Nižší, delší a lehčí. Opel Insignia ve druhém vydání odtajněn

Nová generace Opelu Insignia se určitě bude líbit. Má nižší a sportovnější siluetu a design do značné míry vychází z velmi dobře přijatého konceptu Opel Monza z roku 2013.

Dohady skončily. Opel konečně ukázal podobu nové generace své vlajkové lodi - modelu Insignia.

I když auto zůstává v kategorii střední třídy, působí mnohem sportovněji než odcházející verze. Napomáhá tomu především nižší výška, delší rozvor i délka.

Opel začal s odtajňováním svých nových SUV. Zatím ukázal střechy a kapoty

Opel začal s odtajňováním svých nových SUV. Zatím ukázal střechy a kapoty

Konkrétně se výška snížila o 29 milimetrů, rozchod kol je širší o 11 milimetrů, karosérie se prodloužila o 55 milimetrů a rozvor o 92 milimetrů.

To vše dohromady má na svědomí skvělý součinitel aerodynamického odporu udávaný číslem 0,26.

Přestože je karosérie větší, konstruktérům se ji podařilo v porovnání s tou stávající odlehčit o 60 kilogramů. Například i díky hliníkové kapotě. Celkově bude srovnatelná verze druhé generace oproti té první lehčí o podstatných 175 kilogramů.

Opel Zafira přišel o část jména a spoustu tlačítek [první jízdní dojmy]

Opel Zafira přišel o část jména a spoustu tlačítek [první jízdní dojmy]

Pojetí interiéru navazuje na to, které už známe z aktuální astry. Displej multimediálního systému má ale větší úhlopříčku. Sedět se bude o tři centimetry níže než nyní.

Po technické stránce vůz nabídne novou osmistupňovou automatickou převodovku a spoustu asistenčních systémů.

Kromě nyní představeného liftbacku s oficiálním označením Grand Sport se ještě během příštího roku ukáže kombi (Sports Tourer) a zvýšená oplastovaná verze Country Tourer.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

včera | Milan Lažanský | 35 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků