Nizozemští cyklisté chtějí airbagy na kapotách aut

Nejnovější auta jsou dnes plná různých bezpečnostních prvků a obecně platí, že čím vyšší výbava, tím lepší pasivní bezpečnost. Na druhé straně časy, kdy se automobilky předháněly v tom, kdo implantuje do vozu co nejvíce airbagů, jsou už pryč. Společnosti vyvíjející bezpečnostní prvky však neusnuly na vavřínech a díky tomu jsme v této oblasti svědky stále nových objevů a možností, jak uchránit sebe a popřípadě i své auto. Po vyklápěcí kapotě, která v případě srážky s chodcem zvýší jeho šance na přežití, se chystá další bezpečnostní prvek aut, zaměřený na ochranu chodců a jednostopých účastníků cestního provozu 

Nizozemská cyklistická federace DCF apelovala na vícero automobilek, aby začaly s vyvíjením tzv. vnějších airbagů, které by výrazně zvýšily bezpečnost cyklistů, jenž je na tamních cestách skutečně požehnaně. Podle statistik by tato technologie, dokázala ročně zachránit přes 60 životů a předejít 1 500 tisícům těžkých zranění. Nové kapoty tak budou nejen s vyklápěcí funkcí, jako například u Jaguaru nebo Nissanu, ale částečně jich překryje i bezpečnostní „pytel“. O použití této technologie v ostrém provozu zatím žádné konkrétní informace nejsou a tak se cyklisté musí i nadále spoléhat na svou obezřetnost.
 

Klepněte pro větší obrázek

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků