Norsko chce, aby se za devět let prodávala pouze elektrická auta

V Norsku by se tak měla prodávat auta osazená různými bateriemi, ale počítá se i s palivovými články. Země ale nehodlá snižovat vlastní celkovou produkci emisí pouze za pomoci elektromobilů.
Norsko chce, aby se za devět let prodávala pouze elektrická auta

Norsko patří k zemím s největší podporou elektrických automobilů a hodlá v tom pokračovat i do budoucna. Nový národní plán na období od roku 2018 do roku 2029 dokonce počítá s tím, že se relativně brzy budou v Norsku prodávat už pouze elektrické automobily. 

Norsko je ráj elektrických aut. Každý třetí prodaný vůz tam jezdí na elektřinu

Norsko je ráj elektrických aut. Každý třetí prodaný vůz tam jezdí na elektřinu

Se zprávou přišli kolegové z hybridcars.com. Norsko údajně plánuje, že za devět let, tedy v roce 2025, se nebude prodávat už nic jiného než automobily s nulovými emisemi. Týkat se to má nových osobních automobilů, autobusů a lehkých užitkových vozů. V Norsku by se tak měla prodávat auta osazená různými bateriemi, ale počítá se i s palivovými články. 

Norský plán obsahuje rovněž návrh, podle kterého by do roku 2030 měly existovat na trhu už pouze těžší užitkové elektrické automobily, tři čtvrtiny dálkových autobusů mají také mít elektrický pohon a u nákladních vozů se počítá do roku 2030 s podílem bezemisních strojů 50 %. 

Budoucnost mobility podle představ EU je zde. Jmenuje se Rasa

Budoucnost mobility podle představ EU je zde. Jmenuje se Rasa

Norsko ale nehodlá snižovat vlastní celkovou produkci emisí pouze za pomoci elektromobilů. Plán se týká všech druhů dopravy včetně jízdních kol. Tamní vláda chce například utratit zhruba miliardu dolarů za výstavbu dálnic určených pro jízdní kola tak, aby je lidé mohli používat i na cestování mezi městy. Jezdit na kole po takových dálnicích bude údajně možné téměř celý rok. 

Minitest BMW 230i Cabrio: Nastal čas se rozloučit?

BMW 230i Cabrio (minitest)

Kompaktní rozměry, zadní pohon, čtyři místa k sezení a stahovací střecha – to je kombinace, na kterou dnes narazíte pouze u BMW. Benzinový dvoulitr s výkonem 185 kW dvojkovému kabriu pasuje jako ulitý!

včera | Jan Mička | 10 příspěvků
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků