Norsko chce, aby se za devět let prodávala pouze elektrická auta

V Norsku by se tak měla prodávat auta osazená různými bateriemi, ale počítá se i s palivovými články. Země ale nehodlá snižovat vlastní celkovou produkci emisí pouze za pomoci elektromobilů.
Norsko chce, aby se za devět let prodávala pouze elektrická auta

Norsko patří k zemím s největší podporou elektrických automobilů a hodlá v tom pokračovat i do budoucna. Nový národní plán na období od roku 2018 do roku 2029 dokonce počítá s tím, že se relativně brzy budou v Norsku prodávat už pouze elektrické automobily. 

Norsko je ráj elektrických aut. Každý třetí prodaný vůz tam jezdí na elektřinu

Norsko je ráj elektrických aut. Každý třetí prodaný vůz tam jezdí na elektřinu

Se zprávou přišli kolegové z hybridcars.com. Norsko údajně plánuje, že za devět let, tedy v roce 2025, se nebude prodávat už nic jiného než automobily s nulovými emisemi. Týkat se to má nových osobních automobilů, autobusů a lehkých užitkových vozů. V Norsku by se tak měla prodávat auta osazená různými bateriemi, ale počítá se i s palivovými články. 

Norský plán obsahuje rovněž návrh, podle kterého by do roku 2030 měly existovat na trhu už pouze těžší užitkové elektrické automobily, tři čtvrtiny dálkových autobusů mají také mít elektrický pohon a u nákladních vozů se počítá do roku 2030 s podílem bezemisních strojů 50 %. 

Budoucnost mobility podle představ EU je zde. Jmenuje se Rasa

Budoucnost mobility podle představ EU je zde. Jmenuje se Rasa

Norsko ale nehodlá snižovat vlastní celkovou produkci emisí pouze za pomoci elektromobilů. Plán se týká všech druhů dopravy včetně jízdních kol. Tamní vláda chce například utratit zhruba miliardu dolarů za výstavbu dálnic určených pro jízdní kola tak, aby je lidé mohli používat i na cestování mezi městy. Jezdit na kole po takových dálnicích bude údajně možné téměř celý rok. 

Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST: Moto Guzzi Audace Carbon – Pořádná stylovka za půl milionu

Moto Guzzi Audace Carbon

Pokud jste rádi středem pozornosti, milujete bloumání krajinou bez určeného cíle a neplánujete tripy delší než 200 km, mohla by vás tahle fajnová Guzzi zajímat. Ohromuje svým charakterem a její motor vás nadchne stejně jako italský smysl pro detail.

28.  9.  2017 | Michal Žďárský | 11 příspěvků