutečně výjimečného, ale z jejího nového sporťáku spadla celému světu brada až na zem. Je překrásný a pěkně rychlý!

Po padesáti letech se Alfa Romeo vrací k „fuoriserie,“ zakázkové výrobě. Její první výtvor opravdu stojí za to: model 33 Stradale, inspirovaný historickou krásou a určený pouze pro 33 vyvolených. Vzniká v nově založeném podniku Alfa Romeo Bottega, který si bere za vzor dílny renesančních mistrů a karosářská studia z šedesátých let minulého století.

Nová Alfa ROmeo 33 Stradale se inspiruje modelem z roku 1967, velmi citlivě pracuje s plochami a objemy, kombinuje estetiku s funkční stránkou. Vpředu vidíme slavný štít Scudetto a nízko uložená světla komplexních tvarů. Kola ctí tradici stylu číselníku ze starých telefonů, dveře se vyklápí směrem nahoru. Vůz je nejvyšší uprostřed střechy a ne na jejím začátku, jako u jiných sporťáků. Na zádi se skví kulatá světla, zamračená díky profilu ve tvaru písmene V.

Pod nádhernou kapotáží se skrývá hliníkové šasi s karbonovým monokokem – oba materiály byly zvoleny kvůli tuhosti a nízké hmotnosti. Tu jistí i polykarbonátové zadní okno, skla ve dveřích pak mají rámy z uhlíkových vláken. Odpružení je řešeno dvojitými rameny a aktivními tlumiči, nechybí užitečný systém pro zvedání přídě (o 50 mm) při přejezdu nerovností. Přední brzdové kotouče jsou chlazené a vrtané, zakusují se do nich šestipístkové brzdiče. Vzadu najdeme čtyřpístkové.

Každý z 33 majitelů si mohl vybrat, zda chce svou 33 s tradičním spalovacím motorem, nebo jako elektromobil. V případě, že zvolili 2,9litrový vidlicový šestiválec se dvěma turby, mají k dispozici 456 kW (620 k), které jdou na zadní kola přes osmistupňovou dvouspojkovou převodovku a samosvorný diferenciál. Zrychlení na 100 km/h trvá méně než tři sekundy a maximální rychlosti činí 333 km/h.

Volit mohou z jízdních režimů Strada (silnice) s měkčím odpružením a klapkami ve výfuku, otevíranými jen nad 5000 ot./min. V nastavení Pista (trať) mají tvrdší podvozek, rychlejší řazení, řízný zvuk napříč celým otáčkoměrem a možnost vypnout ESC.

Elektrická verze disponuje výkonem přes 550 kW (750 k) a na jedno nabití zvládne zhruba 450 km. Jízdní vlastnosti ladil pilot F1 Valtteri Bottas na testovací trati Balocco.

Alfa Romeo

Alfa Romeo je sportovní značka koncernu FCA. Její vozy charakterizuje osobitý design, živé motory a vynikající podvozky.

Společnost byla založena v roce 1910 jako A.L.F.A, své současné jméno získala v roce 1920. Součástí Fiat Group se stala v roce 1986, od roku 2021 patří do skuoiny Stellantis.

Přehled modelů: Alfa Romeo MiTo • Alfa Romeo Giulietta • Alfa Romeo 4C • Alfa Romeo 4C Spider • Alfa Romeo Stelvio • Alfa Romeo Giulia

Doporučujeme

Články odjinud