Zbrusu nová Cobra stojí na rozvoru 2570 mm, ten je tak zhruba o 30 čísel delší, než u originálu. Zdroj: AC Cars

Zbrusu nová Cobra stojí na rozvoru 2570 mm, ten je tak zhruba o 30 čísel delší, než u originálu. | Zdroj: AC Cars

Celková délka se zvětšila o 110 mm na 4225 mm. Má o něco větší rozchod kol, což prospívá jízdním vlastnostem. Zdroj: AC Cars

Celková délka se zvětšila o 110 mm na 4225 mm. Má o něco větší rozchod kol, což prospívá jízdním vlastnostem. | Zdroj: AC Cars

Základem konstrukce je hliníkový prostorový rám, kapotáž je z uhlíkového kompozitu a váží méně než 50 kilogramů. Celková hmotnost se pohybuje okolo 1450 kilogramů. Zdroj: AC Cars

Základem konstrukce je hliníkový prostorový rám, kapotáž je z uhlíkového kompozitu a váží méně než 50 kilogramů. Celková hmotnost se pohybuje okolo 1450 kilogramů. | Zdroj: AC Cars

Pohon má na starost pětilitrový osmiválec, ten je možné dostat v atmosferické podobě s 338 kW (460 k) nebo rovnou s kompresorem a 488 kW (663 k) plus 780 Nm točivého momentu. Zdroj: AC Cars

Pohon má na starost pětilitrový osmiválec, ten je možné dostat v atmosferické podobě s 338 kW (460 k) nebo rovnou s kompresorem a 488 kW (663 k) plus 780 Nm točivého momentu. | Zdroj: AC Cars

Silnější verze zrychlí na 96 km/h za 3,4 sekundy, jistě tak dostojí pověsti Cobry coby „ovdovovače.“ Řadit můžete šestistupňovým manuálem nebo desetistupňovým automatem. Zdroj: AC Cars

Silnější verze zrychlí na 96 km/h za 3,4 sekundy, jistě tak dostojí pověsti Cobry coby „ovdovovače.“ Řadit můžete šestistupňovým manuálem nebo desetistupňovým automatem. | Zdroj: AC Cars

AC Cobra GT Roadster Zdroj: AC Cars

AC Cobra GT Roadster | Zdroj: AC Cars

AC Cobra GT Roadster Zdroj: AC Cars

AC Cobra GT Roadster | Zdroj: AC Cars

AC Cobra GT Roadster Zdroj: AC Cars

AC Cobra GT Roadster | Zdroj: AC Cars

AC Cobra GT Roadster Zdroj: AC Cars

AC Cobra GT Roadster | Zdroj: AC Cars

AC Cobra GT Roadster Zdroj: AC Cars

AC Cobra GT Roadster | Zdroj: AC Cars

AC Cobra GT Roadster Zdroj: AC Cars

AC Cobra GT Roadster | Zdroj: AC Cars

AC Cobra GT Roadster Zdroj: AC Cars

AC Cobra GT Roadster | Zdroj: AC Cars

Celková délka se zvětšila o 110 mm na 4225 mm. Má o něco větší rozchod kol, což prospívá jízdním vlastnostem. Zdroj: AC Cars
Základem konstrukce je hliníkový prostorový rám, kapotáž je z uhlíkového kompozitu a váží méně než 50 kilogramů. Celková hmotnost se pohybuje okolo 1450 kilogramů. Zdroj: AC Cars
Pohon má na starost pětilitrový osmiválec, ten je možné dostat v atmosferické podobě s 338 kW (460 k) nebo rovnou s kompresorem a 488 kW (663 k) plus 780 Nm točivého momentu. Zdroj: AC Cars
Silnější verze zrychlí na 96 km/h za 3,4 sekundy, jistě tak dostojí pověsti Cobry coby „ovdovovače.“ Řadit můžete šestistupňovým manuálem nebo desetistupňovým automatem. Zdroj: AC Cars
12
Fotogalerie

Nová AC Cobra GT Roadster se představila zákazníkům v Londýně. Má přes 660 koní

Moderní nástupce klasického sporťáku je konečně tady. Pod kapotou má V8 a i když vypadá „staře,“ je plný současné techniky.

Původní Cobra vznikala v letech 1962 až 1967, britské AC ji postavilo na popud legendárnoho Carrolla Shelbyho, který potřeboval vhodný stroj pro zástavbu osmiválcového motoru. Od šedesátých let vznikla řada replik a kitů, zhruba před deseti lety také vznikla limitovaná edice 50 kusů přímo od Shelby American.

Zbrusu nová Cobra od AC Cars stojí na rozvoru 2570 mm, ten je tak zhruba o 30 čísel delší než u originálu. Celková délka se zvětšila o 110 mm na 4225 mm. Má také o něco větší rozchod kol, což prospívá jízdním vlastnostem. Základem konstrukce je hliníkový prostorový rám, kapotáž je z uhlíkového kompozitu a váží méně než 50 kilogramů. Celková hmotnost se pohybuje okolo 1450 kilogramů.

Pohon má na starost pětilitrový osmiválec, ten je možné dostat v atmosférické podobě s 338 kW (460 k) nebo rovnou s kompresorem a 488 kW (663 k) plus 780 N.m točivého momentu. Silnější verze zrychlí na 96 km/h za 3,4 sekundy, jistě tak dostojí pověsti Cobry coby „ovdovovače.“

Řadit můžete šestistupňovým manuálem nebo desetistupňovým automatem. Premiéra proběhla na stadionu Tottenham Hotspur na severu Londýna, jen pár desítek kilometrů od místa, kde byla kdysi založena automobilka AC. Ročně se počítá s výrobou 250 kusů, evropští zákazníci mohou objednávat již dnes nebo se hlásit ke konzultacím s prodejci.

Ford

Henry Ford založil michiganskou automobilku v roce 1903 a proslul zavedením postupů sériové výroby s využitím montážních linek. Tak vznikl první cenově dostupný vůz: Ford model T.

Ford Fiesta •  Ford Focus • Ford Mondeo • Ford S-Max • Ford Galaxy • Ford C-Max • Ford EcoSport • Ford Mustang • Ford Puma • Ford Kuga • Ford Explorer • Ford Tourneo Courier

Doporučujeme

Články odjinud