Norsko chce, aby se za devět let prodávala pouze elektrická auta

51 komentářů

darksome
10. března • 16:52

V Singapuru pokutují elektromobily za neekologičnost !!!!!
Úřad se totiž nenechá obalamutit marketingovými hláškami, že vůz je bezemisní. Nikoliv. Vůz vykazuje emise a to v té výši, kolik se musí vyrobit elektřiny k jeho provozu někde v elektrárně.
Podle procedur, které měří spotřebu energie, měla Tesla S spotřebu 444 Wh/km, což v přepočtu přes standardy R101 vydaných Ekonomickou komisí pro Evropu při OSN (UNECE) znamená 222 g/km CO2. Takže místo toho, aby jako jakýkoli jiný majitel elektromobilu měl v Singapuru slevu, musel doplácet.
Takže má emise horší než můj starej diesel
:-P :-D B-]
http://www.novinky.cz/auto/397203-v-singapuru-p... ...

Kuk Vykuk
11. března • 1:58

Tesla je proti tvýmu starýmu dízlu bezemisní vůz. Až mi na ní najdeš vejfuk, kam půjde strčit sonda a něco naměříš tak dostaneš bombón. :D
No a jestli si myslíš, že ta nafta kterou krmíš svůj starej čoudostroj se vyrábí samospádem nebo že roste rovnou na stromech tak musíš bejt hodně naivní.
Jestli si myslíš, že tvoje rafinérka, nemá spotřebu elektriky jak okresní město, jestli nemá emise z výroby a ze spalování těch zbytkovech sajrajtů, jestli se ropa čerpá ruční pumpou, jestli ty obří tankery, který ji vozej nezaserou komínama celou planetu ještě víc než všechny auta, vlaky i letadla dokupy, jestli ropovody tečou samospádem, jestli se palivo nevozí cisternama a pořád nepřečerpává a neskladuje, jestli bezínky nesvítěj jak letiště do noci, tak si asi zrovna přišel z jiný planety. A to sem zatím vynechal ekologickou zátěž a havárie, pravidelný výměny oleje, nadměrnou spotřebu brzdovejch destiček, milardy jedovatejch olověnejch akumulátorů, který se každý 4 roky musej vyhodit atd atd.
Ty máš se svým dízlem po světě tolik vejfuků, že by ses nedopočítal. Vo efektivnosti spalováků už vůbec nemluvě.
Jak vidíš ty taky bohužel jezdíš na elektriku z uhelek, akorát že ropný lobby o tom radši taktně mlčí a některý rafinerie svojí spotřebu proudu radši přestali uvádět ve výročních zprávách.
Však si vezmi kalkulačku a pěkne nám spočítej kolik kilowathodin elektriky je potřeba na výrobu jednoho litru nafty, ještě před tím než jí vůbec načepuješ, spálíš a někam dojedeš.
:-P;-)B-]

runner42
12. března • 10:49

A zdůrazňuji, že se neptám na energetické nároky na zpracování jednoho litru ropy. Tudíž žádné výpočty typu vezmu kolik rafinérie odebere elektřiny a pak budu tvrdit, že to všechno spotřebovala na ten benzín.
Hezky kolik energie padne na plyn, benzín, petrolej, LTO, mazut, atd...Moc se těším na tvůj výsledek.

runner42
12. března • 10:22

Tak nám to sem napiš. Schválně, kolik přesně elektrické energie je potřeba k výrobě jednoho litru nafty?

Kuk Vykuk
11. března • 1:29

Blábolíš z cesty a Novinky jsou s křížkem po fůnuse.
Singapurskej premier si nadšením udělal exkurzi v Tesle a v Silicon Valley. Mluvil přímo s Muskem a řekl, že tenhle nesmysl proklepne. Samozřejmě, že se i Teslou svez.
http://www.channelnewsasia.com/news/singapore/singapore-... ...
http://electrek.co/2016/03/06/tesla-elon-mus... ...

runner42
11. března • 7:51

Ty vůbec nemáš představu o čem mluvíš a žereš článek vyblitý PR oddělením Tesly snažícím se odvrátit negativní publicitu. Nejvíc mě pobavily stokrát opakované zewNzsk volal PM osobně. Považte, osobně! 😂 V Singapuru máme emisní regulace na elektromobily dávno. Týká se i plug-in hybridů. Ví to každý imbecil, tedy zřejmě kromě zmiňovaného kupce modelu S. Což bude nějaká eko guma, která v Singapuru evidentně nežije, protože tam to ví úplně každý, stejně jako jaká je daň na auta a jejich provozní omezení.Singapurská legislativa je jednoduchá a racionální.
Pan Lee Kuan Yew hovor Muska zcela jistě přijal a určitě zdvořile ujistil, že se tím bude zabývat.
Co se už od PR Tesly nedozvíš bude, že se to uzavře s tím, že neexistuje důvod pro výjimku pro model S.

Kuk Vykuk
11. března • 11:16

"... i když přistoupíme na absurdní hru, že u spalovacího auta jsou jediné emise ty, které mu jdou z výfuku a žádné jiné při výrobě, přepravě a zpracování tam nejsou a naopak veškerá energie napájející Teslu se vyrobí ve fosilní elektrárně, jejíž produkci zplodin na vyrobenou jednotku energie známe, vychází pořád Tesla 2x až 3x lépe než srovnatelné spalovací vozidlo. Takže asi tak."
Vytáhní si pořádně velkou kalkulačku asi pujde do tuhýho :-P

runner42
11. března • 18:18

Kecy Tesly a zoufalé mlžení stylem kolik by mělo auto mít naměřenou spotřebu podle nějaké neurčité metodiky v okamžiku výroby nikoho v Singapuru nezajímají. LTA postupuje zcela jasně a transparentně.Přímo na strákách LTA najdeš jasně s srozumitelně popsaný způsob výpočtu emisí elektromobilu.
http://www.lta.gov.sg/data/apps/news/press/2012... ... Zjednodušeně řečeno, u každého importovaného auta bez CEVS bandu (každého kusu) bude proveden test městského cyklu a highway cyklu dle UNECE. Z toho bude vypočtena spotřeba a emise a přidělen band. Jasné jednoduché a pro prostředí Singapuru logické.Bez problému tu funguje tři roky a upřímně, nějaké nářky Tesly (které pochopitelně nejvíc vadí negativní publicita z veřejného propíraní pravdy) nebo nějakého blbce co si to nedokázal spočítat dřív nikoho, ale opravdu nikoho nezajímají.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Kuk Vykuk
12. března • 1:18

Koukám, že jim to žereš i s navijákem co? B-] S tímdle sranda papírem si tak leda můžou vytřít prdel. Si tam pletou pomeranče s banánama a ty s nima. :D
Jesti si taky tak naivní, že si myslíš že spalovací popelnice maj ten jedinej výfuk na autě a že elektroauta ho maj v uhelný elektrárně tak si ještě zřejmě neopustil první třídu singapurský základky. V Singapuru je evidentně ráj protože tam roste benzín na stromech a dojej ho krávy. :D
V Singapurský rafinérce se evidentně vyrábí benzín samospádem, nahoře nalejou naftu, uprostřed to zamíchaj dva trpaslíci lopatou a dole už teče čistej bezín. Té paráda co? :D
Vůbec tam k tomu nepotřebujou tolik elektriky jako okresní město, vůbec jim tam ropu nevozej tankery, který dohromady vyfoukaj tolik sajrajtu jako všechny spalovací motory na planetě, vůbec tam nic nikam nepřečepávaj a neskladujou, vůbec se ten benzín nemusí rozvážet cisternama s vejfukama, vůbec pak benzínky nesvítěj celou noc jak ufo na megawaty elektriky. Jó v Singapůru tam je ráj, tam spalováky jen jeden vejfuk maj a rafinérky jsou na kliku :D :DKoukám že se spalovákům ty vejfuky nějak povážlivě rozmnožili ;DSi pěkně najdi kolik kilowatů elektriky je potřeba na výrobu 1 litru benzínu vynásob to nadrží a hned uvidíš, kolik už si vyfoukal sajrajtu do ovzduší a to si ještě ani neujel jedinej jeden metr :DTa co, máš tam ještě nějaký jasný, logický a transparentní singapurský hajzlpapíry?

runner42
12. března • 9:02

Singapur je země stojící na ideách národa, pragmatismu a meritokracie. Platí zde jednoduché logické zákony zlepšující život lidí. Jejich platnost je nekompromisně vynucovaná.Chápu, že pro opici z evropské džungle, to je věc absolutně nepochopitelná.Ohledně stále se opakujících výkřiků o spotřebě elektřiny na výrobu benzínu bych ti doporučil si zopakovat chemii v osmé třidě základní školy. Jak funguje destilační kolona. Naleješ ropu, lehce ji zahřeješ a hned ti jde benzín. Topit můžeš čímkoliv, elektrikou z jádra nebo troškou vlastního topného oleje, ke kterému se dostaneš ažpo delším zahříváním zbytku. Prostě část rovnou spotřebuješ.Přepočítávat spotřebu elektrické energie rafinérie na litr benzínu může jen absolutní idiot bez základního chemického vzdělání.

Kuk Vykuk
16. března • 0:26

Jéžiš tak to mi spad kámen ze srdce! Už můžu klidně spát, protože v Singapuru maj naprosto bezemisní výrobu benzínu a všechno je v ažůru. Pidistáteček s 5. největší rafinérií na světě se smečkou tankerů kde zítra znamená již dnes :DPřeju hodně nadšení s tím nekonečným odklízením ropnejch skvrn.

Kuk Vykuk
12. března • 1:27

No jo je to tak, každej kdo čepuje benzín jezdí taky na elektriku, to je transparentní jak singapurský nudle. B-]p.s. Evidentně tam vláda jedný strany perfektně funguje, akorát by si místo toho blesku co maj ve znaku měli dát barel, aby to tak nebilo do vočí :P

Kuk Vykuk
12. března • 1:46

No vida Singapůrská rafinérka patří me 10 největších na světě B-]
http://www.hydrocarbons-technology.com/features/feature-top-ten-... ...

Kuk Vykuk
12. března • 1:53

A jak krásně září do noci ;-)
Určitě tam svítěj petrolejkama ;-)
http://www.gettyimages.com/detail/photo/petrochemica... ...

Kuk Vykuk
11. března • 11:12

Jdu se koupit popcorn, ještě bude divadlo :D
http://www.teslamotors.com/support/heres-how-clean-m... ...

Radek
10. března • 14:04

Tak ale hlavně je zatím problém, kde vzít rozumné elektro auto. Protože za 2 miliony a více (Tesla), na to holt většina nemá ani s norským platem. A s e-autem za třičtvrtě milionu zase nikam nedojedete...

Kuk Vykuk
11. března • 1:06

Doporučuju sundat klapky z očí, nastudovat si co jsou to disruptivní technologie a pak jen doufat že se něco nepodělá. ;-)
Když přisli první videa, první mobily, první plasmy, první CD, DVD, BR playery tak to taky stálo raketu a dneska to stojí pár šupů, nebo to balej k televizi nebo už je to dávno ve šrotu. Dneska už i uprchlíci přijížděj se smartfounama ;-)

klokop
10. března • 11:25

hehe, nemozem inak, ale su to tazki dementi. :-DKrajin, ktora sa zo sraciek dostala vdaka ROPE, v sucasnosti zije z ROPY, ide podporovat predaj elektromobilov..Tomu sa povie - nasrat si do vlastneho hniezda :-D

Kuk Vykuk
10. března • 13:24

Akorát, že tomu je přesně navopak, naserou do našeho hnízda, veznou za to těžký prachy a sami budou dejchat čím dál čistější vzduch zatím co my budem dál plnit dětský onkologie. Té divný co?

Ugqd%';'l;du8w876&*2686dg
9. března • 17:06

To aby clovek zajel do Norska na dovcu driv, nez zakazou prdici cyklisty. B-]

Adolf
9. března • 15:10

Raději ať vyrábí nové Nory:-D Potom nebudou muset krást cizí děti

Sarcasticus
9. března • 13:44

Třeba jednou v Norsku zakážou i tepelné a jaderné elektrárny a budou chtít vyrábět elektřinu pouze v elektrárnách poháněných výhradně elektřinou. ;-)

Kuk Vykuk
10. března • 13:17

Nejdřív si radši naštudujte složení Norské energetiky než tu něco zase "chytrého" plácnete ;)

Sarcasticus
10. března • 15:53

Ale to přece není jen o Norské energetice. V Norsku asi chtějí nějak přispět ke snížení emisí a proto se zřejmě snaží protlačit na svém území elektromobily. A ten přechod nejspíš zafinancují z prodeje ropy a plynu, který těží a prodávají. A co se asi tak stane s těmi vytěženými surovinami, které prodají do zahraničí? Zahraniční zákazníci je použijí třeba k vytápění, k výrobě elektřiny anebo k pohonu spalovacích vozidel. Takže je spálí a vznikne z toho spousta různých plynů (CO2, NOx, ...) vypouštěných do ovzduší někde jinde. Není to poněkud absurdní => proč na to neodpovědět nějakým podobně absurdně-sarkastickým nesmyslem? ;-)

Kuk Vykuk
11. března • 0:55

Bližší košile než kabát, pochybuju že kůli starosti o ovzduší zbytku světa teď zavřou kohouty a vzdaj se výdělku. Btw všechna ropa se nespálí, spousta se jí použije na výrobu plastů, gumy, barviv, mazadel, atd. Absurdních je spousta věcí, namátkou třeba to, že fosilní paliva jsou DOTOVÁNY 10 milionama dolarů každou minutu každý den! 3-[ Čili se do toho narve daleko víc prachů než do světovýho zdravotnictví. 3-[
http://www.theguardian.com/environment/2015/may/18/f... ...

Tomas
9. března • 14:47

Pres 90% norske energie je z VE, takze tohoto bych se opravdu nebal :)

DDT
9. března • 13:08

Dívám se do kalendáře a mám pocit, že apríl ještě není...
Stát, který je živ z prodeje ropy a plynu si dá za cíl do devíti let jenom elektromobily???
A sever Kanady bude pěstovat pomeranče a banány...

Mk
18. března • 19:15

Já to vidím jinak. Proč nevyužít vlastní elektřinu z vodních zdroju na pohon aut a neprodat vlastní ropu?? Proč si smrdět doma ve městech, když mám čistší zdroj energie??

Kuk Vykuk
10. března • 13:14

Hlavně že si tu zadarmo utrácime jejich Norský fondy co nám dávaj a naprosto nikdo se neptá z čehopak asi jsou ;D

Kuk Vykuk
10. března • 13:10

To by byli naprostý pitomci, kdyby si sami smrděli pod nos když maj čistou elektriku zadarmo ;D

Míra
9. března • 18:39

Je vidět že přemýšlejí a myslí na zadní vrátka a na svoji budoucnost. Přece si nebudou sami pálit surovinu, pro kterou jsou mnohé státy ochotné udělat či zaplatit cokoliv. Dobře vědí, že zítra může být vše jinak a kdo má ropu, má i moc. Proto ani peníze z ropy neutrácejí, ale šetří si je. Takové vedení státu jim můžeme jen závidět.

kaqdjd==+)23183
9. března • 17:03

To vite, v Norsku ropa tece proudem a deti se kradou. Divna zeme ...

mpolan
9. března • 13:38

Ropa není určena jen k pálení v autech.

jogurt
9. března • 17:17

Není. Ale k pohonu aut se nic moc jiného než fosilní paliva, hlavní pohon norské ekonomiky, zatím použít nedá.

runner42
9. března • 12:11

To je jen ozvěna let minulých.
Realita je taková, že pokles cen komodit přivedl Norsko do deficitu, který zalátá z ropného fondu, ve kterém si rozumně střádalo. Sice na to utratí jen 4% rezerv, ale co je ale mnohem horší je fakt, že podíl ropných peněz na příjmu rozpočtu se za posledních 15 let zdesetinásobil. Což znamená, že pokud se tento rok něco zásadního nestane v cenách ropy, a já si myslím že ty budou dlouhodobě oscilovat mezi 30 a 50$, tak nejenže nebudou mít za devět let v prodeji jen samé elektromobily, ale budou už za pět let v pěkné krizi.

Vana666
9. března • 12:55

Taky je otázka kde všechny ty elektroauta, elektroautobusy a elektrokamióny vezmou pokud je nikdo nebude ve světě vyrábět. Pustí se do toho sami ?

mpolan
9. března • 13:37

Pokud bude poptávka, bude i nabídka.

Vana666
9. března • 16:19

Poptávám osobní elektrombil kombi 4x4 s výkonem 150 kW pro 5 osob s dojezdem 1200 km.
Nabídni.

runner42
10. března • 12:51

Hezký K.O. úder :-D

Rembaz
10. března • 12:26

Mne sa paci ako kazdy chce elektroauto s odjazdom nad 1000km. Priznám sa ze si ani nepamätám kedy som naposledy takú vzdialenosť prešiel, bez prestávky tomu urcite nikdy nebolo. Reálnych 500km stačí 99% súkromníkov.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
runner42
10. března • 12:49

A proč bez přestávky? Ty vycházíš ovšem z poněkud nereáného přepokladu, že mezi jednotlivými jízdami lze VŽDY nabíjet. Těch tisíc kilometrů totiž můžeš dát několika výrazně kratšími jízdami, např. přes víkend bez možnosti nabíjení.

Rembaz
10. března • 14:02

mi chces povedat ze cez vikend najazdis 1000km kratkymi trasami bez moznosti najst hociaku zastrcku ?Tak ano, pokial pravidelne chodis kempovat do hor mimo hotelov a restauracii tak ano, potrebujes 1000km dojazd. Ale kolko je takych ludi?

runner42
11. března • 9:45

No nevím jak ostatní, ale třeba minulý víkend jsem jel z Prahy do Litomyšle, v sobotu ráno do Krkonoš a v neděli zpátky přes Litomyšl do Prahy. Plus páteční ježdění po Praze a v sobotu ježdění po horách. Suma sumárum 700 kilometrů za víkend, žádná extra anomální cesta. Samozřejmě bez byť teoretické možnosti nabíjení jak v Litomyšli, kde auto stálo na parkovišti, tak na chalupě, kde to je k silnici 200 metrů.Prostě normální víkend, žádný extrém Praha Ostrava. Vzhledem k tomu, že velká část vedla po D11, potřeboval bych elektromobil nejmíň s 1000km dojezdem, víme jak na tom jsou v dálničních rychlostech.

Mk
18. března • 19:11

Ja za víkend ujel elektromobilem BMW i3 trasu Praha-Hradec Králové-Brno-Zaječí a pak zase zpět. Cca 700km. Když se chce, tak to jde.

inspirace
9. března • 20:29

Mohl bych poprosit také o nabídku na nějaký takový elektromobil? Může být i ojetý, ale hlavně, aby u něj bylo možné doplnit energii z nuly na plný dojezd během 10 minut, aniž by to mělo vliv na kapacitu a životnost "nádrže", tedy baterií.

jogurt
9. března • 17:15

:-D

omg
9. března • 12:32

Což jim ovšem nebrání ve vysílání nesmyslných nápadů do světa.

x
9. března • 12:08

Hlavně aby byla ta auta halal, jinak je občané Norska za devět let nebudou chtít kupovat.

Mitch
9. března • 10:08

Ok, tak holt tu Teslu teda koupim, ale jen kdyz mi stat prispeje 2meg :)

omg
9. března • 12:30

Což je v šíleném Norsku dost dobře možné, zvlášť pokud vymyslí nějakou novou superdaň, i když to bude spešl v případě Norska docela obtížné, daňově už je docela obsazené.
Ale fakt je že 150% daň z příjmu ještě nemají, i když už nejsou daleko.

Doporučujeme

Články odjinud