Noble M600: britská bestie je tady

Ne, řeč nebude o krocení zlé ženy. To jen britská společnost Noble představuje svůj nový supersport pro automobilové puritány.

Noble patří mezi ty malosériové producenty sportovních vozů, kteří neuznávají žádné elektronické systémy, jež moderního řidiče často chrání od jeho vlastních přehmatů, ale zároveň se mu často stávají těžkým soupeřem a pletou se mu pod ruce.

Supervůz M600 bude stát dvakrát tolik co dosavadní modely značky, ale měl by nabídnout tomuto poměru odpovídající výkony. Lehká konstrukce, výkon ve stupních 450, 550 a 650 koní (až 475 kW) a nejvyšší rychlost přes 360 km/h, to jsou již slušné hodnoty. Zapomeňte na stabilizační systémy, ABS a další podpůrné asistenty. Pod řadicí pákou však naleznete velkou páčku s nápisem TC, která aktivuje protiprokluzovou soustavu, kterou možná oceníte třeba na nerovných vozovkách či za deště, běžně však zůstává tento systém odpojen. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Noble M600 by měl být jedním z mála výkonných automobilů, jež jsou stavěny s jasným zřetelem na jízdní vlastnosti, výkony a zážitky z řízení závodního auta na běžné silnici, podobně jako takové Porsche GT3 RS, jež jsme vám minulý týden představili na tomto místě. Tomu odpovídá i pojetí čistě účelově střiženého interiéru, který vypadá jak u odstrojeného závoďáku.

Motor vychází z konstrukce Volvo a jedná se o vidlicový osmiválec s objemem 4,4 l a dvojicí trubodmychadel Garrett. Doplněn je šestistupňovou převodovkou s manuálním řazením, ale na nějaká „pádla“ pod volantem zapomeňte, v blízkosti volantu máte připravenou normální řadicí páku chodící v klasickém H. Před ní se nachází spartánsky pojatá středová konzole s ovladači leteckého typu. Jistou dávku luxusu přináší kožené obšívání části palubní desky, sedadel a doplňků. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Noble svůj model M600 oficiálně představí na Festivalu rychlosti v Goodwoodu ve dnech 19. až 21. září, ceny budou přesahovat v přepočtu 6,5 milionu korun. Je to hodně, ale zato můžete počítat s akclerací 0 - 96 km/h za 3,0 s a 0 - 160 km/h za 6,5 s. Nový typ si mohou přitom objednat i ti, kteří dosud složili zálohu na starší modely značky Noble.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Noble M600
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
Minitest VW T-Roc 1.5 TSI a 2.0 TSI: Dvakrát podstatně jinak

VW T-Roc 1.5 TSI vs 2.0 TSI (minitest)

Vyzkoušeli jsme dvě zážehové zážehové verze Volkswagenu T-Roc. Významně se liší i výbavou.

7.  6.  2018 | Milan Lažanský | 36 příspěvků