Norsko je ráj elektrických aut. Každý třetí prodaný vůz tam jezdí na elektřinu

Norsko je ráj elektrických aut. Každý třetí prodaný vůz tam jezdí na elektřinu

Norsko je jedinou zemí na světě, ve které prodeje a registrace elektromobilů zastávají dvouciferný podíl na trhu. Díky vládním pobídkám a daňovým úlevám se tak elektrickým autům v Norsku opravdu daří. Za první čtvrtletí roku 2015 už mají na svém kontě jednu třetinu všech registrací. Jaké jsou výhody? Elektrické auto neplatí za parkování, za trajekt, neplatí se dovozní daň a řidič může využívat různé vyhrazené pruhy.

Každé třetí prodané a registrované auto v Norsku je tak elektromobil nebo plug-in hybrid, dohromady je to více než 8000 nových vozů za první čtrtvletí roku 2015. Nejoblíbenější je Volkswagen e-Golf. 

Elektrický srovnávací test: BMW i3 vs. VW e-Golf vs. Nissan Leaf  

Elektrický srovnávací test: BMW i3 vs. VW e-Golf vs. Nissan Leaf  

Na druhém místě v podílu registrací je Nizozemí se šestiprocentním podílem elektromobilů. Velká Británie má podíl 1,2 %. I když se v USA v prvním čtvrtletí roku 2015 prodalo skoro 15 000 elektrických aut, jejich tržní podíl je jen 0,8 %. Stejný podíl mají elektromobily a plug-in hybridy ve Francii, v Německu a v Japonsku je to 0,6 %. Čína sice udala 12 555 elektrických aut, ale vzhledem k objemu čínského trhu je to podíl jen 0,3 %.

Na našem trhu se za první čtyři měsíce roku 2015 registrovalo 128 elektromobilů a plug-in hybridů (podíl 0,17 %) a 220 hybridů (podíl 0,3 %) z celkového počtu 73 833 registrací nových osobních aut.

Kolik emisí CO2 vypouštějí elektromobily? Klidně i 370 g/km

Kolik emisí CO2 vypouštějí elektromobily? Klidně i 370 g/km

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků