Norsko je ráj elektrických aut. Každý třetí prodaný vůz tam jezdí na elektřinu

Norsko je ráj elektrických aut. Každý třetí prodaný vůz tam jezdí na elektřinu

Norsko je jedinou zemí na světě, ve které prodeje a registrace elektromobilů zastávají dvouciferný podíl na trhu. Díky vládním pobídkám a daňovým úlevám se tak elektrickým autům v Norsku opravdu daří. Za první čtvrtletí roku 2015 už mají na svém kontě jednu třetinu všech registrací. Jaké jsou výhody? Elektrické auto neplatí za parkování, za trajekt, neplatí se dovozní daň a řidič může využívat různé vyhrazené pruhy.

Každé třetí prodané a registrované auto v Norsku je tak elektromobil nebo plug-in hybrid, dohromady je to více než 8000 nových vozů za první čtrtvletí roku 2015. Nejoblíbenější je Volkswagen e-Golf. 

Elektromobily | Srovnávací testy | Volkswagen | BMW | Nissan | Volkswagen Golf

Elektrický srovnávací test: BMW i3 vs. VW e-Golf vs. Nissan Leaf  

Na druhém místě v podílu registrací je Nizozemí se šestiprocentním podílem elektromobilů. Velká Británie má podíl 1,2 %. I když se v USA v prvním čtvrtletí roku 2015 prodalo skoro 15 000 elektrických aut, jejich tržní podíl je jen 0,8 %. Stejný podíl mají elektromobily a plug-in hybridy ve Francii, v Německu a v Japonsku je to 0,6 %. Čína sice udala 12 555 elektrických aut, ale vzhledem k objemu čínského trhu je to podíl jen 0,3 %.

Na našem trhu se za první čtyři měsíce roku 2015 registrovalo 128 elektromobilů a plug-in hybridů (podíl 0,17 %) a 220 hybridů (podíl 0,3 %) z celkového počtu 73 833 registrací nových osobních aut.

Život řidiče | Elektromobily | Byznys | Palivo

Kolik emisí CO2 vypouštějí elektromobily? Klidně i 370 g/km

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků