Noble M600: britská bestie je tady

Ne, řeč nebude o krocení zlé ženy. To jen britská společnost Noble představuje svůj nový supersport pro automobilové puritány.

Noble patří mezi ty malosériové producenty sportovních vozů, kteří neuznávají žádné elektronické systémy, jež moderního řidiče často chrání od jeho vlastních přehmatů, ale zároveň se mu často stávají těžkým soupeřem a pletou se mu pod ruce.

Supervůz M600 bude stát dvakrát tolik co dosavadní modely značky, ale měl by nabídnout tomuto poměru odpovídající výkony. Lehká konstrukce, výkon ve stupních 450, 550 a 650 koní (až 475 kW) a nejvyšší rychlost přes 360 km/h, to jsou již slušné hodnoty. Zapomeňte na stabilizační systémy, ABS a další podpůrné asistenty. Pod řadicí pákou však naleznete velkou páčku s nápisem TC, která aktivuje protiprokluzovou soustavu, kterou možná oceníte třeba na nerovných vozovkách či za deště, běžně však zůstává tento systém odpojen. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Noble M600 by měl být jedním z mála výkonných automobilů, jež jsou stavěny s jasným zřetelem na jízdní vlastnosti, výkony a zážitky z řízení závodního auta na běžné silnici, podobně jako takové Porsche GT3 RS, jež jsme vám minulý týden představili na tomto místě. Tomu odpovídá i pojetí čistě účelově střiženého interiéru, který vypadá jak u odstrojeného závoďáku.

Motor vychází z konstrukce Volvo a jedná se o vidlicový osmiválec s objemem 4,4 l a dvojicí trubodmychadel Garrett. Doplněn je šestistupňovou převodovkou s manuálním řazením, ale na nějaká „pádla“ pod volantem zapomeňte, v blízkosti volantu máte připravenou normální řadicí páku chodící v klasickém H. Před ní se nachází spartánsky pojatá středová konzole s ovladači leteckého typu. Jistou dávku luxusu přináší kožené obšívání části palubní desky, sedadel a doplňků. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Noble svůj model M600 oficiálně představí na Festivalu rychlosti v Goodwoodu ve dnech 19. až 21. září, ceny budou přesahovat v přepočtu 6,5 milionu korun. Je to hodně, ale zato můžete počítat s akclerací 0 - 96 km/h za 3,0 s a 0 - 160 km/h za 6,5 s. Nový typ si mohou přitom objednat i ti, kteří dosud složili zálohu na starší modely značky Noble.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Noble M600
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

včera | Miro Mihálik | 60 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků
TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Audi A6 50 TDI quattro

Audi přispěchala s novou A6 v nejisté emisní době, stojí na úplně nových základech a spolu s A8 reprezentuje nové pojetí interiéru. A postavit se má aktuální velmi povedené pětkové řadě od BMW. To je hodně úkolů na jeden sedan vyšší střední třídy!

6.  12.  2018 | Milan Lažanský | 38 příspěvků