Noble M15, předčí skvostný sporťák Lotus a Ferrari? (nové info a foto)

Je to teprve pár let, co Lee Noble začal vyrábět své sportovní vozy. Hned od počátku ale přinesl nejen skvělý design, ale také špičkové výkony a jízdní vlastnosti, které konkurenci dělají vrásky na čele. Nyní přišel čas na další krok, kterým je nový model M15. doplněno 5.dubna
Noble M15, předčí skvostný sporťák Lotus a Ferrari? (nové info a foto)

Pokud lze označit nějakou zemi za tu, která je řidičům zaslíbená, pak je to bezesporu Velká Británie. Na jejím území se vyrábí několik desítek vozů, které většina motoristické veřejnosti ani nezná. Jedním z výrobců malých sérií sportovních vozů je i Lee Noble, který založil svou firmu teprve na sklonku minulého tisíciletí. A hned od počátku pořádně provětral tradiční výrobce vozů, kteří jsou vším, jenom ne praktickými rodinnými auty. Ferrari, Porsche, ale i Lotus tak dostali pořádného soupeře, který si získal nemalý a zasloužený obdiv a uznání.

Poslední model, tedy Noble M14, disponuje přeplňovaným třílitrovým šestiválcem od Fordu a dává výkon 294 kW (400 k) a točivý moment 524 Nm. Díky tomuto motoru zrychlí 1 150 kg těžký sporťák na stovku za 4,4 s, na 160 km/h mu stačí pouhých 9,5 s a dosáhne maximální rychlosti těsně nad 300 km/h. Noble M14 je auto, které hravě soupeří s vozy jako je Porsche 911 Turbo nebo Ferrari 360M, popř. různými modely Lotusu.

Doba ovšem pokročila a jmenované automobilky přišly mezitím s novými modely a Noble M14, byť je stále zdatným konkurentem, potřeboval nástupce. Lee Noble nyní představil pokračovatele s označením M15. Ten bude kompletně přepracovaný, dostane nový vzhled, novou technologii a auto jako celek bude odladěno ještě více nekompromisně, než předchůdce M14. Také výkon půjde nahoru, z původních 294 kW (400 k) na 338 kW (460 k). Zrychlení na stovku by pak nový model zvládne za 3,4 s a na 160 se dostane za 8 s, což ho zařadí mezi smetánku sportovních vozů. Maximální rychlost vozu pak dosahuje hodnoty 325 km/h.

Také karosérie a podvozek prošly velkými změnami. Osvědčená technologie samonosné karosérie s integrovaným ochranným rámem je i v této novince, ovšem bylo použito více vysokopevnostních a lehkých materiálu a tak se podařilo i v novém modelu dostat váhu pod 1 200 kg. Také svými rozměry předčil svého předchůdce. Model M15 měří na délku 4 270 mm, na šířku 1 850 mm a na výšku pouhých 1 160 mm.

Nový model však nebude pro každého, protože cena 3,1 mil. Kč, není zrovna nejmenší. Na druhou stranu je to cena, za kterou konkurenty jen tak nepořídíte. Noble začne prodávat svůj nový model na jaře příštího roku, do té doby projde řadou testů a ladění. Svým výkonem a naladěním pak má konkurovat i chystanému Lotusu Esprit, nebo nynějším Ferrari F430, Astonu Martin V8 Vantage, nebo Porsche 911. Výhodou má být dle samotného majitele i to, že nový Noble M15 není jenom ostrým supersportem, ale také vozem na každodenní ježdění. Skrývá v sobě komfort a přitom dokáže porážet soupeře na okruzích. O praktičnosti mluví např. objem zavazadelníku, který má hodnotu 300 litrů, což je na danou kategorii skvělá hodnota.

Tip: Stáhněte si tapety vozů Noble.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Noble M15 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Noble M14

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků