Norsko chce, aby se za devět let prodávala pouze elektrická auta

V Norsku by se tak měla prodávat auta osazená různými bateriemi, ale počítá se i s palivovými články. Země ale nehodlá snižovat vlastní celkovou produkci emisí pouze za pomoci elektromobilů.
Norsko chce, aby se za devět let prodávala pouze elektrická auta

Norsko patří k zemím s největší podporou elektrických automobilů a hodlá v tom pokračovat i do budoucna. Nový národní plán na období od roku 2018 do roku 2029 dokonce počítá s tím, že se relativně brzy budou v Norsku prodávat už pouze elektrické automobily. 

Norsko je ráj elektrických aut. Každý třetí prodaný vůz tam jezdí na elektřinu

Norsko je ráj elektrických aut. Každý třetí prodaný vůz tam jezdí na elektřinu

Se zprávou přišli kolegové z hybridcars.com. Norsko údajně plánuje, že za devět let, tedy v roce 2025, se nebude prodávat už nic jiného než automobily s nulovými emisemi. Týkat se to má nových osobních automobilů, autobusů a lehkých užitkových vozů. V Norsku by se tak měla prodávat auta osazená různými bateriemi, ale počítá se i s palivovými články. 

Norský plán obsahuje rovněž návrh, podle kterého by do roku 2030 měly existovat na trhu už pouze těžší užitkové elektrické automobily, tři čtvrtiny dálkových autobusů mají také mít elektrický pohon a u nákladních vozů se počítá do roku 2030 s podílem bezemisních strojů 50 %. 

Budoucnost mobility podle představ EU je zde. Jmenuje se Rasa

Budoucnost mobility podle představ EU je zde. Jmenuje se Rasa

Norsko ale nehodlá snižovat vlastní celkovou produkci emisí pouze za pomoci elektromobilů. Plán se týká všech druhů dopravy včetně jízdních kol. Tamní vláda chce například utratit zhruba miliardu dolarů za výstavbu dálnic určených pro jízdní kola tak, aby je lidé mohli používat i na cestování mezi městy. Jezdit na kole po takových dálnicích bude údajně možné téměř celý rok. 

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků