Nová Alfa Romeo 147

Alfa Romeo představí na 68. mezinárodním autosalonu v Turíně novinku Alfa 147, jejíž podvozek nevychází jak by se mohlo na první pohled zdát z modelu 145, ale z moelu 156.
Nová Alfa Romeo 147
Alfa Romeo představí na 68. mezinárodním autosalonu v Turíně novinku Alfa 147, jejíž podvozek nevychází jak by se mohlo na první pohled zdát z modelu 145, ale z modelu 156.

Alfa 147 je s délkou 4,16 m a šířkou 1,70 dobře vypadající temperamentní vůz, který nabízí výkon, bezpečnost, vybavení a pohodlí srovnatelné s modely mnohem vyšší kategorie.

Vůz je navržen pro ty, kdo hledají malý sportovní vůz atraktivního stylu, se silnou osobností a ve své kategorii špičkovým chováním na silnici. Jinými slovy, tato skvělá malá Alfa je schopna poskytnout stejnou úroveň požitku z řízení a uspokojení z cestování jako v případě úspěšné poslední generace modelů Alfa Romeo.
Alfa 147 je přirozeným následníkem poslední generace vozů Alfa Romeo a její styl připomíná a dále rozvíjí motivy, které z vozů této značky známe. Tyto nové znaky jsou doprovázeny tradičnějšími rysy jako je kapota ve tvaru V. Dalším známým rysem je trojčlenný design tvořený dvěma přívody vzduchu k chladiči a vertikálním znakem zasahujícím až pod úroveň světel tak, jako u skvělého modelu 6C 2500 Villa d`Este z roku 1949.

Alfa Romeo bude vybavena třemi 16 ventilovými motory Twin Spark: 105 koní (77 kW) o objemu 1,6, 120 koní (88 kW) - silnější motor o objemu 1,6 a 150 koní (110 kW) o objemu 2,0. Poslední verze bude k dispozici bud` s manuální převodovkou nebo s převodovkou Selespeed s automatickým řazením a ovládáním spojky. Kromě těchto motorů bude k dispozici dieselový motor common rail s turbínou s proměnlivou geometrií o výkonu 110 koní (81 kW) a objemu 1,9 . Ten se začne prodávat na jaře 2001 spolu s verzí o obsahu 2,0 s manuální převodovkou a pětidveřovou verzí. Všechny čtyři typy motoru mají jedno společné, totiž schopnost zajistit mimořádný výkon včetně vysoké rychlosti a velkého tahu za každé situace.

Mechanické části jsou navrženy tak, aby vyhovovaly motorům vozu a jeho sportovní povaze. Torzní tuhost nového vozu je stejná jako u jeho staršího sourozence a totéž platí i pro systém závěsů: vpředu dvojitý lichoběžníkový závěs a vzadu MacPherson.

Alfa 147 rovněž nabízí maximální aktivní a pasivní bezpečnost. Její výkonný snadno modulovaný brzdící systém je vybaven ABS a vyspělými elektronickými prvky jako je EBD, ASR, MSR (prvek regulující brzdný točivý moment při přeřazování na nižší stupeň) a VDC (=ESP). Tento kompaktní model se začne prodávat koncem října.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků