Norsko chce, aby se za devět let prodávala pouze elektrická auta

V Norsku by se tak měla prodávat auta osazená různými bateriemi, ale počítá se i s palivovými články. Země ale nehodlá snižovat vlastní celkovou produkci emisí pouze za pomoci elektromobilů.
Norsko chce, aby se za devět let prodávala pouze elektrická auta

Norsko patří k zemím s největší podporou elektrických automobilů a hodlá v tom pokračovat i do budoucna. Nový národní plán na období od roku 2018 do roku 2029 dokonce počítá s tím, že se relativně brzy budou v Norsku prodávat už pouze elektrické automobily. 

Norsko je ráj elektrických aut. Každý třetí prodaný vůz tam jezdí na elektřinu

Norsko je ráj elektrických aut. Každý třetí prodaný vůz tam jezdí na elektřinu

Se zprávou přišli kolegové z hybridcars.com. Norsko údajně plánuje, že za devět let, tedy v roce 2025, se nebude prodávat už nic jiného než automobily s nulovými emisemi. Týkat se to má nových osobních automobilů, autobusů a lehkých užitkových vozů. V Norsku by se tak měla prodávat auta osazená různými bateriemi, ale počítá se i s palivovými články. 

Norský plán obsahuje rovněž návrh, podle kterého by do roku 2030 měly existovat na trhu už pouze těžší užitkové elektrické automobily, tři čtvrtiny dálkových autobusů mají také mít elektrický pohon a u nákladních vozů se počítá do roku 2030 s podílem bezemisních strojů 50 %. 

Budoucnost mobility podle představ EU je zde. Jmenuje se Rasa

Budoucnost mobility podle představ EU je zde. Jmenuje se Rasa

Norsko ale nehodlá snižovat vlastní celkovou produkci emisí pouze za pomoci elektromobilů. Plán se týká všech druhů dopravy včetně jízdních kol. Tamní vláda chce například utratit zhruba miliardu dolarů za výstavbu dálnic určených pro jízdní kola tak, aby je lidé mohli používat i na cestování mezi městy. Jezdit na kole po takových dálnicích bude údajně možné téměř celý rok. 

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků