Nová Alfa Romeo 147

Alfa Romeo představí na 68. mezinárodním autosalonu v Turíně novinku Alfa 147, jejíž podvozek nevychází jak by se mohlo na první pohled zdát z modelu 145, ale z moelu 156.
Nová Alfa Romeo 147
Alfa Romeo představí na 68. mezinárodním autosalonu v Turíně novinku Alfa 147, jejíž podvozek nevychází jak by se mohlo na první pohled zdát z modelu 145, ale z modelu 156.

Alfa 147 je s délkou 4,16 m a šířkou 1,70 dobře vypadající temperamentní vůz, který nabízí výkon, bezpečnost, vybavení a pohodlí srovnatelné s modely mnohem vyšší kategorie.

Vůz je navržen pro ty, kdo hledají malý sportovní vůz atraktivního stylu, se silnou osobností a ve své kategorii špičkovým chováním na silnici. Jinými slovy, tato skvělá malá Alfa je schopna poskytnout stejnou úroveň požitku z řízení a uspokojení z cestování jako v případě úspěšné poslední generace modelů Alfa Romeo.
Alfa 147 je přirozeným následníkem poslední generace vozů Alfa Romeo a její styl připomíná a dále rozvíjí motivy, které z vozů této značky známe. Tyto nové znaky jsou doprovázeny tradičnějšími rysy jako je kapota ve tvaru V. Dalším známým rysem je trojčlenný design tvořený dvěma přívody vzduchu k chladiči a vertikálním znakem zasahujícím až pod úroveň světel tak, jako u skvělého modelu 6C 2500 Villa d`Este z roku 1949.

Alfa Romeo bude vybavena třemi 16 ventilovými motory Twin Spark: 105 koní (77 kW) o objemu 1,6, 120 koní (88 kW) - silnější motor o objemu 1,6 a 150 koní (110 kW) o objemu 2,0. Poslední verze bude k dispozici bud` s manuální převodovkou nebo s převodovkou Selespeed s automatickým řazením a ovládáním spojky. Kromě těchto motorů bude k dispozici dieselový motor common rail s turbínou s proměnlivou geometrií o výkonu 110 koní (81 kW) a objemu 1,9 . Ten se začne prodávat na jaře 2001 spolu s verzí o obsahu 2,0 s manuální převodovkou a pětidveřovou verzí. Všechny čtyři typy motoru mají jedno společné, totiž schopnost zajistit mimořádný výkon včetně vysoké rychlosti a velkého tahu za každé situace.

Mechanické části jsou navrženy tak, aby vyhovovaly motorům vozu a jeho sportovní povaze. Torzní tuhost nového vozu je stejná jako u jeho staršího sourozence a totéž platí i pro systém závěsů: vpředu dvojitý lichoběžníkový závěs a vzadu MacPherson.

Alfa 147 rovněž nabízí maximální aktivní a pasivní bezpečnost. Její výkonný snadno modulovaný brzdící systém je vybaven ABS a vyspělými elektronickými prvky jako je EBD, ASR, MSR (prvek regulující brzdný točivý moment při přeřazování na nižší stupeň) a VDC (=ESP). Tento kompaktní model se začne prodávat koncem října.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků