Nizozemští vědci: emise dieselů škodí mozku

57 komentářů

rOMIK
13. března • 21:33

http://cz.iq-test.eu/?d=8744

Croix
13. března • 19:11

Situaci by mohl změnit reálně v nejbližších 10 letech tak leda návrat k celosvětově obvyklejšímu benzínu u osobních aut, odklon od toho nesmyslného bláznění kolem nafty v Evropě. Odpadne spousta jedovatých zplodin navíc, které dehťáci pouští do vzduchu, a bez zajímavosti není ani tradičně nesrovnatelný vyšší topný výkon v chladnější části roku u benzíňáků :-) Kdyby EU důsledně střežila ekologické a zdravotní zájmy obyvatel, namísto nesmyslného a hospodářsky sebevražedného pronásledování produkce CO2 se zaměří mj. tímto směrem. Ale v benzínu bude soupeření se zámořím o hodně těžší při obvyklých cenách, výbavách a leckdy už dnes pokulhávající kvalitě u evropských značek. Námitky kolem CO2 a globálního oteplování odkazuji na patřičné diskuze na netu v poslední době, není to reálný argument, jen ignorantská ideologie.

Petr1968
13. března • 19:21

Dnes mě cestou ze Šumperka jedno vytuněný hovado v TDI v oblacích dýmu předjelo,ještě teď smrdím.

jogurt
13. března • 19:27

Vzácná sebereflexe. Zkus zapracovat na osobní hygieně. Většinou to pomůže......:-O

Petr1968
13. března • 19:43

Vytuněný blb se ozval:-D Já bych to zakázal ,prasata.

@m
13. března • 17:55

na silnici tento motor nepatří :-/

aga
13. března • 17:14

Pred casem tady nekdo daval link na vyzkum ceskych vedcu a vlivu diesel motoru a nejakych ultra mikro castic, co nabouravaji bunecnou stenu. Dokonce to bylo na vysilani CT. Nemate ten link nekdo? Diky

Ron.Jeremy
14. března • 9:33

Zde:
České hlavy - smrtelně nebezpečný prach

Ron.Jeremy
14. března • 9:33

To debilní fórum ořezává HTML, tak znovu:
http://www.ceskatelevize.cz/vysilani/10.04.2006/206562210400051-18:25-1-ceske-hlavy-smrtelne-nebezpecny-prach-smrtelne-nebezpecny-prach.html

Mattes
13. března • 17:04

Ale ale pánové, proč se tak urážíte? Ať si každej jezdí čím chce. Fakta jsou ale věc jiná. Ano diesel má při stejném objemu(přímá úměrnost emisí a objemu!) s benzínem cca. o 25% nižší CO2. Ale CO, NOx,CHx a také ty rakovinotvorné pevné karcenogenní částice mají diesely cca. 20x vyšší !!! Co se třeba zamyslet nad tím, proč se všude a to dokonce povinně uvádí pouze CO2 a ne i ostatní hodnoty ??? Pokud si dokážete sami odpovědět na tuto otázku, pak jste vyhráli sami nad sebou !!! Co třeba LOBOVÁNÍ výrobců dieselových komponentů(BOSCH,Delphi atd.) + vyznamných výrobců naftových motorů ??? Proč všeobecně uznávanou nejpřísnější emisní Californskou normu plný ty nesmyslné a zastaralé V8 OHV s monostřikem a nejmodernější nafta nemá nárok???! DIVNÉ ŽE PÁNOVÉ .....

_Teddy_
13. března • 20:09

Tak diesel ma nizsie CO2? A prosim pekne odkedy je to podstatne? Ono totiz CO2 je obycajny "bombickovy" plyn, co mas v sode alebo mineralke. Absolutne neskodny (pokial ho nie je vo vzduchu viac ako O2, to uz je potom problem dychat). No ale holt si expert, to uznavam. Pre zaujimavost povolene limity pre osobne auta z EuroV (v g/km):zlozka_____benzin_____nafta
CO________1.0________0.5
HC________0.1________---
HC+NOx___---_________0.23
NOx_______0.06_______0.18
PM________0.005______0.005Hm, tak bud neviem pocitat, alebo tam fakt nie je nikde informacia ze by naftak v niecom mal 20x vyssie emisie. Ale stalo by ti za to pozriet EuroV pre nakladne auta, tam by si naozaj nasiel aj 20x vyssie hodnoty...

Mattes
14. března • 11:35

Já o voze a Ty o koze! Přečti si prosím o čem píšu a zkus nad tím přemýšlet! O tom 20ti násobku jsem se nebavil o normách, ale o skutečných hodnotách moderního benzíňáku a srovnatelného moderního dieselu. Konkretně to NOx je tam u benzínu cca. 20x nižší. Ty se bavíš o normě maximálních možných hodnot, které už spousta nových motorů několik let plní a přijdou v platnost až příští rok.

maza
13. března • 13:18

Tak to mi teda někdo vysvětlete, jak něco (tedy pevnou částečku splodin) co vdechnu (do plic) můžu ukládat a hromadit v mozku ??? To je snad už apríl ???

expert0001
13. března • 13:22

ty částečky jsou tak jemné, že v pohodě projdou do krevního oběhu... čím jsou ty částečky menší, tím jsou nebezpečnější. Ty nejnebezpečnější navíc současnými filtry volně procházejí ......

_Teddy_
13. března • 13:47

Doplnim ta, ze nie len naftak, ale aj benzinovy motor produkuje pevne castice (akurat sa o tom jaksi neslusi hovorit). A dokonca v pripravovanej norme EuroV je rovnaky limit na oba typy motorov. Preco tak asi? :-)

expert0001
13. března • 13:56

normální zážehový motor pevné částice neprodukuje. Malé množství jakýchsi částic produkují zážehové motory s EGR ventily, které jsou kvůli redukci NOx. Na zážehové motory jsou mnohem přísnější limity na NOx než u dieselů a tak mají ve výsledku zážehové motory zbytečně vyšší spotřebu a horší emise v ostatních aspektech , než kdyby ty limity NOx byli volnější (např. jako u dieselů)...... Při normálním spalování není u zážehovém motoru s ohledem na dosahované teploty a použité palivo důvod ke vzniku sazí.

tom
13. března • 14:20

konečně někdo kdo má rozum, benzínový motor při optimálním spalování produkuje JEN vodní páru, a nové motory k tomu mají hodně blízko, na rozdíl od páchnoucí sazotvorné nafty.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
_Teddy_
13. března • 14:58

Jasne, len vodnu paru. Sice spaluje benzin (co je palivo na baze uhlovodiku), ale skratka sa ten uhlik a dusik niekde uplne stratia, a zostane len cistucka vodna para. Ty si fakt genius, teba je tu skoda...

Vantage
13. března • 15:22

To víš, jsou to experi (teda, aspoň jeden z nich to má v nicku). S těmahle lidma se nemá cenu bavit - inteligence houpací židle, rozhled františka koudelky (STS Chvojkovice Brod). Jsou to experti na diesely, prachové částice a vesmír...

Ronick
13. března • 18:11

Tady bacha. Chvojkovice Brod jsou dobrej oddíl. Koudelka to dokázal na žíněnce :-D

expert0001
13. března • 15:30

kecej si jaký chceš bláboly, ale jedno je jistý: Pokud věnuju stejné úsilí a náklady na redukci zdraví škodlivých emisí u dieselového a u zážehového motoru, vyjde z toho zážehový motor výrazně líp.

Krabat
13. března • 16:45

Asi před rokem jsem četl švýcarskou studii, kde bylo psáno, že absolutně nejhorší svinstvo vypouští do vzduchu moderní benzínový motor, který jezdí na Natural 95. Konkrétně uváděli, že jsou to asi první tři nebo čtyři minuty po nastartování, kdy je motor studený. V této době jde cítit charakteristický zápach nekvalitně spáleného benzínu. Do ovzduší jdou extrémně nebezpečné karcinogenní látky, ale protože tento negativní efekt trvá relativně krátkou dobu, moc se o něm nemluví. Nicméně je to údajně to nejhorší, co může člověk dýchat, takže bych tady naftu v tomto smyslu nedémonizoval. Moderní diesel je výrazně úspornější a ve spojení s filtry pevných částic i daleko čistší než v minulosti. Každopádně dokud nezačneme chodit pěšky, pořád tu bude nějaké svinstvo, třeba jenom blbý prach z brzdového obložení.

Argonantus
19. března • 18:53

Prosím tě, Krabate, seš to ty?

expert0001
13. března • 17:02

tak ten čas zahřátí katu se stále zkracuje a nevěřím, že jsou to 4 minuty. Po 4 minutách už auto dávno i topí a to topení je skoro to poslední co se v autě zahřívá...U dieselu tento neblahý efekt špatného spalování špatného paliva s brutálně karcinogeními emisemi probíhá celou dobu provozu a také se o tom moc nemluví. Nejde jen o pevné částice ale bylo např. zjištěno, že ta vůbec nejkarcinogenější látka co vůbec existuje (nejsem chemik, nechtějte po mě vzorecc) se vyskytuje v emisích dieselového motoru...

dd
13. března • 11:36

:-D Inak povedané, poriadne zhulenej partii Holanďanov došiel matroš, tak sa skúsili doraziť na výfuku TDIčka, no a kompletne im to vliezlo na mozog.:-P

Honza42
13. března • 10:31

Já bych článek zkrátil asi takto: Parta dementů přiotrávila nebohé pokusné osoby kysličníkem uhelnatým a pak se divila že je jim šoufl a že se motaj.

notch
13. března • 14:44

A dement Honza42, ktery o tom nic nevi, blije nesmysly do diskuse.

Ronick
13. března • 18:08

Co chtít od pokusnýho strejky, kterej byl zavřenej v garáži a vdechoval dýzloidní výpary :-D

expert0001
13. března • 10:22

a to mi nikdo nevymluví. Kvůli úspoře pár šestáků, zasmraďuje svět za sebou a hlevně ve městech je to pak hotová katastrofa. Bohužel čnost se skládá z většiny ze sobeckých hajzlů a tak je dieselů procentuálně stále více a více. Stát tyto hajzly navíc podporuje nízkými daněmi z nafty.... Celé je to velký hnus.... ulice plné dieselových smradů a výskyt rakoviny v Evropě enormě narůstá - na rozdíl od USA, kde dieselové smradláky v městech skoro nejezdí....

x12345678
13. března • 11:40

Kde že jsou ty nízké daně z nafty??????????A kde jsi proboha sebral informaci, že výskyt rakoviny v EU narůstá "na rozdíl od USA"???? To je úúúúúúúúplná kravina. Opak je pravdou, výskyt zhoubných nádorů je v USA nezanedbatelně vyšší než v EU. Naftou to asi nebude a emisemi z dopravy asi taky těžko.....

expert0001
13. března • 12:14

např:http://zdravi.idnes.cz/pacientu-s-rakovinou-v-evrope-neustale-pribyva-f5d-/zdravi.asp?c=A070207_074935_zdravi_rezje to naftou, čím jiným asi? Jinak totiž žije průměrný Evropan zdravěji než průměrný amík a rozdíl je tak hlavně v životním prostředí.

x12345678
13. března • 13:22

A kde je srovnání s USA? Mimochodem dovozovat z linku že nafta způsobuje rakovinu prsu a tlustého střeva v době, kdy polovina ženského obyvatelstva kouří a český proletariát se cpe lacinými uzeninami s obsahem dusitanů a benzpyrénu a smaženými produkty z hospod prachšpatné úrovně, které díky přepálenému oleji produkují mizerná jídla s megaobsahem akrylamidů, to je opravdu prapodivná konstrukce.

expert0001
13. března • 13:27

v USA k tomu nárůstu prostě nedochází a to žerou konstantně ještě větší sračky....

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Ivan
13. března • 17:40

Je nějaký odkaz?

Jan
23. března • 8:31

Na str 23 máte v tom dokumenu vývoj rakovinyplic v jednotlivých zemích, jak USA tak v některých evropských.

jogurt
13. března • 19:24

Jo, v pavučinách expertovy lební dutiny

Petr1968
13. března • 10:02

To je super for.To si nechat zarámovat. Bursík do plynu.Blbec a celá EU a SZ

aa
13. března • 10:22

Paradni myslenka, kdy ji zrealizujem? Plyn bude z Ochcavky ftdi fmetle fkombikunahlinachpyco, aby to bylo stylovy, co ty na to?

bumbrlicek
13. března • 9:47

nechte cloveka dejchat 30 min zplodiny z benzinu, dyzlu, okney nebo raketoplanu a garantuju ze bude totalne sfetovanej at vdechuje , co vdechuje :) takova studie at jde s odpustenim dopr... jojo, holt za granty EU, se to delaj studie. Vemem milion Ecek, vemem 30 debilu, nechame je 30min fetovat , sepisem zaver a je vydelano...

_Teddy_
13. března • 13:45

Jo, tu ale neslo o to porovnat benzin/diesel, len dokazat ze diesel skodi zdraviu. A pani vedci sa dohodli, ze o benzinovych motoroch nepadne ani slovo. A potom takato studia vedie k presvedceniu, ze benzinovy motor je uplne neskodny, z vyfuku mu ide cisty kyslik, ktory ma blahodarne ucinky, a mozeme ho rovno inhalovat. Naproti tomu zly, skaredy diesel je hlucny, smrdi, a produkuje strasne svinstvo...No jo, efekt nizsej spotreby u porovnatelneho dieseloveho motoru sa skratka neda spochybnit, tak treba najst nieco ine, aby sme tie dieselove motory zadupali do zeme!

DS
13. března • 21:32

Čau Spotřebo! :-D

gewehr
13. března • 15:41

"... Jo, tu ale neslo o to porovnat benzin/diesel, len dokazat ze diesel skodi zdraviu..." tak na to netreba studiu, to je predsa vseobecne znama vec uz od doby vzniku spalovacieho motora, ze kvetinky z toho neporastu. Zapal ropu alebo akykolvek produkt z nej... Na to netreba studiu :-D:-P

Vana666
13. března • 8:29

Chápu to správně teda že majitel TD je v pohodě protože svůj výfuk nedýchá, ovšem z osádky za ním jedoucího benzínového auta musí být po pár kilometrech úplní trotli ?Jinak pokud mi přihrajete pár desítek miliónů z EU, takových studií vyplodím taky kolik budete chtít

WinDiesel
13. března • 9:42

Ale porovnání neudělali, jak by asi s mozkem zacvičily "běžné emise" flotily našich 105 a 120 plus směs ostatních víceméně jetých benzínů...Jdu do toho s tebou, ať daj ňáký prachy a vymyslíme 3, 5, 10, 25 studíí na toto téma...

Tomáš B
13. března • 9:22

A že tady není poznat podle reakcí, kdo má benzín a kdo naftu:-D

Dog
13. března • 8:12

Octávka TéDéíí a k tomu spojler = největší závodník:-D

neodborník
13. března • 7:54

fanatické benzínofily a rozežrané tlustokožce, kteří teď budou moci svádět infarkty na diesly. Někteří vědci zjistili, že mobily škodí zdraví, jiní vědci zjistili, že mobily zdraví neškodí, kdo má pravdu ?

HondaMan
13. března • 6:45

Nejvíce se to projevuje u majitelů dieselových aut, kteří jezdí nejblíže své "továrně na hloupost" :-D

cammer
13. března • 9:45

Sam by som to lepsie nenapisal :-D

Rokba
13. března • 6:55

A nejhorší jsou emise Octavií TDI- zvlášťě sříbrných.:-D

Nimra
13. března • 7:31

Ano, v kombíku a nejlíp firemních. Projevije se to prasáckým sociopatickýmmchováním na silnici.

x12345678
13. března • 8:44

Což je ovšem způsobeno mimo jiné tím, že musí jezdit za zdržujícími pomalými vozy s benzínovými motory, jejichž výfuky míří dozadu a CO2 z nadměrné spotřeby benzínu otupuje jejich mozky, mají je pak nedostatečně okysličené a chovají se jako pitomci. Takže příčinou jsou emise benzínových motorů....:-OB-]

Ronick
13. března • 18:05

Zdržující benzín ??? Už to nevdechuj - otupuje ti mozek. Nebo si snad už někdy někde viděl, že by ve srovnatelé kategorii předjel ropák benála ??? B-]

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jogurt
13. března • 19:22

Koukám, přeci jen jeden jouda, co tu nadsázku nepochopil.....

Ronick
15. března • 7:17

Ale pochopil. Pokud sis nevšiml, reagoval jsem pouze na to "zdržující" a tedy nesmyslné. Ostatní je :-D:-D:-D

DS
13. března • 21:28

:-D Spíše bych řekl, že jouda je pan "x12345678", protože ten příspěvek je stylisticky napsán jak z druhého stupně zvláštní školy ...hledej pak v takovém textu něco jako nadsázku.

Doporučujeme

Články odjinud