Nizozemští cyklisté chtějí airbagy na kapotách aut

Nejnovější auta jsou dnes plná různých bezpečnostních prvků a obecně platí, že čím vyšší výbava, tím lepší pasivní bezpečnost. Na druhé straně časy, kdy se automobilky předháněly v tom, kdo implantuje do vozu co nejvíce airbagů, jsou už pryč. Společnosti vyvíjející bezpečnostní prvky však neusnuly na vavřínech a díky tomu jsme v této oblasti svědky stále nových objevů a možností, jak uchránit sebe a popřípadě i své auto. Po vyklápěcí kapotě, která v případě srážky s chodcem zvýší jeho šance na přežití, se chystá další bezpečnostní prvek aut, zaměřený na ochranu chodců a jednostopých účastníků cestního provozu 

Nizozemská cyklistická federace DCF apelovala na vícero automobilek, aby začaly s vyvíjením tzv. vnějších airbagů, které by výrazně zvýšily bezpečnost cyklistů, jenž je na tamních cestách skutečně požehnaně. Podle statistik by tato technologie, dokázala ročně zachránit přes 60 životů a předejít 1 500 tisícům těžkých zranění. Nové kapoty tak budou nejen s vyklápěcí funkcí, jako například u Jaguaru nebo Nissanu, ale částečně jich překryje i bezpečnostní „pytel“. O použití této technologie v ostrém provozu zatím žádné konkrétní informace nejsou a tak se cyklisté musí i nadále spoléhat na svou obezřetnost.
 

Klepněte pro větší obrázek

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků