Norsko proti ropě: Od roku 2025 budou všechny nové vozy "zelené"

Parlament Norska si stanovil velmi ambiciózní cíl. Od roku 2025 by totiž všechny nově prodávané vozy v této zemi měly být poháněny alternativními jednotkami.
Norsko proti ropě: Od roku 2025 budou všechny nové vozy "zelené"

Severská země na tom s počtem "zelených" vozů není vůbec špatně. Celých 37 % nových aut v Norsku je už nyní poháněno elektrickými motory. Do roku 2025 by ale podle vlády státu mohl být každý nový vůz poháněn elektřinou, vodíkem nebo hybridním ústrojím s minimálními emisemi.

Boj za zelenější města: Stuttgart chystá zákaz dieselových motorů 

Boj za zelenější města: Stuttgart chystá zákaz dieselových motorů 

Norsko své obyvatele ke koupi elektromobilů maximálně motivuje. Majitelé takových aut nemusí při jejich koupi platit daň, navíc mohou zdarma využívat zpoplatněné silnice, městské parkoviště a dokonce i pruhy pro autobusy.

Koncem roku 2016 jezdilo v zemi zhruba 100 000 elektromobilů. Do roku 2020 by podle Norska mělo toto číslo narůst na 250 000. Podle vlády bude v té době již vybudována síť 25 000 nabíjecích stanic.

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků